Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenonit sammuu kesken ajon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Xenonit sammuu kesken ajon

    Pakko oli tehdä ihan uus topikki, kun nyt on uudet ballastit ja entiset jotka toimikin sitten loppujen lopus tosi hyvin, vikat 9pv virheettömästi, myyty (http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17787).

    niin saatana uudet ballastit sammuttaa xenonit muutaman minuutin päälläolon jälkeen...parkkihallissa sain mitattua jopa niinkin pienen ajan kuin 2min ajan ja sit off.. Syttyny on kyllä joka kerta.. Ballastin pinta on tulikuuma.. Voisko olla että tuo vain käy niin hiton kuumana ja on susituote eikä noilla tee mitään? Onpahan yli 1000e palanu jo tähän surkuhupaisaan xenonvääntöön..+parikolmesataa työtuntia..

    Ajossa tuntuu kestävän 5-10min mutta sit sammuu. Ekana toinen ja toinen melkein heti perään, viimeistään minuutin kuluttua..

    Ballastit oli merkiltään X5..kävivät tullissa mutta eivät perineet tulleja tuli postiin takas, eli köyhdyin n.160e, toisen piuha vähän nirhaantu joten palauttaminen ja rahojen takaisinsaanti voi olla hankalaa..pahimmillaan maksan postit jenkkeihin 40e enkä saa ikinä mitään rahoja takas.

    Tuskinpa kellään on neuvoa antaa mutta kysytään silti että onko vastaavia tapauksia ollu muilla, onko mikään auttanu? Muu kuin ballastin vaihto siis.. Ja ihan sama onko auto käynnissä (+14V) vai ei (jotain reilu 12.3V tms, releytykset) niin ei tunnu vaikuttavan sammumisaikaan.. Pitäskö noihin jotkut hiton tietokoneen siilit viritellä ja laittaa 12V puhallin niitä siilejä lämmittämään perke**----

    Niin ja muuten noillakin ballasteilla polttimot syttyvät ihan yhtä hitaasti kuin Helloilla.

    Vai oisko mahdollista että se ne Philipsin D2S polttimot ois "tottuneet" Hellan ballasteihin ja nyt noilla X5:lla tilanne jotenkin eri ja siks ne sammuu äkittäin muutamien minuuttien jälkeen?????

    #2
    miten on muuten ilmankierron laita ballastien sijaintipaikoissa?

    Comment


      #3
      Meinasin just lisätä että ajossa oikea sammui aina, paikallaan ollessa välillä vasenkin mutta useimmiten oikea; oikealla puolella ilmankiertoa paljon vähemmän kun ballast kii siinä jossain mustassa pömpelissä ja päällä se hönkyimuputki eli ballast siellä piilossa kun vasemmalla umpion vieressä ei oo yhtikäs mitään eli pääsee jäähtymään paremmin. Viittaa erittäin vahvasti siihen että nuo paskat ylikuumenee..

      Johto jos ois yhtä pitkä ku Helloissa ni vois virittää nuo johonkin hyvin jäähtyvään paikkaan mutta kun on niin lyhkänen ni ei taida onnistua mitenkään



      kauppa: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...tem=8047619698

      "Safety Shutdown Mode: When the ballast detects faulty condition, it goes into this mode and powers itself off. Faulty conditions occur when the lamp voltage exceeds the normal range. Ballast can be reset by being powered off and then on automatically."

      http://sigmaautomotive.com/HID/x5ballast.php Ainakin pitäis olla sama ballast, tiedä sitten.. Pitää kai kokeilla vielä uusilla polttimoilla...

      Comment


        #4
        Tuli hieti mieleen että jos kerran sytyttimet on vaihdettu ja silti vikaa on, niin mites nuo polttimot? Onko ne uudet vai oletko kokeillut muitakin?

        Comment


          #5
          Polttimot on melkein uudet Philipsin D2S polttimot, olleet käytössä vain noilla edellisillä sytkillä muutamia viikkoja ja niillä oli ikäloput Osramitkin alussa käytössä ja jäi nekin sillon pari kertaa syttymättä mutta vaihdoin melkein heti uudet Philipsit kun Osrameilla näki huonommin kuin H4 haloilla. Raivopäissäni viime yönä tilasin uudet Osramit ebaystä, tullee ens ma/ti..

          Comment


            #6
            Tilasin myös ebaystä Osram Xenarc D2S polttimoita trelopireotis nimimerkiltä. Onko noissa polttimoissa
            jotain parasta-ennen tai valmistuspäivämääriä? Olisi kiva tietää minkäikäiset noi on.

            Comment


              #7
              ei niissä mitää päivämäärii kait oo. Philipsien pitäs periaatteessa olla paremmat ehkä..TM:n testin mukaan ainakin..kestäs vähän pidempään ja värilämpötilaki todnäk hieman korkeampi..voihan se olla valmistuserästä riippuvainen juttukin tietysti. Mutta tilasin nyt nuo Osramit jos vaikka ihme tapahtus ja ne toimis paremmin..

              Comment


                #8
                Ihan mielenkiinnosta tiirailin omiani (bi-xenon) auton paikallaan ollessa nuo ballastit tuntuvat kevyesti lämpimiltä, ei juurikaan siis lämpene. Ajossa nuo ovat siis vielä viileämmät. Miten nuo kytkennät on tehty, onko autossa joskus ollut alkuperäisenä xenonit?

                Jotenkin tuntuu siltä, että sähköt on väärin. Sillä xenoneiden toimitaperiaate on hyvin yksinkertainen. Jännite nostetaan tuonne 20-25tuhanteen volttiin, jolla saadaa muodostettua se valokaari sinne polttimoon. Virtaa ei tarvita juuri "ollenkaan" muuten kuin sytytysvaiheessa. Lampun ollessa päällä virta on hyvin pieni, mutta jännite toki korkea. Lämpöä ei pitäis muodostua niin paljon että ballasti kuumenee huomattavasti.

                Comment


                  #9
                  UPDATE

                  äsken ei syttyny toinen lamppu. Ränkkäyksella sytty heti. Eli ihan sama ku edellisten sytkien kanssa joskus oli. Eli hyvän maineen omistavat käytetyt Hellat möin täysin turhaan, ei niissä mitään vikaa ollut. Ei niin mitään. Ja ajossa sammu taas äsken noi, neljän km ajon aikana.

                  En tajua miten vois johdotuksista johtua, luulis ettei noi pelais ollenkaan jos ois joku johto kierossa. Maadotus menee releeltä suoraan runkoon, samaan paikkaan mihin liikkeessä iski FF200:sten maadotuksen. Ongelmia kun oli syttymisen kanssa ni siis releytin xenonit josta luulin olevan apua mutta se on kyseenalainen juttu oliko apua vai ei. Johdotus menee niin että sulake akun vieressä 30A siitä 4mm2 johdoilla valojen lähelle ja releillä alkuperäisestä lähivalojohdosta heräte eli ballastille menee reilu 14V ku auto käynnissä, jotain reilu 12V ku auto off. Molemmille puolille omat sulakkeet, johdot ja releytykset.

                  Ei oikeesti oo niin mitään järkeä tässä touhussa ei niin mitään =/.........

                  Comment


                    #10
                    Lisää rahaa kaivoon, vien auton autosähköliikkeeseen perjantaina, ei nekään oikein muuta voi tehdä ku virtaa mitata mikä menee ballastille mutta saa nyt nähdä miten käy.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        UPDATE

                        Autosähköliikkeen varaus peruttu. Pitää toivoa ja rukoilla että vika ois kuitenkin polttimoissa. Vaikka tyyppi keneltä Philipsit ostin on pääosin saanut positiivista palautetta

                        Bewertungsprofil: 291
                        Positive Bewertungen: 99,3%


                        Niin negatiivistakin löytyy esim

                        "keine Original Philips Brenner , nur Aufkleber mit Bezeichnung"
                        "only stickers with designation"
                        "ACHTUNG !XENON BRENNER zwar neu aber Ausschussware(LETZTER SCHROT!!!)"
                        "Die Brenner waren leider nicht neu."
                        "Xenon Brenner sind gebraucht + nicht Neu!!! Keine Originalen!Philips- Aufkleber"
                        "Brenner NICHT neu , und nach 2 Tagen defekt . Vorsicht an alle Käufer ."
                        "Brenner alt , gebraucht und defekt . Vom Kauf wird dringend abgeraten ."

                        Positiivista palautetta on kyllä yllin kyllin. Omaa palautettani en tietystikään voi muuttaa.

                        Mutta joka tapauksessa, kunhan Osramit tulee ja homma selviää niin en suosittele tilaamaan tältä mwd1707-myyjältä xenon polttimoita. http://feedback.ebay.de/ws/eBayISAPI...0136875&de=off

                        Ja kyllä järkikin sanoo että hitto jos polttimon kpl hinta on 1/10-osa siitä mitä merkkiliike pyytää Suomessa niin mahtaisko olla että nuo Ebay-polttimot on yksinkertasesti tosiaan halppiskopioita joihin on isketty tarrat päälle TAI testeissä viallisiksi todettuja polttomoita joita on saanut ilmaiseksi tai jollain eurolla suoraan tehtaalta mafiavälittäjän kautta :)...

                        Mielipiteitä/kokemuksia? Harald Hirmuisella vastaavat X5 sytkät kuin mulla brand new ja toimivat ok.

                        Comment


                          #13
                          Tosiaan sain juuri äsken valmiiksi asennettua Depot umpiot, Osram Xenarc (ebay) sekä hid-lights.com:in
                          (interpower?) ballastit. Syttyvät välittömästi ja pysyvät päällä. Ebaystä saadut polttimot tilasin trelopireotis-
                          nimiseltä jannulta belgiasta. Polttimot tulivat eräänlaisessa bulk-pakkauksessa, arvaan että hän on ostanut
                          isomman satsin ja myy nyt siitä pikkuvoitolla pikkueriä, mutta tämä on vain arvaus.

                          Asensin sitten näköjään väärän säätöjalan korkeusmoottorille toisella puolella kun perussäädön jälkeen
                          joutui ruuvaamaan aika paljon ja heijastin on nyt aika sisällä. Moottorit otin Valeo H4:sista siis. Nyt oikealla
                          on se matalempi sovite, vasemmalla se korkeampi.

                          Noita korkeussäätimen moottoreiden reikien peittävän tulpan irroittamisessa meni aika kauan. Tulppa on
                          siis bajonetti-kiinnityksellä valaisimen runkoon, ja sitten akselin päässä oleva pallon joutuu jotenkin vääntämään
                          irti, tiukkaa tekee. Ähellyksessä sain toisen heijastimen pitävän pallon irtoamaan ja sen saamisessa
                          paikalleen oli myös työtä.

                          Toisesta valaisimesta joutui kääntämään kuvion kääntäjän (RHD/LHD) mutta toisesta ei. Ihmeellistä etteivät
                          olleet samalla tavalla tehtaalta.

                          Vielä jäi ballastista tulevan koaksiaalijohtimen veto auki. Jätin nyt sen pikkuluukun ballastin alta pois.
                          Tein em luukkuun kyllä reiän mutta eihän se pysy paikallaan se luukku kun sitä johdinta vääntää polttimeen
                          kiinni.

                          Nyt vain odottamaan pimeämpiä aikoja :)

                          Comment


                            #14
                            Itse tilasin ebaysta osramit hintaan 24,50eur/pari, ja käyttämättömät ne oli. Kuplan lasi on tietääkseni uusissa täysin kirkas, kun käytetyissä se on samea. Muutenkinkin oli merkinnöiltään ja ulkomuodolta täsmälleen sama kuin alkuperäiset OEM polttimoni.

                            Sakkeus: Ihme säätöä kyllä tämä sun Xenon projekti jos näin sallit minun sanoa... :-) Turha niitä myyjiä on huijareiksi leimata, tai myydä toimivia osia pois ennenkuin olet paikallistanut missä se vika oikeasti on.

                            Comment


                              #15
                              aol: ostamissani Philipseissä pallo oli samea mutta elektrodikärjet monta mm pallon sisäpuolella kuten ovat vieläkin, ja ymmärtääkseni niiden pituudesta näkee iän. Pallo samentuisi jo tehtaalla kun ne koekäytetään, näin kuulin x.c.:ien Nikolta, että samentumisesta ei voi iästä sanoa mitään. Kyllä sitä vikaa on etsitty satoja tunteja mutta autosähköliikkeeseen en vielä oo vieny kun repii yli 50e tunti ja menny rahaa jo yli 1000e muutenkin... Pitää nyt vaan toivoa että Osramit ois ok ja vika ois polttimoissa.

                              Comment


                                #16
                                Ok, eli polttimot on aina uudet kun on kirkas kupla, mutta samea ei välttämättä tarkoita että ne on käytetyt. Hyvä tietää.

                                Comment


                                  #17
                                  Perkele, mun Philipseissä on tarrat päällä ja alla vain mustaa, noita oon muuallaki nähny mut esim tässä eipä oo puhettakaan tarroista, taitaa olla vinkuvikaiset polttimot mulla!

                                  http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-PHI...QQcmdZViewItem

                                  omat:

                                  Lisätään vielä tarkempi kuva orkkiksesta
                                  !!!!

                                  Comment


                                    #18
                                    Piraateilta näyttäis noi sun "tarra" versiot.

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo kyllä alkuperäisissä on ihan "kiinni" se teksti ilman tarraa.

                                      Kokeilin tuossa uusia xenoneja, ja niissä oli tosiaan se pallo kirkas, mutta heti kun sen sytytti alkoi "poiju tummumaan" ;) Eli siitä ainakaan ei voi päätellä kuinka uusi se on.

                                      Comment


                                        #20
                                        Hehe huvittavaa äsken kyllä salilla kävin 2x2km matka niin joku 5x piti laittaa valot takas päälle kun sammuvat.. Luulis juupeli joo damn että piraattipolttimoissa vika kun kestää niin pitkään tuo kirkastuminenkin..molemmilla sytkillä..ja Helloilla henkilöllä jolle myin - ja jolta ostin - kirkastuu polttimot ~viidessä sekunnissa ja X5:lla (jos ne nyt ne on mutta tuo sammuttaminen viittais samoihin spekseihin) myös muutamas sekunnis Haraldilla.. mulla menee tuo 13-15sek molemmilla sytkillä ja X5:lla se kirkastuminen ei oo ees lineaarista vaan jotenkin kahdessa aallossa nousee siihen maksimiinsa (poislukien vielä alkuvälähdys joka tietenkin Helloillakin oli ja kaikilla xenon-valoilla)....

                                        Comment


                                          #21
                                          Mulla nyt niin että jos unohtaa valoviiksen päälle ennen moottorin käynnistymistä niin kyllä välähtää
                                          äkäisesti edessä olevaan seinään ennen kuin ehdin käynnistää. Joten nopea on syttyminen, aika selvältähän
                                          tuo näyttää että polttimoiden syytä sinulla. Otan osaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            Noh, hyvähän tuo on jos uudet polttimot korjaa asian, sit loppuu rahanmeno ja ois lopultakin kunnon valot. Ihme juttu vaan että ne ikäloput Osramitkin jotka oli ekoissa umpioissa jotka on jo kaatopaikalla olleet jonkin aikaa, jäi syttymättä ekana päivänä ku akka ajo töihin, työkaverit naureskeli et toinen lamppu palanu höhö. Ja myyjä sano ettei sillä ikinä jääny syttymättä nuo samaiset valot. Sitten ihan uusilla, nyttemmin piraattiphilipseillä oli myös syttymisvikaa, siksi luulin että sytkissä vikaa eikä polttimoissa. Huonoa se että tilasin sillon 2 paria noita Philipsejä ja möin toisen, pitänee rehellisyyden nimissä ottaa yhteyttä ostajaan sit jos/kun polttimot havaitsen viallisiksi. Eli köyhdyn sitten kuitenkin vielä 60e jos ostaja haluaa rahat takas ja on siis testannut polttimot ja niissä on ollut vikaa.. Ei oo "onneks" kuulunu ostajasta kyllä mitään =/.

                                            Comment


                                              #23
                                              Noniin tilanne FINITO, uudet polttimot - kolmannet - korjas tilanteen.


                                              KIRKKAUS ei ollut yhtään kirkkaampi verrattuna edellisiin. Sen sijaan syttymisnopeus on nopeampi ja nuo uudet Osramit ovat syttyneet joka kerta ja palaneet koko ajan sammumatta. TS nuo piraattiphilipsit on jotain aivan totaalista sontaa voi helvetti vieköön.. Pitkät ovat eletrodikärjet ja kirkas valo; eihän nuo olleet mulla kun muutamia viikkoja käytössä, mutta syttyvät hitaasti, aina eivät edes syty ja näillä sytkillä sammuvat muutaman minuutin käytössä olon jälkeen.

                                              mwd1707-myyjä ainakin Ebayssä noita tarrallisia Philipsejä myy, älkää vaan kukaan ostako. Äijällä yli 99% positiivista palautetta mutta ois pitäny tarkemmin lukea ennen ostamista nuo muutamat negat ja neutraalit joissa todetaan polttimoiden olevan kopioita.. Ja ebayssähän ei voi palautetta sitten enää muuttaa kun tajunnut että polttimot paskaa.. Enpä jaksa ittekään inistä myyjälle tai Ebaylle mitään, ei tunnu missään 50e tässä reilun 1000e säädössä :). Täydelliset ei xenonit vieläkään oo kun oikean umpion korkeudensäätömoottorista 2 kiinnitystä kolmesta mennyt paskaksi..muovikierteet pettäneet..sain jotenkin tuon tuettua tuon sytkään toivottavasti kestää ettei tarviis koskea enää noihin..ilman tukea näyttää älyttömän alas. Superepoxillahan sen sais sit kuntoon jos tuki ei kestä/riitä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllä sinne pitäisi voida antaa vielä "follow uppia" oman kommentin perään.

                                                http://feedback.ebay.co.uk/ws/eBayIS...ewFeedbackLeft

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Oho. No laitoinpa myyjälle vaatimukset että jos palautusta ei tule tuotteen verran 80e IBAN tai Paypal tililleni niin laitan followuppia ja otan yhteyttä ebayhin. 15e postikuluja en vaatinut takaisin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Miten tuossa sitten meni? Onko ebayllä enää niitä harteikkaita miehiä pitkissä kevlartakeissa? :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Se myyjä vastas että laita postiennakkopakettina kaikki polttimot takas tulemaan. 2 neljästä kuitenkin myyty eikä ostaja vastannu ku mailasin sille että toimiiko ne. Omat 2 oon hävittäny, raivopäissäni ehkä viskannu roskiin tai sit ne on jossain jemmassa.. etin mutten löytäny mistää. Ja tuo postiennakolla lähettäminenkään ei ihan ongelmaton ois koska jos se ei niitä hakis maksais ni tulis itelleni kivat kulut eestaas monta kymmentä euroo.. Homma jäissä ja varmaan jääkin jäähän..

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Hei,

                                                        ajattelin kanssa säästää ja hankin polttimot Ebay:stä.... Laitan linkin tänneki, kun täällä on varmaan enemmän kokemusta noista Xenon-polttimoista kuin minulla.

                                                        Kysymys kuuluukin, ovatko nämä polttimot uudet niinkuin myyjä väittää? Ato ei ole kotosalla juuri nyt joten en pääse tarkistamaan miltä autossa paikallaan olevat käytetyt näyttävät.

                                                        Linkki

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Morjens!

                                                          Mulla ilmeni seuraavan lainen vika eli jälkkäri xenonit on nyt alkanu temppuilee sillei, että vasen syttyy noin 3sek. sitten sammuu ja mitattu virta 0.40v ja kun taas käyttää viiksee pois ni tulee 11.4v ja kun taas laittaa päälle ni mitä nopeemmin sen teke sitä nopeemmin se virta loppuu. Eli nyt olis tarvetta tiedolle tähän ongelmaan.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X