Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lemförder tukivarsisarja A4 B6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lemförder tukivarsisarja A4 B6

    Hei!

    Omistan 2003 vuoden A4 B6 -korin audin 1.8T koneella. Olen hankkimassa tukivarsisarjaa, mutta monissa paikoissa Lemförderin sarjan ilmoitetaan sopivan vain "sport" alustalla varustettuihin malleihin, kuten 1BV.
    Oma kulkupeli sattuu olemaan 1BA alustanumerolla.

    Joten onko foorumilaisilla kokemusta kys. sarjan sopivuudesta 1BA alustalle?
    Kyseinen sarja: http://www.autoluettelo.fi/wls/view_...odeIdNo=979224

    Soppaa hämmentää vielä se, että esimerkiksi Slamitin sarjan ilmoitetaan käyvän kaikkiin 2001-2008 malleihin.

    Kiitos jo etukäteen!

    #2
    Lyhyt vastaus: on kokemusta 1BE ja käy myös 1BA.

    Pitkä vastaus: mulla on itsellä A4 B6 2002 1.8t quattrossa alunperin 1BE-alusta ja nykyisin autossa Lemförderit edessä tukivarsina. 1BA ja 1BE on erona kaiketi lyhyemmät jouset, iskarit ja kallistuksenvakaaja(t?). 1BV taitaa olla sitten jämäkämpää puslaa alustassa kuten apurungossa ja ehkä jossain tukivarressa. Jokatapauksessa mulla on kotona Lemförderin katalogi ja siinä on asia esitetty "A4 B6 sekä myös autot joissa S-line alusta".

    Tuolla S4-topicissa taisin arvuutella että Lemförder kävisi myös B6/B7 S4. Tämän arvuuttelun pohjana oli varaosahistorian tutkiminen Etkasta. Lähtökohtaisestihan B7:ssa on samat tukivarret kuin B6 S-line (parannusta faceliftiin). Kaikille B6:n tukivarsille on lähes poikkeuksetta korvaavana osana uudempi, B7 vastine. Tuo taas on selitys sille että Slamit myy tukivarsia 2001-2008 yhteensopivana.

    Lemförderirhän on varsin laadukkaan oloinen tekele, Audin logot hiottu pois... Joku voisi sanoa että sama kuin OEM. Noh, laadukkaalta vaikuttaa. Siitä taas on paha sanoa onko nuo tarvikkeet kokeneet samanlaista kehitystä kuin orkkisosat vuosien varrella.

    Comment


    • #3
      Raidepäät tuossa sarjassa näyttää ainakin olevan S-line mallia (1BV), eli ilman joustoelementtiä.

      Saa ne lemförderit ollakin aika hyviä, melko häjyn hintaisia sarjoja ovatten.

      Comment


        #4
        Onko tästä sarjasta http://sivut.trimedia.fi/ojanpera.ne...00-p-10873-27/ tietoa? Lienee 'ei-sport'-alustaiselle?
        Tuo näkyi olevan nopealla googletuksella halvin sarja Suomessa, muut vastaavat 900+€.

        Ja tämä http://sivut.trimedia.fi/ojanpera.ne...04-p-83298-27/ varmaan FeBin tekele? Aika huonosti noista on mitään lisätietoja.
        Viimeksi muokannut vV8m5; 25.7.2015, 11:41.

        Comment


          #5
          Mä kun tota asiaa tutkin niin tulin siihen lopputulokseen, että Lemförder 31913 01 käy kaikkiin B6. Jossain oli maininta että "myös S-Line". Ei-sport eli tavallinen ja sport-alustahan ovat tukivarsiltaan aivan samoja, s-linessä on eri ylätukivarret sillä erolla tavallisiin että on erilaiset puslat. Liekö toisessa tukevampaa kumia nuo puslat. Jostain syystä Lemforderin katalogissa ei ole listattu 2.5TDI quattro k.o. sarjan sopivuudessa mutta kyllä tuon sarjan siihen pitäisi käydä. Etkassa ei ole eri moottoriversioille noita eroteltu mitenkään.

          Comment


            #6
            Tuo Ojanperän Lemförderin sarja myytiin mulle nimenomaan Sline 1BV-alustaan sopivana. Sopivuutta muihin versioihin en edes kysellyt.

            Comment


              #7
              Itsellä siis myös s-line ja tuon ojanperän sarjan ajattelin tilata. Oletko Kari jo ajanut paljon tukivarsien vaihdon jälkeen, ovat kestäneet?

              Comment


                #8
                Alkukesästä vasta meni se sarja alle, joten kokemusta ei ole kuin muutamia tuhansia kilometrejä.

                Comment


                  #9
                  Kusti polkaisi Lemförderit Torniosta. Toimitus kolmessa arkipäivässä postilakon aikana on jo kiitettävä suoritus.

                  Niinhän näistä näköjään on audin rinkulat hiottu varsista pois ja 8E-alkuiset osanumerot puslien päistä. Kunhan nyt alle pääsevät niin voi aloittaa kestotestin.

                  1BA JA 1BE etuapurungossa on erilaiset etupuslat (8D0399415E) ja takapuslat (8D0399419E tai 8D0399415D).
                  1BV eli sport alustassa on etuapurungossa kaikki neljä puslaa samat 8D0399419Q ja siis varmaan jykevämpää tekoa.
                  Onko 1BE pr-numerolla oleva b6 se 30mm matalammalla jousituksella ja 1BV siis 40mm eli sport?
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut vV8m5; 24.11.2015, 22:37.

                  Comment


                    #10
                    1BA = perusjousitus
                    1BE = Sport -20mm
                    1BV = S-Line -30mm, "quattro GmbH"

                    Comment


                    • #11
                      Eräälle 3B passattikuskille vinkkasin että tuosta B6 Audin 1BV alustasta löytyy raidepäät ilman kumivaimennusta. Oli kovin tyytyväinen kun moiset osat olivat löytyneet moogin valmistamina motonetistä muistaakseni 40 euron kappalehintaan. Hänellä oli mennyt useita raidepäitä aiemmin vaihtoon tuon kumiosan löystymisen takia.

                      Comment


                        #12
                        Miten tuo "ilman kumivaimennusta" näkyy päällepäin? Tuo Lemförder kun on "1BV yhteensopiva" joten josko nuo tuollaiset raidetangon päät ovat myös Lemförderissä?

                        Comment


                        • #13
                          Lemförder 2597201 on ilman vaimennusta ja Lemförder 2586301 on kumivaimennettu. Googlaamalla selvinnee ero helpoiten.

                          Pitäis ittellekin vaihtaa nuo raidetangonpäät ennen aurauksensäätöön vientiä. Ovat vain niin yhtäpuuta ohjaussylinterin nivelen kanssa, että joutunee irrottamaan koko helahoidon ennenkuin uskaltaa antaa riittävästi lämpöä.

                          Comment


                            #14
                            Kannattaa vaihtaa se sisäpää samalla, jos ei ole hiljattain vaihdettu.

                            Comment

                            Working...
                            X