Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

b7 quattro, mikä osa? vm. 07

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • b7 quattro, mikä osa? vm. 07

    Mikä tuo kuvan osa on, siihen tulee sähköliitin ja se on ollu selvästikkin pitemmän aikaan jo irti, molemmilla puolilla konetta oisko tullut kallistuksen vakaajaan jotenkin kiinni. Kuva otettu konehuoneesta ylhäältäpäin.
    https://www.dropbox.com/s/46rcy0ukwqrcbvm/audi.jpg?dl=0

  • #2
    Eikös tuo ole moottorin kumityyny.

    Comment


    • #3
      Mikäs virka tuolla sähköliittimellä on mikä siihen tulee?

      Comment


      • #4
        Audizinelta poimittua:

        the way the mounts work is that there is a fluid chamber with a plastic body in the middle of it, with small channel cut through it. this allows fluid from the top chamber, through the plastic body, to the bottom chamber. the bottom chamber is rubber lined and can deform under pressure. there is also an airway vented to atmosphere, with a rubber membrane separating the fluid from the atmosphere. a solenoid valve, controlled by the motronic, can open or close the airway.

        below 1100 rpm (i.e idle), the engine vibrations are not enough to force fluid from the top chamber, through the passageway to the bottom chamber. the airway is open (solenoid valve open). the rubber membrane creates a soft cushion which absorbs the high frequency vibrations.

        above 1100 rpm the soleniod valve is closed which blocks the airway and so "hardens" the mount (the fluid has nowhere to go). thus the mount is effectively solid.

        the high frequency vibrations at speed are absorbed by the membrane (as in the idle case), while the more damaging low frequency vibrations cause the fluid to force itself through the chamber in the plastic body to the lower chamber, forcing the (lower) rubber chamber to distort - effectively absorbing the vibrations.

        in this case i would suspect that the mounts are bad - possibly as simple as the connectors have been pulled off.

        Comment


        • #5
          Jäykistyvä moottorin kumityyny.
          Se miksi ne on irroitettu, on varmaankin, että ne on vialliset jollain tavalla tai ajateltu että tuovat liikaa tärinää runkoon.
          Puhdista liittimet ja laita kiinni, niin selviää onko ne vialliset.
          Nyt moottori pääsee kallistumaan hieman enemmän ja muutenkin heiluu hieman enemmän kierroksilla.
          Vikakoodit voi lukea myös jos ilmoittaa niistä jotain vikaa.

          Comment


          • #6
            Vikakoodeja ei kuullemma ollut, voisiko siellä olla punertavaa nestettä sisällä? Pohjapanssarissa oli punasta hieman, atf tai jäähd. Nesteen väristä ja vuotoa en osannut kohdistaa mihkään.

            Comment


            • #7
              Minulla ainakin vuotaa kuskin puoleinen tyyny punaista öljyä. Tiedä sitten kauanko saa vuotaa ennenkuin loppuu vaimennus kokonaan :D

              Comment

              Working...
              X