Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 80 typ89 madallus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi 80 typ89 madallus?

    Kokemuksia? Minkälaista madallusta ootte käyttäny, 40, 60/40, 60?
    Millähän tuo asettus sellaseen mukavaan asentoon, meneekö 60/40 liikaa teini etukenoon?!


    Kattelin tuolla Autovaruste.net:ssä tommosta FK-automotive AKX alustasarjaa, onkohan minkälainen...ei ois ainakaa hinnalla pilattu?

  • #2
    40mm ollut itellä nykysessä ja edellisessä -88 mallin 80 1.8s mallissa, tuntus että nykynen Audi matalampi tuolla madalluksella kuin entinen Audi. Mut tuo 40mm tuntus riittävän, talvella pohja jo raapii monesti. Aika jäykän olosia tuollakin madalluksella tuli.
    Niin ja tuo -88 mallin audi silminnähden madaltui edestä enemmän, ainakin nuilla G&M jousilla.

    Comment


    • #3
      Minkähän kokonen ois semmone sopiva vanne/rengas paketti? Sopiiko 18" , ku nykyään tuntuu et 17" on pienin koko??!

      Comment


      • #4
        Aika matalaksi menee pakosta rengasprofiili normi 80:ssä jo 17 tuumaisellakin, käytännössä jotain 205/45 tjsp osastoa sitten renkaat madallusjousilla ja ajettavuus ei kuitenkaan parane samassa suhteessa. Panhardia lyhentämällä ja muilla kikkailuilla toki saa sopimaan isompaakin mahdollisesti.

        Comment


        • #5
          Mielestäni 16" isompaa vannetta en menisi laittamaan. Nykysessä on 16" vanne ja renkaana 205/45/16 koska paksumpi rengas olisi mennyt liikaa lokasuojien sisään, ei olisi näyttänyt kovinkaan hienolle. Talvirenkaat ovat 195/65/15, nuo on aika törkeen näköset kun rengas on lokasuojan sisässä.
          Ja tuossa -88 mallissa ei itsellä mahtunut 185/65/15 pyörimään edessä, otti montuissa lokasuojiin samalla renkaita käännettäessä. Mikä lie sit kokonaishalkaisia tuolla yhditelmällä.

          Comment


            #6
            Itsellä on ollut tuo FK:n -40 mm sarja nyt reilun vuoden alla. Mielestäni aika sopiva korkeus, kunhan asettui tilaansa. Pyörät ovat nyt aika lailla keskellä kaaria, siis joka puolella yhtä paljon ilmaa, niinkuin asian pitää omasta mielestäni ulkonäöllisesti ollakkin. Tuolla madalluksellakin on jo esim. pohja"panssari" aika matalalla...

            Comment


            • #7
              Onko miten jäykkä? Minkä verran jää keulaan maavaraa?
              Meneeköhän 60mm sit liian matalaks, tarkotuksena ois et pääsis viel mökille ettei tartte kävellä loppumatkaa!!

              Jouko: Mikä alusta?

              Comment


                #8
                Soppelin jäykkä, tosin tällä hetkellä mennään vakiomittaisilla iskareilla... Ei oo mikää lulla, muttei kivirekikään. Makuasia. Kallistelee tosin vieläkin, mutta siihen on kai lääke olemassa: jäykempi kallistuksenvakaaja. Jos aiot laittaa 17" tai 18" madalluksen kanssa, joutuu kyllä varmaan takaa lyhentämään panhard-tankoa, että saa pyörät oikeaan kohtaan kaarta.

                Comment


                • #9
                  Esitetään tyhmä kysymys...mikä panhard-tanko? Ei oo tullu oikee perehdyttyy viel toho audin alustaan!?

                  Comment


                    #10
                    panhard tanko on taka-akselin poikittaistuki. Kun näitä menee madaltamaan niin panhardi tahtoo työntää akselin toiseen laitaan. Itselleni on cabrioon tulossa H&R/Bilstein -60/50mm madallus ja tarkoitus on laittaa säädettävä panhard jotta akselin saa säädettyä keskelle.

                    Comment


                    • #11
                      Justjust...no mitehän tuon lyhennyksen kanssa, onnistuuko miten ja mitä mieltä katsastusmies??
                      Mitä maksaa säädettävä ja mistä löytyy vai löytyykö?

                      Comment


                      • #12
                        G&M madallus jouset, sachin vakio kaasuiskareilla mulla ollut.

                        Comment


                        • #13
                          Edellisessä 80 Audissa oli -40mm MAD jouset ja Sachs iskarit. Rengastus oli 17" 215/40 kumeilla. Takana otti vähän montuissa ihan takakaaren nurkkaan kiinni.

                          Comment


                          • #14
                            Minkähän verran tuo tanko mahollisesti siirtää tota akselia jos laittasin toho vaik sen -60mm alustan, puhutaanko milleistä vai jopa useista senteistä?

                            Comment


                            • #15
                              Oisko kellää jotai kuvaa -40 madalluksella olevasta mielellään vakiokuntosesta 80:stä, tai matalammasta, kävin nettiautost kattelee mut siel ei oikee ollu?

                              Comment


                              • #16
                                Vakio typ89 mitta

                                Eli tarvis tietää paljon on renkaan ja kaaren välissä tilaa vakio alustaisessa 80 typ89:ssä. Jos joku viittis mitata vanteen keskiöstä kaaren ylimpään kohtaan.

                                Ittellä 315mm eessä että takana -40mm supersportin alustasarjalla.

                                Mites muilla tippunu?

                                Comment


                                  #17
                                  Vakiojousilla
                                  etu 365mm
                                  taka 370mm

                                  Spaxin alustasarjalla (40mm)
                                  etu 330mm
                                  taka 335mm

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kuinkakohan tuo oma on noin paljon tippunut?
                                    No hyvähän se vaan :)

                                    Pitäs vielä vaihtaa madaltavat jousilautaset eteen kesäksi et jää pikkasen etukenoon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Minkä kokonen ET olis 17" vanteissa jos madaltaa ton 40mm? tai sen 60/40mm? vai onko vaan parempi laittaa 16" vanteet että näyttäis hyvält ja renkaatkin pyöris kunnolla? ja minkähän laisia renkaita noille 17" vanteille sit kannattais laittaa jos menis alle hyvin madalluksen kans?

                                      Comment


                                        #20
                                        Vanteen leveys tulee olemaan mitä?
                                        Vakio ET on 37.

                                        Comment


                                        • #21
                                          vanteen leveys olis 7",7,5" tai mahollisesti 8" leveet. mikä niistäkin sitten sopii parhaiten
                                          Viimeksi muokannut Jere95; 24.8.2014, 16:53.

                                          Comment


                                            #22
                                            Takakaaren takareuna on se ongelmapaikka. Kori kapenee reilusti pyöränkaaren matkalta eikä pyöränkaari ole pyörän suuntainen.

                                            Itellä q-malli on ollut aika matalakin 205/45-17 -rengastuksella ET35 eikä juurikaan isompi mahtunut rata-ajon sisäänjoustoilla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Hellävarainen vasarointi mahdollistaa jopa 235/40-17" renkaan käyttämisen et35 vanteen kanssa. :) Voi mennä numeroiden mukaan leveämpikin, mutta Toyo r888 on aika jyrkkäolkainen ja todellisuudessa leveämpi kuin moni muu vastaavalla leveysmitalla varustettu rengas.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ottiko noilla 205/45-17 renkailla madalluksen kanssa sinne takakaareen kiinni? sitä vain että jos haluan vielä joskus ajaa normaalisti myös kun takapenkeillä on porukkaa. vai kannattaako vain suoraan laittaa 16" vanteet?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Onko ko. korimallin autoissa isojakin paino eroja isompi ja pienempi koneisten välillä? Tüv lapun mukaan suurin sallittu akselimassa näille jousille on edessä 950kg ja takana 830kg. rekisteriotteen mukaan 1.8s akselimassat edessä 715kg ja takana 710kg.

                                                  Oma 1.8s ei tuntunut tippuvan -75/-50 vietereillä kun korkeintaan -10mm.
                                                  Ennen jousien vaihtoa oli mitta edessä navan keskeltä kaareen reilun 350mm ja uusilla jousilla 340mm luokkaa. Takapään korkeutta en ole mitannut ennen enkä jälkeen.
                                                  Viimeksi muokannut sepi79; 22.3.2015, 09:02. Perustelu: Akselimassoja tarkistelin...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllähän se jo selvisikin että massoissa on jopa huomattaviakin eroja eri moottori vaihtoehdoilla varustettujen kesken.

                                                    Löytyykö mistään kohtuu hintaisia ~70-80mm madaltavia etujousia näihin pikkukoneellisiin vai pitääkö turvautua laikkamadallukseen?


                                                    Pystyykö alkuperäisiä iskareita lyhentämään vai onko varsi ontto? Nykyisiä jousia ei ilman lyhyempää iskaria uskalla alkaa katkomaan kun esijännitystä ei nytkään ole kuin juuri ja juuri tarpeeksi.

                                                    Mk1 golffin patruuna on vajaan 40mm lyhyempi kuin auton oma mutta varren mitta vastaa vakiota. Sorveja on käytössä "muutamia" eli jonkin sortin holkin pystyisi lyhyemmän patruunan päälle pyöräyttämään.
                                                    Jos homma siihen menee, onko parempi lyhentää alkup. iskarin vartta vai laittaa tuo golffin pamppu? Pienemmän auton iskarit voi olla vähän löllömmät mutta onko kellään kokemusta aiheesta? Onko auttamatta liian löysä?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tuli laitettua kasikymppiin TA-Technixin alustasarja (60/60) ja sattu tulemaan väärillä akselipainoilla (Tüv todistuksessa lukee Audi Limousine) Tästä syystä jäi keula parisen senttiä ylemmäs ja nyt täytyis keksiä järkevin vaihtoehto keulan madaltamiseksi. Madaltavat jousilautaset olis helpoin, vaan en mistään oo löytänyt. Joku firma briteissä niitä joskus myi, vieltä löyty nettisivuiltakin, mut yhteydenoton jälkee selvis ettei niitä enää saa heidän kauttaan. Uusia jousia ei oikeen raaskis lähtee laikkaamaankaan, vaan ei myöskään uusia jousia viittis ostaa. Oliskohan miten järkevää/laillista laskea jousijaloista niitä lautasia alaspäin? Halvalla luulis saavan parin jostain purkuautosta yms.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        typ89Q alusta

                                                        b3 ysikymppiin ois suunnitteilla alustanpäivitystä..
                                                        Mistä tämmösiin saap tilattua mielellää korkeussäädettävän alustan? Muutenkin kaikki info tämmösen alustasta ja rengastuksesta on tervetullut koska 17" 35ET:llä ei mene paikallee eikä noi 15" pikkunakit oikei istu tohon koriin.. apuja?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          http://www.h-r.com/de/produktfinder.html#
                                                          http://www.kwsuspensions.net/produktfinder/?typ=2122

                                                          Saahan noita joka toimittajalta. Kotimaasta ja ulkomailta.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Voin myydä KW:t, sähköpostia terho@terhonpaja.fi.

                                                            Voin kertoa alustasta pitkästikin, mitä haluat tietää? :) Omassa autossa ympäriinsä 17x8 et35, missä kohtaa sulla ongelma?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X