Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

hervoton natina takaa (pyöräntuenta)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • hervoton natina takaa (pyöräntuenta)?

    ....ja kummaltakin puolelta. epäilys, että tuo ylempi tuenta, missä on säätö, ulommat nivelet (ball joint) aiheuttaisivat tuon ääntelyn. onko nivelessä olemassa jonninmoinen holkki, minkä läpi kiinnityspultti menee? pienikin korin liike aiheuttaa ***tumaisen äänen. "hetekka"-efekti :)
    aktesta ei oikein näe nivelen rakennetta paremmin...

  • #2
    Kokeile laittaa kaikkiin pusliin WD40 tai vastaava. Mulla piti ja ajoittain pitää narinaa yksi takapusla. Karsee ääni pikku puslasta...

    Comment


    • #3
      Äitini C4 Avantista (quattro) kuului taannoin hervoton nitinä, siis juuri kuvatunlainen heteka-ääni. Ongelma poistui vanhojen väljien takaraidetankojen vaihdolla (osat 443505351P & 443505352P, hintaa n. 120 ?/kpl marmoritiskiltä). Linkki: nettietka, osat 1 & (1).

      Comment


      • #4
        täytynee kokeilla wd-kikkaa ensin. auttanee hetken...

        Comment


        • #5
          ei juma...... tänä aamuna liikkeelle lähdettyäni sivuäänet oli poissa!!
          oli pakko ajaa tien sivuun ja "ravistella" perää. minkäänlaisia narahduksia ei enää kuulunut. menee todella yli hilseen. ilmeisesti pakkas-suoja-pakkas-suoja-keli vaikuttaa pusliin.
          ps. en kerinny käyttää tuota wd-kikkaa.....

          Comment


          • #6
            En tahtoisi pelotella, mutta samanlaista tuo auto teki täälläkin. Välillä nitisi ja natisi, erityisesti kuivalla kelillä, sitten taas saattoi olla hiljaa jonkin aikaa. Lopulta nitinä ei lähtenytkään sateellakaan. Mutta, mutta kannattaa tarkkailla tilannetta.

            Comment


            • #7
              Minullakin aikanaan lötkössä kuului takaa sietämätöntä nitinää, sittemmin loppui kun päästin silloisen rouvani istumaan etupenkille kun lupasi lopettaa vierestä ajamisen ;)
              Puslat kuolevat väistämättömällä varmuudella. Aloittavat joutsenlaulun hyvissä ajoin. Puslajumppa kannattaa hoitaa kerralla kaikki koska ripustukset purettava ja kulmat säädettävä aina.

              Comment


              • #8
                Katsastus pomppas näistä väljistä takaraidetankojen tangoista. Minkälainen homma noitten vaihto on? En ole näitten ripustuksien kanssa vielä päässyt ikinä tappelemaan. :)

                Joutuuko purkamaan jotain ensin pois edestä?

                Osat on vissiin aika jumissa, voisko noi vetää kylmästi rälläkällä palasiksi jos ei suostu sovinnolla irtoamaan. Uudet hain merteililtä.

                Comment


                • #9
                  Ei ole kummoinenkaan jumppa, jos vain pultit aukeavat sovinnolla. Purkutöitä on lähinnä renkaan irroitus :)

                  Saa tietty irroittaa rälläkällä, mutta silloin ei saa vanhasta taltioitua päästä-päähän-mittaa, eli pyöränkulmasavotta tulee silloin eteen. Vanhan jos saa ehjänä pois, niin siitä pituus talteen ja uuteen samaksi.

                  Comment


                  • #10
                    Eiköhän ne kulmat kannata kuitenkin käydä säädättämässä. Työkaveri manasi joku viikko sitten, miten ei osuneet aurauskulmat kohdalleen vaikka laski kierrokset ja kaikki raidepäitä vaihtaessa. XD
                    Tuloksena renkaiden ennenaikainen uusinta.

                    Comment

                    Working...
                    X