Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ratti täristää/runksuttaa? paikallaan käänettäessä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ratti täristää/runksuttaa? paikallaan käänettäessä?

A5 quattro 8T

paikallaan rattia pyörittäessä kun vetää kaikki linkkuun, jossain kohtaa ratilta tulee hetkellinen rohina,tärinä,kurnutus efekti?

Googlella löyty samaa oiretta muuallakin maailmalla mutta ei taida mitään vakavaa olla jutuista päätellen?

enemmänkin ominaisuus kuin vika?kö?

mutta jollain tietoa mikä/miksi tätä tekee? tai jollain vastaavaa tapahtumaa?

#vainquattrojuttuja?

Hydraulisesti tehostetuissa autoissa ohjaustehostimen pumppu huutaa hoosiannaa jos käännät ratin ääriasentoon.

Comment

Samaa tuo omakin B8 tekee välillä nopeammin käännettäessä paikallaan tai pienessä vauhdissa. Tekee missä ratin asennossa vain, mutta vain joskus satunnaisesti. En oo tuota tutkinut tai huolestunut siitä sen enempää, mutta mitä tuon sitten sanotaan olevan?

Comment

joo siis kyseessä ei ole ääriasentoon menosta, vaan se ilmaantuu jossain siinä välillä. joko heti alkupäässä tai sitten vasta ihan lopulla.

tulee sillon tällön, kun auto näin päättää.

joku oli vaihdattanut ratin ohjain varren ja sillä hävinnyt. joku oli muuttanut ratin etäisyyttä itsestään ja sillä loppunut. jollain oli jotain pultteja ollut löysällä (kai?)

kaikennäkösiä diagnooseja ja ratkaisuja tähän näkee, mutta loppujen lopuksi kumminkin harmiton vaiva. enemmänkin vaan vituttaa kun ei tiedä miksi tekee näin (varmasti)

Comment

Mulla on silloin tällöin vastaavanlaista täristystä B8 Avantissa. Marmorilla tunsivat oireen kysyessäni ja korjaksena vaihdettaisiin ohjausakselin viimeinen pätkä ennen ohjausvaihdetta (jos ymmärsin oikein). Muistelisin osan ja työn yhteishinnaksi sanotun jotain 400-500 eur välillä, joten ajattelin sietää tuota satunnaisuutta ainakin toistaiseksi. Ilmeisesti tuo on vain epämiellyttävä eikä mitenkään vaarallinan oire.

Comment

Itse kyselin neuvoja alkutalvesta mitä luultavimmin samaiseen ongelmaan. Ilmeisesti oli niin erikoinen vika, ettei silloin neuvoja löytynyt. Eli itsellä tuo ääni alkoi kitisevänä / kahisevana paikallaan käännettäessä. Nyt ääni on ajan myöten muuttunut naksahteluksi / kolahtelevaksi kun rattia veivaa paikallaan. Saattaapi sieltä jotakin tärinää ja jyrinääkin välillä kuulua. Jostain tuolta rattiakselin suunnilta ääni tulee.

Comment

Samantyylistä mulla 4F korisessa. Teki alkuunsa kovalla pakkasella, mutta nykyään rutisee kun haluaa.

Comment

Välillä kans paikallaan kääntäessä runksuttaa. Alkoi kun vaihdoin rengastuksen 225->255.

Comment

Mulla kanssa B7 teki samaa, nopeasti käännellessä esim. taskuparkissa. Ääni on vähän kun jotkut rattaat ruksuttas yli.

Comment

Working...
                  X