Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi V8:siin S8 peilit?????

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi V8:siin S8 peilit?????

    Hello!

    Elikkäs -93 vuoden auto tuli hankittua perjantaina. Purkaamolta kyselin peiliä oikealle puolelle kun on moottori rikki ja samaan hintaan saisin toisesta paikasta s8 kromatut peilit kummallekkin puolelle. Onko kiinnitys yhteensopiva? Kenelläkään pienintäkään vinkkiä aiheeseen?

    Kiitos jo etukäteen!

    p.s: Kyse siis fyysisestä kiinnityksestä. johdot saan tehtyä yhteensopiviksi.

    p.s.s: Ja kenelläkään mitään kommentoitavaa tuon uudemman peilin ulkonäöllisestä sopivuudesta?

    #2
    Hyvä, että saadaan enemmän vanhaan kunnon ahtamattomaan voimaan perustuvia harrastajia. Föönit on naisille ;) (Ei tartte ottaa hernettä nenään)

    Näissä V8:ssa on kyllä eri ovet kuin S8:ssa. En usko, että menee ilman sovittamista.
    Ulkonäöllisesti voi sopiakkin.

    Comment


    • #3
      No hei!

      Kuulun tietysti tähän fuskaajien kerhoon ja asun täällä Ruotsin puolella... siksi tuollainen laite piti saadakkin. Muutin kaksi vuotta sitten tänne ja alle laitoin 605 SV 3.0 automaticin. Automyyjä kun halusi eroon 93 mallin 82000km ajetusta yksilöstä eroon suomen rahassa 2300eurolla. Nyt viimeinkin löysin hyvän ja täysin varustellun V8:n samalta vuodelta ja kun kauppa onnistui vielä päikseen niin mikä jottei. Nuoruuden märkäuni saavutettu ja isämies kateellinen kuin pahin naapuri. Ei vanha omistaja vissiin tiennyt, että nokkahihnan voi vaihattaa muuallakin kuin VAG huollossa ja kammoksui heidän antamaansa 1300e arviota. Siksi siis vaihtoi. Osat (Hihna, rullat, pumppu) +työ jäi maksamaan 570e, joten minä säästin ja olen TYYTYVÄINEN!

      Vertailin tuossa ulkoisesti niitä peilin mittoja yhteen a4 koppaiseen (käsittääkseni samat peilit kuin a8/s8) ja mitat olisi aika hyvän näköiset, mutta ne kiinnikereiät... ei viitsisi tilata ennen kuin olisi jonkunlainen haisu... ja tuon c4 koppasen omistaja ei ollut hyvillään ajatuksesta, että ruuvaisin peilin irti koemielessä... :) (tyttöystävä)

      Comment


      • #4
        Ymmärsinkö oikein, että tuo Audi tuli maksamaan sinulle hurjat 2300 euroa + hihnan vaihto? Ei paha hinta tuollaisesta :)

        Comment


          #5
          Käy kyllä kateeksi tuo Ruotsin malli. Mites se Ruotsin käyttömaksu menee, vaikuttaako isompi kone kilsahintoihin?

          Ja vielä kun löytäisi Vaasan seudulta jonkun joka ylensä tekis tuon nokkahihnan vaihdon ja noin halvalla. Tosin mulla on muka vaihdettu se justiin, jäänyt vaan jotain vaihtamatta kun kuuluu sellasta kihinää tai sitten remmi on liian kireellä.

          Comment


          • #6
            Kyllä, vaihdoin 2300euroa maksaneen 118tkm ajetun pökötin tuohon 231tkm Audiin. Maksoi Peugeotin huollot 1000e 1,5v aikana +tuo nokkahihna 570e niin rehellisempi hankintahinta on noin 3870euroa. Ajattelen ennemmin näin. :)

            Autovero, eli se tarra joka liimataan takakilven keskellä määräytyy koneen tilavuuden ja auton painon mukaan. Peugeottiin se oli n.150e ja Audiin n.210e. Vakuutusmaksu suunnilleen sama, taisin jäädä muutaman kruunun voitolle Audin vakuutuksessa(?)

            Mutta minulle vero+puolikasko = n. 800euroa. Vakuutuksen hinta on minulle kova, koska Suomessa myönnetty ajokortti, ollut Ruotsissa vasta 1,5 vuotta ja 24-vuoden nuori ikä.

            Vakuutushintoihin vaikuttaa täällä se, että onko auto Svenksåld vai tuotu ulkomailta. Tuontiautoihin pitää laittaa ne turvamerkinnät ikkunoihin jos meinaa saada puolikaskon tai täysikaskon. Onneksi edellinen omistaja oli väsännyt ne tuohon.

            Ruotsiin saa tuoda auton vaikka Saksasta ja ainut mitä joutuu maksamaan on 1800kr n. 200euroa maahantuotikatsastuksesta ja kilvistä. Eli ei mitään veroselvittelyjä. Siitä malli Suomeenkin, niin muutan heti takaisin. Muuten en ole tulossa.

            Jonkin tilaston mukaan Ruotsihan olisi maailman halvimpia maita ostaa käytetty Audi. Jos kiinnostusta tuoda Ruotsista Suomeen niin eikun vilkuilemaan Ruotsin "keltaistapörssiä" eli www.blocket.se

            www.fbt.se on paikka josta voi tiedustella purkaamo-osia kaikista Ruotsin takuu-purkaamoista. Hinta esimerkkinä s8 sähköiset kromatut peilit kummallekkin puolen rahteineen Ruotsin sisällä 1950kr eli n. 220e

            Allekirjoittanut voi avustaa sen minkä pystyy. Tietysti korvausta vastaan avustaa vaikka 24/7.

            http://www2.blocket.se/view/3473635....l=0&c=1&city=0

            esimerkki 160000km ajetusta 1993 Audi V8:sta. Ja hintahan on tinkimistaidoista kiinni. Jotkut tosin ei tinki lainkaan, mutta ne laitteet tulee sitten yleensä myöhemmin myyntiin ihan vapaaehtoisesti halvemmalla hinnalla. Etsiessäni V8:a määritin keskihinnan 40000kr paikkeille. Eli noin 4300euroa. Saksasta saattaa saada halvemmalla jostakin, mutta sieltä on kuitenkin hinnakasta eikaa vievää tuoda autoja, joten hylkäsin sen vaihtoehdon ja kävin hakemassa omani 300km päästä, läheltä Tukholmaa.

            Allekirjoittanut ei puhu kuin huonoa Ruotsia, mutta englannilla on pärjännyt loistavasti, joten jos ruotsinkieli ei hallussa niin englanniksi kokeilemaan. Kielimuuri ei ole este.

            Comment


            • #7
              Ruotsiin saa tuoda auton vaikka Saksasta ja ainut mitä joutuu maksamaan on 1800kr n. 200euroa maahantuotikatsastuksesta ja kilvistä. Eli ei mitään veroselvittelyjä. Siitä malli Suomeenkin, niin muutan heti takaisin. Muuten en ole tulossa.
              Eli siellä ei tarvitse maksaa autosta veroa ? Eli saksan tuliaisen hinta muodostuu auton hinta + hakukustannukset + maahantuontikatsastus ?

              Comment


              • #8
                Eli siellä ei tarvitse maksaa autosta veroa ? Eli saksan tuliaisen hinta muodostuu auton hinta + hakukustannukset + maahantuontikatsastus ?
                Kyllä, juuri näin.

                Comment


                  #9
                  Mikko, pitää vissiin muuttaa ruotsiin, jos kerran englannillakin pärjä...=)

                  Comment


                  • #10
                    Mitenkäs Ruotsin työtilanne ja verotus? Vaihto-opiskelupaikan saisi varmasti helposti Luulajasta, saman alan yliopisto ja vaihtosopimukset, mutta saako siellä miten osa-aikatöitä jne.? Eli kannattaako opiskella Suomessa tutkinto loppuun ja sitten siirtyä rajan toiselle puolelle?

                    Comment


                    • #11
                      Hello!

                      Ei ole osa-aikatöistä mitään havaintoa...

                      Verotus on aika kova, noin 32% menee multakin pienestä palkasta.

                      Mutta helpompi maa elellä... ja muuttaminen on suhtkoht helppoa. Menee vain Suomessa maistraattiin ja pyytää yhteispohjoismaisen muuttolomakkeen. Sen lapun kanssa sitten Ruotsin puolella uuden paikkakunnan verotoimistoon ja voila homma on valmis. Sinulle annetaan Ruotsalainen henkilötunnus ja sinut kirjataan asuvaksi Ruotsiin.

                      Lisää hienouksia: Ajokortin 2. vaihe -> Ruotsissa ei ole. Minulla oli vielä 1. vaiheen ajokortti muuttaessani Ruotsiin ja se oli päättymässä tämän vuoden alussa. Lompsin poliisiasemalle ja täytin Ruotsalaisen ajokortin hakulomakkeen. Homma maksoi 300kr eli 34e ja Ruotsi vaihtoi Suomi-korttini, jossa viikko voimassaoloaikaa, Ruotsi-korttiin jossa 10 vuotta voimassaoloaikaa. Koska Ruotsi on EU-maa, voin viedä tuon korttini Suomessa poliisi-asemalle ja niiden on vaihdettava se pysyvään Suomalaiseen ajokorttiin sillä ajokorttimaksulla, onko joku 50euroa.

                      Eli koko kortti lystin hinta rutosti halvempi kuin 2.vaihe. Eli tälläinenkin bonus on ja se kannattaa käyttää jos muuttaa Ruotsiin.

                      Comment


                      • #12
                        ja eikös sen auton saa tuoda verovapaana suomeen (muuttoauto tjsp?) jos sen ensin omistaa muutaman vuoden ruotsin puolella? mutta se vissiin edellyttää kuitenki että on kirjoilla ruotsissa. mullaki olis helppo muuttaa ruotsiin, ei tarvis ko ylittää silta nii oltais jo ruotsissa. ;) Tornionjokilaaksolaisten etuja. ;)

                        Comment


                        • #13
                          Vuosi riittää muuttoauton tuontiin =) Auto pitää vain olla omassa omistuksessa puolivuotta ennen tuontia ja ei saa käydä kovin mahdottomasti (olikohan yli 72vrk) Suomessa. Mitenhän tuotakin voidaan valvoa..

                          Comment


                          • #14
                            Hello!

                            Joo, asua pitää vuosi, eli kirjat Ruotsin puolella. Auton pitää siitä ajasta omistaa tai olla omistukseen johtavassa omistuksess 6kk. Rahoitus pitää tosin olla hoidettu loppuun kun auton tuo suomeen. Sitten se on verovapaa muuttoauto.

                            taitaa olla juuri tuo 72 päivää. Eipä ne sitä millään kai voi valvoakkaan. Ja harvemmin tulee työssäkäyvälle, minulle ainakaan, kuin 27 päivää Suomen puolella.

                            Comment


                            • #15
                              Peiliin en ole vieläkään muuten saanut vastauksia... :)

                              No vähän offtopiciksi meni... pitäisiköhän vaihtaa nimeksi: Kaikki Ruotsiin

                              Comment


                                #16
                                Tornionjokilaaksolaiset eivät vain voi ilmeisesti sitä autoaan toda muuttoautona jos ovat Suomen puolella töissä. :)

                                Comment


                                  #17
                                  Näin, ei onnistu jos palkka tulee esim. Outokummulta.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X