Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 8P:n TTRS jarrupäivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S3 8P:n TTRS jarrupäivitys

    Eipä löytynyt tästä aiheesta foorumilta topiccia joten avataan uusi. Kirjoittelen tähän vähän projektiblogia samalla niin jääpähän muistiin mitä tuli tehtyä.

    Kohteena tosiaan 2009 facelift S3. Konehuoneesta on kutiteltu APR Stage 2+:n mukaiset 360 kaakkia edellisen omistajan toimesta. Hulvaton laite muuten mutta jarrut ei kyllä ole ihan tehoja vastaavat - saman vuosimallin A6 2.0TDIn jarrut ovat selkeästi tehokkaammat.

    Kun vielä jarrulevyt näyttävät olevan varsin kuluneet ryhdyin sitten tutkimaan vaihtoehtoja - pelkät paremmat palat OEM levyillä vaiko big brake päivittämään? Aika pian varteenotettavaksi vaihtoehdoksi alkoi foorumeita lueskelemalla hahmottumaan TTRS etujarrupäivitys: 370mm levy 4 sylinterisillä Bremboilla. Ns bolt-on päivitys kyseessä, jarruletku banjotyyppiseksi tosin vaihdettava.

    Maailmalla kittejä löytyy aika suolaiseen hintaan: http://www.thettshop.com/performance...product=620012

    Niinpä kun käytetyt&kunnostetut tupsahti tuonne myyntiosastolle edukkaaseen 750 eur hintaan saataville kävin pikaisesti tiedustelemaan mitä settiin kuuluu. Tällaiset kuvat sain myyjältä ennen kaupantekoa:



    Mukana seuraisi kuulemma tarvikkeita. Liekkö tuo punainen väri vai mikä herkisti miehen mutta kaupat syntyi. Tosin kilut päätyisivät työpaikkani Helsingin konttorille josta ne olisi tarkoitus noutaa sitten Ouluun tulevana viikonloppuna. Tällainen lähetys sinne sitten myyjän toimesta saapui, pyysin työkaveria ottamaan kuvat:



    Kaikki tarvittava siis näin ensisilmäyksellä löytyy poislukien TTRSn dust shieldejä. Näiden puute oli etukäteen tiedossa ja maailmalla ovatkin käyttäneet S3:n vanhoja peltejä ihan onnistuneesti. TTRS:n pellit menisi heittämällä kiinni nekin mutta en alkanut niitä nyt hommaamaan. To be continued..

    EDIT:
    keräilen tähän ensimmäiseen viestiin myös linkkilistaa:
    - Hyvä vwvortex threadi aiheesta: http://forums.vwvortex.com/showthrea...es-on-a-Golf-R
    - TTRS jarrut TT:hen http://www.superstreetonline.com/how...ke-conversion/
    - TTRS ilmanohjaimet: http://www.ttstuff.com/PROD/OEM-TTRSBCD.html
    - osanumerot ja räjäytyskuvaa: http://www.partsbase.org/audi/audi-t...e-disc-vented/
    osanumerolista:
    - TTRS jarrusatulat 8J0615107 ja 8J0615108
    - TTRS EBC Yellowstuff -jarrupalat etuakseli DP42070R
    - TTRS OEM palat 8J0698151H
    - OEM jarrulevy eteen 8J0615301F (sama osa oikea ja vasen ilmeisesti, toinen pyörii "väärään suuntaan"?)
    - TTRS jarruletkut _EI_-banjoliittimellä OEM 8J0611701F, banjolla 8J0611701K, tarkista omat satulasi kumpi tarvitaan!
    - jarruletkun kannattimet 8J0611841D ja 8J0611842D
    - TTRS dust shield pölypellit 8J0615311E ja 8J0615312E
    - jarrupalojen kulumasensori 8J0615437
    - TTRS air ductit 8P0863149B ja 8P0863150B
    - OEM TTRS 19" vanteet jotka varmuudella mahtuu 8J0601025DB, toivottavasti ei tarvitse tähän mennä :)

    Yksi haaste jarrupäivityksissä on luonnollisesti uusien jarrujen sopivuus olemassa olevien 18" vanteiden sisään. Haaste on tiedossa ja tiedostettu, hivenen riskillä mennään. Ratkaisevana mittana ei niinkään ole säde vaan jarrusatulan ulkonema joka ottaa kiinni vanteen pinnojen sisäreunaan, jos ottaa. Tasapainot voi ottaa kehälläkin kiinni, niiden siirtelyyn pitää myös varautua.

    Kesärenkaiden vanteina toimivat BBS XA 18ET45, talvikiekkoina S3 OEM 18ET54. Siihen on henkisesti varauduttu että talvikiekot menee uusiksi mutta BBS:iä en raskisi vaihtaa ihan tämän takia kun ne on muutama kuukausi sitten vasta hankittu uutena.

    Asiaan perehdyttyäni toiveita kuitenkin on - BBS tarjoaa lähes ainoana vanteena XA:ta TTRS:ään 18" koossa, tosin ET35:na. Kun edellisen omistajan hankkimana hyllystä löytyy H&Rn keskittäviä spacereita 2x10mm ja 2x12mm usko on kova että vähintään spacereiden kanssa kiekot alle mahtuvat.

    Hivenen olen etukäteen yrittänyt asiaa selvitellä ja törmäsin tällaiseen postaukseen: http://www.audi-sport.net/xf/threads.../#post-1936552
    BBS CH ET50 10mm spacerilla siis pitäisi mahtua, miksipä ei XA ET45 sitten.

    Maailmalta löytyy kuvia joissa vanteen ja satulan väliin ei mahdu edes luottokortti, ihan niin tiukkaan ratkaisuun en halua päätyä.

    OEM vanteet on sitten oma lukunsa, jos ne eivät tunnu mahtuvan alle heitetään sitten nuo XA:t talvikäyttöön ja haetaan sitten vaikka 19" kesäkiekot tilalle.

    Asennukset menee tosiaan sitten ensi viikolle joten silloin nähdään miten äijän käy.

    Paloista, päädyin hankkimaan EBC Yellow Stuffit vaikka kaupassa mukana tulevissa paloissakin pintaa näyttäisi olevan. TTRSiin vaihdettiin vino pino satuloita ja paloja takaisinkutsuna vinkumisen takia. Sittemmin, kun nuo vanhat satulat päätyivät upgrade käyttöön, huomattiin että ne OEM palat on susia. Siksipä ajattelin pistää kerralla uudet palat.

    Kerkesin jo tilaamaan etupalat Ebay:stä hintaan 139 puntaa kunnes eilen illalla päätin että uusinpa samalla takalevyt ja palat. Päädyin sitten jarrupalat.fi:hin hakemaan takapalat ja levyt ja vilkaisin mielenkiinnosta myös eteen yellow stuffien hintaa: 29,90eur!?! Sulovilenmäisesti lisäsin ostoskoriin etupalatkin, onpahan toiset jemmassa. Ai niin ja vielä ne OEM palat lisäksi :)
    Tässä talteen osanumerot:

    Yellowstuff -jarrupalat taka-akseli DP41518R (S3 8P)
    BSD -jarrulevyt taakse BSD1416 (S3 8P)
    Yellowstuff -jarrupalat etuakseli DP42070R (TTRS)

    TTRS etujarrulevyjen valikoima on sitten ilmeisen suppea. Vaihtoehtoina käsittääkseni OEM 370mm (hintaluokka 400eur pari), Racingbrake 380mm (hintaluokka 1500eur pari) ja Alcon 370mm (hintaluokka 1000eur pari). Koska nuo käytetyt levyt ovat mainospuheen ja kuvien perusteella ihan kunnossa, mennään niillä nyt toistaiseksi.

    Punaiseksi maalatut satulat huutaa jotain tekstiä, arvoin pitkään RS ja Brembo tekstien välillä ja päädyin Bremboon lähinnä siksi että RS:n punainen "lätkä" erottuu kovin huonosti punaisesta taustasta. Melkeinpä tuohon Phantom Black mustaoptiikalla autoon olisi paremmin sopineet alkuperäisen mustat RS satulat mutta huutapahan sitten isosti tuolta vanteiden takaa :)

    Päädyin tilamaan ebayn satojen tarjokkaiden joukosta jostain syystä täältä: http://www.ebay.co.uk/itm/301081336094

    Tarrat saapuivatkin jo ja näyttävät ihan siltä mitä piti ollakin. Laitellaan sitten projektikuvaa tästäkin osasesta jahka päästään asennushommiin. Joku lakkahan tuohon pitäisi päälle vetää sitten että pysyvätkin. Ehdotuksia?
    Viimeksi muokannut Jarkempp; 27.7.2015, 15:16. Perustelu: Viestit yhdistetty.

  • #2
    Unohtui mainita että ässässä on Magnetic Ride ja H&R:n -25mm alustasarja:


    Nakkasin kokeeksi jo alle 12mm spacerit ja tältä näyttää ulkonema:


    Vertailun vuoksi takaa ilman spacereita:


    Vakiosatuloilla spacerin kanssa tuntuisi olevan kilometrikaupalla tilaa satulan ja vanteen välissä. Ensi viikolla sitten mahtaa olla tuossa kohtaa selkeästi ahtaampaa:


    Alkuperäiset takasatulat on kovin rujossa kunnossa, en ilkeä edes kuvaa vielä ottaa :) Maalattu aikoinaan mustaksi jollain soveltumattomalla maalilla joka on sittemmin kuplinut joko lämmön tai ruosteen tai molempien yhteisvaikutuksesta.

    Satulat pitää maalata, käyn tässä jaakobinpainia siitä maalatako ne punaiseksi vai mustaksi. Brembotarroja niihin en laita vaikka sellaiset nyt olisikin myös taakse. Bremboja kun ne ei ole. Taidanpahan maalata mustaksi.

    Niin ja jos kiinnostuneita A3/Golf/etcVag jarrupäivittäjiä löytyy, nuo S3 etusatulat päätyy myyntiin ennemmin tai myöhemmin. Huippujarrut, vähän käytetyt levyt kaupan päälle! ;)

    Harkinnassa on myös tällaiset TTRSn ilmanohjaimet jarruille:
    http://www.ttstuff.com/PROD/OEM-TTRSBCD.html

    Suolainen on hinta vaan parista muovilätkästä.. Kiinnittyvät siis alatukivarteen ja ohjaavat siitä ilmaa jarrulevylle tähän tyyliin:


    Ja kun aiheessa ollaan, tulipahan mieleen että se TTRS dust shield alkuperäisen sijaan voisi sittenkin lämpöjen takia olla hyvä idea. Tässä vertailukuva TTRS vs GTI Golf originaali, S3n vastaava näyttäisi jokseenkin samalta jollei jopa sama kuin kolohvissa:


    Jaa, eipä nuo mahdottomia ainakaan Speed Autoteilessä maksa, pellit 40,84€ kipale ja ductit 25,42€ kappale. Seuraavaksi googlettelemaan uskaltaako tuolta tilata mitään..

    Edit: Jaa tää on se mystinen Teppo :) Tilaukseenhan nekin sitten meni, toimitusaikaa se vajaa kaksi viikkoa, hivenen taisi nyt projekti lykkääntyä, toisaalta jääpähän reilusti aikaa etusatuloiden tarroittamiseen ja takasatuloiden maalaukseen.
    Viimeksi muokannut okkim; 21.7.2015, 23:51. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    Comment


    • #3
      Noiden S3 OEM-vanteiden pitäisi mahtua TT RS-jarrujen kanssa, se tosin vaatii spaceria väliin.
      Itsellä on A3:ssa kiinni Alconin BBK, missä on 370mm levyt ja talvivanteina juurikin S3 OEM-vanteet. Väliin joutuu laittamaan 5mm spacerit ettei satula ota kiinni ja vaihtamaan vannepainot toiseen reunaan, muuten ottaa painotkin kiinni....ei tuossa muutenkaan hirveästi jää varaa.

      Olettaisin että Alconin satulat eivät ole pienemmät kuin TT RS:n satulat, joten melkein väitän että mahtuu (pienellä muutoksella) :)

      Asiallinen päivitys jarruihin tulossa!

      Comment


      • #4
        Huomautettakoon että talvikäyttöön kannattaa valita sellaiset vanteet jotka jättää sentin raon satuloihin vanteen sisäpinnalta. Viime talvena jätin noin 2-3mm pelivaraa ja pyörihän ne ok niin kauan kunnes se suolamutahiekkapaska oli kerrostunut tarpeeksi vanteen ja satulan ylle jolloin ne toimivat hiekkapaperin tavoin...

        Comment


        • #5
          Ihan hyvä pointti kyllä. Itsellä on samat vanteet ollut tuolla setupilla vuodesta 2009 eikä ole ollut tuota ongelmaa ja nimenomaan talvivanteina pyörinyt nuo.
          Tuo suolapaskan kerääntyminen vanteeseen talvella kuitenkin riippuu hieman vanteesta...

          Comment


          • #6
            Juu talvikäyttöä ajatellen tosiaan kaipaan reilusti tilaa.

            Vähemmän yllättäen jarrupalat.fi:n yellowstuff paloilla oli virheellinen hinta nettipalvelussa, jätin sitten lisäpalat tilaamatta. Takalevyt ja palat luvattiin keskiviikoksi, sittenpä homma nytkähtää eteenpäin..

            Comment


            • #7
              Pikapäivitys, rojut nyt a6n peräloosterissa. Melekoset pizzalautaset nuo levyt. Selkeästi sorvattu jossain vaiheessa, tööneriä ei sattunut matkaan mutta toivotaan että paksuus on edelleen spekseissään. Nyt vielä lusitaan rippijuhlat täällä helsingissä ja sitten kohti oulua.

              Comment


                #8
                Itse tilasin myös kolmet yellowstuffit jarrupalat.fi sivulta. Ilmoittivat heti ettei voi myydä sillä hintaa. Tosin voisivat korjata sen hinnan sinne.

                Comment


                • #9
                  Ei kannata menettää yöuniaan sen paksuuden suhteen, kunhan nyt vaan olisivat suorat. Mulla odottaa 390x36 levyt asennusta takapäähän ja olen vetänyt ne 28mm paksuuteen ja edelleen on pintaa jäljellä.

                  Comment


                  • #10
                    levyssä min thickness 30.4mm, onko luku siinä myynnin edistämiseksi? :)

                    Comment


                    • #11
                      Käytännössä joo. Toki se levyn paksuus auttaa absorboimaan lämpöä jos lähdetään nyrrelle ajelemaan useita kierroksia. Ja kyllä sekin skenaario kai on mahdollinen että männät pullahtavat ulos jos palat ovat aivan lopussa ja levy kulunut useita millejä alle sallitun rajan. Omantunnon mukaan voi sitten ostella uusia levyjä á 500e kpl...

                      Comment


                      • #12
                        Mihin laitteeseen noin hurjat takarieskat on tulossa, tuskin tuohon passattiin kuitenkaan?

                        Huomenna kohti oulua täältä lohjalta ja jollei kukaan älähdä pysähdyn jyväskylän motonetista matkaan kilikalin tuollaista sylinterien tarrojen maadoittamiseen: http://m.motonet.fi/fi/tuote/609705/...ava-800C-400ml
                        Viimeksi muokannut Jarkempp; 25.7.2015, 22:44.

                        Comment


                          #13
                          Mulla odottaa 390x36 levyt asennusta takapäähän ja olen vetänyt ne 28mm paksuuteen ja edelleen on pintaa jäljellä.
                          Miten isot levyt edessä on jos noin huimia laitat taakse? Ettei nyt olis hivenen tarpeettoman isot...

                          Vaikka pintaa olisikin vielä jäljellä, niin onhan nuo nyt ihan hemmetin ohuet verrattuna uusiin.

                          Comment


                            #14
                            Aika rohkeaa sanoa, että valmistajan ilmoittama minimiraja olisi vain myynti varten. Toki se auttaa myymään sorvattuja levyjä tai sorvauspalvelua.
                            Olisiko mittausdataa eri paksuisten levyjen käytöksestä tarjolla, jotta puheelle olisi vähän tukea? Nyt puhutaan kuitenkin ehkä tärkeimmästä osasta autosta, niin omaa kuin muiden turvallisuutta ajatellen.

                            Nyt varmaan joku porissa ajattelee että suojelen omaa bisnestäni kun tällaista kirjoitan...

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                              Miten isot levyt edessä on jos noin huimia laitat taakse? Ettei nyt olis hivenen tarpeettoman isot...

                              Vaikka pintaa olisikin vielä jäljellä, niin onhan nuo nyt ihan hemmetin ohuet verrattuna uusiin.
                              Noita myyntipalstalla keikkuvia 405 -millisiä sovittelen kohtapuoliin eteen. Ja kyllä, Passattiin. Ja kyllä, on melko laillakin tarpeettoman isot.

                              Kuten tuossa yllä kirjoittelin, valmistaja todennäköisesti takaa että tuohon minimipaksuuteen asti levyt toimivat ratakäytössäkin moitteetta liikoja lämpiämättä. Jos paksuus tiputetaan 32mm -> 28mm ja oletetaan että jäähdytyskanavat vievät noin puolet levyn paksuudesta (joten ne eivät juurikaan osallistu lämmön absorboimiseen) niin muutos lämpöä sitovassa materiaalissa on jo 16mm -> 12mm joka tekee prosenteissa 25% pudotuksen. Millimetreinä tuo muutos ei kuulostakaan yhtä rajulta kuin prosentteina.

                              Comment


                              • #16
                                Herää kysymys, onko enempi aina parempi? Miksi noin isot jarrut? Painoa ainakin saa lisää. Taakse ei tollasia kiekkoja tarvii, vaikka ajaisit rataa sillä Passatilla. Siitä ei pääse mihinkään, että kuluneet ne levyt on, jos 4 mm puuttuu pintaa.

                                Comment


                                • #17
                                  Näyttää kivemmalta 19" vanteiden alla. Ei mulla muuta syytä. Painonlisäys on huomattu ja tiedostettu fakta, pyörivän massan osalta kokonaisuutena liikutaan kuitenkin samalla alueella kuin valtaosa Audisteista jotka pitää alla 11" leveitä kiinatinoja.

                                  Jos jollakulla on lyödä faktaa tiskiin tuosta jarrulevyjen pinnan menetyksen "turmiollisuudesta" niin korjaan omat käsitykseni mieluusti. Mitään harakanpesiä tai muutakaan yllättävää ei tuon 390mm kiekon pinnalta löytynyt kun sitä veivattiin aina tuonne 28 milliin asti. En keksi mitään muuta loogista syytä tuolle minimipaksuudelle kuin se lämmön vastaanottokyky (ja luovutus) äärikäytössä.

                                  Ja jos satun muistamaan joku viikonloppu niin koitan puhallella S6 C7 satuloista (400x38 kiekoille) paineilmalla mäntiä pullahtamispisteeseen asti, ja mittailen tönärillä että miten ohuet levyt vielä mahtuisi väliin. Noille kiekoille btw. oli 35mm ilmoitettu minimipaksuudeksi.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No juu, paremmaltahan kyllä näyttää kun täytettä vanteen sisässä. Mulla ei mitään faktaa ole, mutta oon joskus kuullut että murtuu helpommin, tosin toi sun levy-koko on niin tuhti että tuskin huolta..
                                    Viimeksi muokannut Zikke; 26.7.2015, 23:56.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No ihan varmasti on alttiimpi särkymiselle jos lämmön vastaanotto ja luovutuskyky on yli 25% huonompi. Mutta tuo taitaa koskea lähinnä läpiporattuja levyjä ja niissäkin niitä jälkikäteen porattuja, harvemmin tehdasrei'itetyt alkaa halkeilemaan. Ja tämäkin siis edelleen rankassa ratakäytössä, perus maantieajossa ei levyjä lämmitellä 1000 asteeseen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        32,2mm paksuutta molemmissa minun levyissä, kun vaan vielä olisivat tosiaan suorat. Nuorimmainen veti vielä sikeitä Jyväskylän kohdalla joten painoin kaasua, lakka etsittävä sitten Oulusta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jahas, ilmeisesti noita TTRS satuloita on liikkeellä kahta eri tyyppiä. Osanumeroilla 8J0615107 ja 8J0615108 liikkeellä olevat on tuoreempia, sellaiset löytyy TTRS vuosimallista 2011 eteenpäin kaikista.

                                          2010:ä on toimitettu ilmeisesti alkuun banjoliitinletkun vaativaa satulaa joka minullakin on (osanumero tuntematon) ja sitten siirrytty tuohon tuoreempaan satulaan. Varmistakaa satulanne tyyppi ennenkuin tilailette letkuja!

                                          http://www.partsbase.org/audi/audi-t...pe-brake-hose/

                                          Tuossa erot, banjollisen letkun numeroa ei tuossa jostain syystä kerrota, se on 8J0611701K (ainakin minulle tuli sellaiset käyttämättömät pussissa, saa nähdä sitten sopivatko paikalleen)...

                                          Comment


                                            #22
                                            Niitä vanhempia on vaihdettu takuseen vinkumisen takia, ja sen takia niitä on paljon myynnissä käytettynä. Uusissa on ilmesestikin muutettu jotain ettei ne vingu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              32,2mm paksuutta molemmissa minun levyissä, kun vaan vielä olisivat tosiaan suorat.
                                              Ja uusissa levyissä oli paksuutta 32mm eikä tasan tarkkaan millin sadaosaakaan enempää. Joku ei nyt ihan täsmää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                No jopas, hyvin paljon mahdollista että luin työntömitan asteikon väärin muutaman tunnin yöunien jälkeen, mitataas uusiksi iltasella :)

                                                Edit:31,8mm ja tähän sitten semmoinen punastumishymiö kun opetellaan lukemaan työntömittaa oikeasta asteikosta..
                                                Viimeksi muokannut Jarkempp; 27.7.2015, 18:59. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pientä päivitystä. Tarrat satuloihin ja lakka päälle.


                                                  Lakkana Motip:n kuuman kestävä lakka, siistit tuli jos vaan kestää..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Otetaampa lisää saksalaista insinööripornoa näin perjantai-illan ratoksi. Poikkeushan vahvistaa säännön, eikö niin? Näissä S6 C7 satuloissa on paloissa integroituna jonkinsortin rajoitin jotta männät eivät pääsisi pullahtamaan ulos (??) missään tapauksessa. Mittasin worst-case skenaarion eli palat koskettaisivat toisiaan rajoittimista ja kulutuspinta aivan finaalissa kummastakin. Jos levy olisi vielä alle 33.5mm paksu, jarrut eivät välttämättä toimisi etupäässä ollenkaan. Levyt näille satuloille ovat 38mm uutena ja audin speksaama minimipaksuus tuo aiemmin mainittu 35mm. Ainakin tässä tapauksessa siis ylikuluneilla levyillä ajelu SAATTAA aiheuttaa ongelmatilanteita.



                                                    Harmillisen vajaaksi jäi silti vanteen täyttö noilla 405mm levyilläkin, perkele pitääkö tässä ostaa 420mm keraaminen setti...
                                                    Viimeksi muokannut Jultsu_; 31.7.2015, 21:40.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      No niin, viimein auton kimppuun. Takajarrut oli sitten tässä kunnossa:

                                                      Satuloiden maali kuplinut pois ja levyissä melkoinen pykälä. Oli sitten kohtuullisen tiukassa ne tähtipultit mutta luovuttivat lopulta. Satuloille teräsharjaa:

                                                      Ja maalia perään:


                                                      Annamma yön kuivua rauhassa ja huomenna uutta levyä sekä palaa alle..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tämmönen tuli:


                                                        Renkaan kanssa:


                                                        Ja muutaman jarrutuksen jälkeen:


                                                        Kuvassa muuten 10mm spacerit jotka käytin alla kokeeksi, eipä mahdu töyssyissä pyörimään rengas joten otin pois.

                                                        Jarruteho parani sitten laakista vaikka uusi setti vielä sisään ajamatta. Kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin, oman aakutosen jarruteho oli parempi. No nyt pysähtyy ässäkin. Olikohan edellisiltä omistajilta unohtunut käkkäri päälle jonka takia kuumeni jarrut, lasittui palat ja kupli satuloista maalit.

                                                        No nyt kelpaa ja ulkonäkökin parani. Seuraavaksi etujarrujen kimppuun jahka pölypellit saapuvat..

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Noniin, pirssi pukeille ja hommiin. Hieman päänraavintaa aiheutti satuloiden jarruletkureikään katkotut kumitutit jotka piti kaivella pois ennenkuin alkoi tapahtua. Jarruletkujen reittejä ja kiinnityksiä sai hetken hämmästellä ja tuunailla mutta hyvä tuli.





                                                          Ilman spaceria ei vanne mahtunut pyörimään. Semmoinen arviolta 7mm spaceri tämän vanteen kanssa vaaditaan. 10mm OEM vanteella ihan minimi, joista joudun siirtelemään myös tasapainoja ulommas. BBSn painot ei olleet haitaksi.

                                                          Ilmanohjaimia tukivarsiin en nyt malttanut asentaa, puuttui sopivat pultit enkä halunnut millään uudelleenkäytetyillä nyloceilla laitella..

                                                          Kaikenkaikkiaan mukava projekti, oppipa jarrutyöt tuossa kunnolla, aiemmin olen vaihtanut pelkkiä paloja.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X