Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 c5 2.8Q jarrujen ilmausongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 c5 2.8Q jarrujen ilmausongelma?

    Jarruremontin jälkeen kunvaihdoin vasemman takasatulan niin autokäynnissä poljin on todella pehmeä ja painuu melkeen pohjaan. Kun auto ei käy niin poljin on normaalin tuntuinen. Jarruja olen ilmannut reilusti että nestettä on tullut läpi joka kulmasta useampi desi. Audihuollossa sanoivat että laita leku ilmausnippaan ja toinen pää pulloon missä jarrunestettä siten että letkunpää on pinnan alapuolella,ja polje 20krt jarrua ja taas seuraava pyörä. Edellinenkään ei auttanut.

    Nyt rupee jo menee peukalo suuhun koska aikaisemmin ei ole tullut vastaan näin vaikeasti ilmattavaa audia saati muuta autoo.

    #2
    B5:sessa piti käydä ajaa pari lenkkiä ja jarrutella pumppaamalla ennenkuin alkoi ilmat tulla pihalle takasatuloiden vaihdon jälkeen

    Comment


    • #3
      Minkälaisessa kunnossa on ilmausnippa? Sitä ei tarvitse kun kerran vetää liian tiukkaan, niin kartio on pilalla.
      Jos kartio on huono, niin se vuotaa takaperin, saa tarvike liikkeestä eikä maksa paljoa.

      Comment


      • #4
        Tuolla letkun pää pulloon ja pumppaamaan ohjeella ei ilmaa yhdenkään automallin jarruja kunnolla. Ilmaruuvi vetää ilmaa kierteiden välistä, niin sen takia ei toimi. Perinteisellä tyylillä avustajan kanssa kannattaa ilmata ja sitten on jo edes mahdollisuus onnistua.

        Comment


          #5
          ei ilmaa yhdenkään automallin jarruja kunnolla
          Ei omassa ainakaan ilmennyt mitään ongelmia kun vaihtelin jarrunesteet tuolla tyylillä.

          Comment


            #6
            Mullakin ilmaantui ihan hyvin tuon jarruttelusession jälkeen ja yksin ilmasin pelkällä purkilla ja letkulla

            Comment


            • #7
              Kyllä sinne yksin ilmatessa tuntuu aina ne muutamat ilmakuplat jäävän. Vaikka olisi vaseliinilla tilkitty ilmaruuvin kierteet. Olen minäkin saanut poljintuntuman hyväksi, mutta on siellä silti ne muutamat kuplat olleet vielä järjestelmässä, kun on avustajan kanssa varmistettu yksin tehty ilmaus.

              Comment


                #8
                Jos et päästänyt kokonaan linjoja ABSilta asti tyhjäksi, niin ihan vain perinteinen apuasentajan kanssa tehty ilmaus. Desin lirutat ulos, niin pitäisi olla ilmat pois.

                niin autokäynnissä poljin on todella pehmeä ja painuu melkeen pohjaan. Kun auto ei käy niin poljin on normaalin tuntuinen
                Tai ilman tehostusta et vain jaksa puristaa paloja niin tiukasti levyyn. Jos vaihdettu uutta palaa yms. niin aluksi ennen palojen paikoilleen kulumista/istumista voivat palat puristua suht reilun tuntuisesti vielä kiinni ottamisen jälkeenkin. Jousiefekti häviää sitten sisäänajon jälkeen.

                Ei olisi erikoista, että siellä polkimessa oikeasti olisikin liikevaraa käynnissä "pohjaan" painettaessakin, vaikka siltä ei tunnu. Polkimen liikevara on yllättävän syvä. Paina pohjaan ja avaa ilmausroppu, jolloin saat selville oltiinko jo pohjassa vai ei.

                Comment


                  #9
                  Liittyen vähän aiheeseen mutta osaisko kukaan sanoa paljonko nestettä pitäisi päästää oikeasta takapyörästä läpi että on vaihtunut uuteen 3BG:ssä? Olettaen että säiliön on imenyt lähes tyhjäksi ja täyttänyt uudella nesteellä. Kokeilin huonolla matikalla laskeskella mutta on niin kovin vaikea ruveta putken pituutta arvuuttelemaan.

                  E: Laskeskelin nyt että vaikka putki olisi 3mm sisähalkaisijalla ja 7m pitkä niin silti nestettä menisi vain vajaa puoli desiä? Tietysti otettava huomioon satula ja muutkin mutta luulisi kolmen desin pumppaamisen jo riittävän?
                  Viimeksi muokannut horch; 21.7.2015, 17:49.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla takasatuloitten vaihtamisen jälkeen tuntui olevan aikapaljon ilmaa, koska poljintuntuma oli perseestä.
                    Vein takas korjaamolle ja kerroin huoleni, kaveri tuumas että ihan normijuttu ja lykkäs letkunpään kiinni vuoronperään satuloihin, semmoseen jonkunmoiseen ilmauslaitteeseen. Hieman lisättiin nestettä ja homma Ok.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt saatu ilmat pois,piti ilmata väärinpäin niin lähti heti pois. Elikkä paine pullolla nestettä työnsin ilmausnipasta ja löysäsin ABS-pumpulta putkia,tällä konstilla ilmaus onnistu. Perinteisellä toinen polkee paineen jne jne niin ei lähtenyt ilmat pois kumma juttu.

                      Comment


                        #12
                        Oikeaoppisesti tehden ABS-pumppua pitää ajaa, että sieltä saa ilmat pois. VCDS:llä onnistuu helposti.

                        Comment

                        Working...
                        X