Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Motonetin vetonivelet kuumenee

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Motonetin vetonivelet kuumenee

Moro,

Hain pari kuukautta sitten Motonetistä uudet vetonivelet kun toinen vanhoista oli täysin loppu. Mukana tuleva musta rasva tuli laitettua huolellisesti jne. Nyt auto on pitänyt ihme ulinaa käännöksissä ja pidemmän matkan jälkeen on tuntunut kuin jarrut olisivat vähän laahanneet. Tänään otin etupään ylös ja huomasin, että vetonivelet on aika perskuleen kuumat lyhyenkin ajon jälkeen. Onko tullut tällaista vastaan? Auto A6 Avant Q TDI2.5 2003.
    Viimeksi muokannut amalin; 29.7.2015, 15:20. Perustelu: Auton tiedot profiilissa voi vaihtua.

En käytännöstä tiedä, mutta teoriassa liian rasvan (ja liian vähän) seurauksena ainakin laakerien lämmöt voi nousta turhan suuriksi. Enempi tulee kuitenkin mieleen valmistusvika tai joku kumma asennusvirhe. Kiinnostavaa tietää lämpenemisen syypää, jos se joskus selviää.

Comment

Jarrulevyt on kuitenkin normi lämpöset? Onko pyörän laakeri kunnossa? Sieltähän se lämpö voi johtua sinne niveleen.

Comment

Isot pojat on kertoneet, että jonkin verran ajetun laakerin päältä kun avaa napamutterin ja sitten kiristelee takaisin, niin peli on sitämyöden selvä vaikka vetääkin oikeaan momenttiin.
        Omakohtaisesti vetonivelen suojakumin vaihdon jälkeen pari tuhatta kilometriä, niin laakerinvaihto tuohon pyörään tuli ajankohtaiseksi. Mulla ei sen enempää kokemusta, joten...

Comment

En keksi mitään syytä mikä hajoittaisi laakerin nivelenvaihdossa, sattumaa vain jos hajoaa sen jälkeen, tai asennusvirhe.

Aloittajan tapauksessa epäilisin ensin laakeria. Vetonivel jos kehittää normaalissa lyhyessä ajassa huomattavasti lämpöä, tulee ajolle loppu hyvinkin pian ja kalinaa sieltä suunnalta.

Comment

Kyllä nyt isot pojat ovat puhuneet höpöjä. Itse olen irroittanut vetareita "tuhat" kertaa ilman laakerinvaihtoa, eikä ne ole ikinä hajonneet.

Comment

Joo ei se ainakaan sääntö ole. Mutta ei auttaisi laskea painoa laakerille jos on keskipultti/mutteri irti, silloin saa sen laakerin tuhottua helposti.

Comment

Working...