Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F:n madaltamisesta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Konin sarja (http://www.ebay.de/itm/Koni-Fahrwerk...item1c1052d9ff) on ihan hyvä, mutta vaatii oikeat paineet renkaisiin. Liian kovilla paineilla tulee liian kova, ainakin omaan makuuni. 4B:ssä Eibachin sarja toimi erinomaisesti, mutta 4F:ään ei oo koko sarjaa saatavilla. Autoni on samanlainen kuin sinulla.

    Comment


    • #32
      Mulla on H&R coilit. Saa tonttiin, on jämäkkä ja hyvin on vuoden päivät alla pyörinyt. Eihän tuo nuin matalana mikään kauhean mukava ole mutta kelpaa.

      Comment


      • #33
        Itse vaihdoin omaan "maasturiin" eibach Pro-kitin. Ostettaessa auto näytti kamalalta ja ajettavuus ei ollut riittävän jämäkkä. Näillä eväillä autosta tuli paljon parempi ajettavuuden puolesta sekä madaltui riittävästi. Ehkä etupää voisi olla piirun verran alempana kun takapää on nyt hieman alempana. Alla 18" vanteet.

        Sen verran auto muuttui että emäntäkin antoi positiivistä palautetta ajettavuuden paranimesesta eli tuli suunta vakaampi sekä tarkempi ajettava. Lisäksi loppui se ns. monster autoista tuttu pitkä jousto jarrutuksissa. Kuvat on vaan jääneet ottamatta eli ennen ja jälkeen kuvat.

        Iskareita en ole vielä vaihtanut vakioista mihinkään, mutta jossain vaiheessa tarvitsisi niitäkin miettiä.

        Comment


        • #34
          Onkos kellään kokemusta 4F:ään asennettavista madaltavista jousilautasista?

          Asensin talvella Pro-Kitin ja jotenkin vaan laite keulii edelleen eli sentti pitäis saada keulaa alemmas.

          Ajotuntuman on kyllä todella hyvä eli ei sen suhteen moittimista.

          Supersportilla näkyis olevan 10-20 mm madaltavaa mallia saatavilla; todennäköisesti tuo tiputtaa tuon 10 mm, mikä varmaan riittää.

          Tuleeko nämä siis etutolppaan, alalautasen tilalle? Eli vanha veks?

          Comment


            #35
            Ihan mielenkiinnosta. Miten olette vaihtaneet takapään jouset nelivetomalleihin?

            Comment


            • #36
              Rautakankea tais tarvia avittaan :D

              Comment


                #37
                Maksaako orkkis S-Line jouset hunajaa? Se olis jo meikälle riittävä madallus. Toinen vaihtoehto olis toi silverline FK:lta.

                Comment


                • #38
                  Itsellä oli S-Line jouset ja Pro-kitillä hieman tipahti, mutta sama lievä etukeuliminen vaivaa.

                  Hommaat vaan Rammo suoraan Eibachin vieterit, jos pelkkiä jousia ajattelet.

                  Comment


                  • #39
                    Olisiko kellään laittaa kuvia tarjolle noista madalluksista eri sarjoilla.

                    Comment


                      #40
                      Kovasti haluaisin orkkis alustan. Paljokohan tuossa s-linessä on tehtaalta ollut pudotusta?

                      Comment


                      • #41
                        Varmaksi en tiedä, mutta tuo Eibachin setti pitäisi tiputtaa 30 mm ja mun laite tipahti sillä ehkä vajaan sentin eli S-line pudottaa n. 20 mm?

                        Comment


                        • #42
                          Villiä mutua, mutta eikös välillä ole ollut urheilualusta -10mm ja s-line -20mm noissa eri audeissa. Itsellä edellinen A3 urheilualustalla ja -10mm taisi olla.

                          Comment


                            #43
                            Ainakin oon nähny semmosen €F:n, jossa oli renkaan ja kaaren välissä ehkä 10-20mm tilaa. Siis optimi madallus ja siinä oli s-line merkit. Sehän ei tietty tarkota, että siinä oli s-line alusta. Saattohna siinä olla jokin aftermarket alusta.

                            Ei jollain etka gurulla olis osanumeroa noihin? -07 3.0tdi avant

                            Comment


                              #44
                              Noita saa myös ilma-alustaisena.
                              (A4/b6, sportti alusta on -20 ja quattro GmbH on -30)

                              Comment


                                #45
                                (A4/b6, sportti alusta on -20 ja quattro GmbH on -30)
                                Pätee myös 4F:n kohdalla - mulla on quattro GmbH-alusta ja se tekee autosta kyllä varsin matalan. Perheen kamat kyydissä ei mahdu sormi renkaan ja takakaaren väliin.

                                Comment


                                • #46
                                  Vinkki muillekin: König:lla tarjouksessa 4F (nelkku avantiin) sopivaa Eibachin vieterisarjaa. Hintaa vain 149€!

                                  Edit: Poistunut listalta, liekö ainoa sarja jonka ostin tai muuten loppunut?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Onko mukamas S-line ja normaalin alustan iskareissa jotain eroa?

                                    Kyselin Supersportilta madaltavia jousilautasia (10-20 mm) niin sakemanni vastasi että ne eivät käy S-lineen.

                                    Eikös se normaalin ja S-linen ero ole nimenomaan jousissa ja (ehkä) kaasuiskareissa; ei muuta eroa?

                                    Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä;)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Soittelin myös itsekkin tuonne Supersportille saksaan tänä aamuna ja kyselivät onko alusta original vai S-line? Itsellä on Sport-alusta (ei S-line), johon jouset vaihettu eibach pro-kit. Keulii aavistuksen tällaisena ja toivoisin noista lautasista n. -10mm apua. Mutta alkoi kuitenkin mietityttään, että onko noista mitään apua, kun itsellä on tuo sport-alusta. Mitenkähän se eroaa S-lineen? Supersportilla sanoivat selkeästi, että jos alla S-line alusta, niin ei tipu keula yhtään.

                                      Onko kokemuksia kellään?? Jos yhtään auttaa keulimiseen noi lautaset, niin laitan välittömästi tilaukseen, ei ollu pahan hintaiset kun suoraan tuolta heidän nettisivuilta tilaa. 47,50€. Toimitusaika Suomeen 4-6 päivää.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Katselinkin juuri rekisteriotteesta, että 355mm edessä ja 350mm takana on omassa mitat vanteen keskipisteestä mitattu muutoskatsastuksessa.

                                        Isolla kuormalla auto keulii aina joten jousilautaset voisi kiinnostaa. Minulla vakiotolpat.

                                        Comment


                                        • #50
                                          S-linehän on ollut ainakin perinteisesti se hieman matalampi, mutta tosiaan mitä tekemistä sillä on jousilautasiin?

                                          Jos iskarin putki on yhtä paksu, niin eiköhän tuo asetu ihan samalla tavalla.

                                          Tiedän että esim. B7 S-lineen sellaisia on laitettu ja ei niissä ole eroteltu että mikä alusta autossa pitäisi olla.

                                          Ihmetyttää vaan tuo mullekin tullut vastaus, muutoinhan olisin jo tilannut;)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Tein sit niin, että näpyttelin aamulla Supersportin sivuilta lautaset tulemaan kohti Suomea. Ei niin pahanhintainen tuo setti lautasia, joten kokeilun arvoinen juttu... Katsotaan sitten kun lautaset on tullut ja laitettu paikalleen, että mikä on lopputulos!?

                                            Toivottavasti nyt edes jotain miinusmerkkistä vaikutusta olisi noihin milleihin. Jos 7-10mm laskee keula, niin sit olen tarpeeksi tyytyväinen. Kirjoittelen sit heti tänne rehellistä palautetta, kun homma on valmis =) ..toivottavasti ennen juhannusta ;)

                                            Comment


                                            • #52
                                              Jos viitsit/muistat niin otahan mitat jousilautasesta toiseen ennen ja jälkeen uuden lautasen.

                                              Sekä ihan mielenkiinnon vuoksi tolpan paksuus, vosi verrata S-lineen ja sun Sportiin.

                                              Sekä kuvat ois kivoja;)

                                              Comment


                                                #53
                                                Tuo omakin A6 vakio alustalla ilmeisesti ja jotai madallusta jossain vaiheessa tarvis.

                                                Onko kellään kokemuksia tästä sarjasta:

                                                http://www.slamit.net/product/4936/k...rt-a6-4f-avant

                                                Ei oo kyllä halpa, mutta olis melkeen ainut millä sais vähän tiputusta,en haluais meinaa 20 mm enempää ja kivireeksi auto ei sais muuttua.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  No niin.. Nyt on lautaset tullu suomeen ja laitettu alle. Sen verran vielä kirjotan tuosta mahdollisesta sopivuudesta tähän alkuun, ku siitä on ollu tässä keskustelussa puhetta. Mulle tosiaanki sanottiin supersportilla, kun soitin sinne ja kyselin käykö minun sport-alustaan jne.., niin sanoivat että S-line ei tule todennäköisesti tippuumaan yhtään eivätkä tiedä miten käy Sport-alustassa. Eivät siis puhuneet siitä etteivätkö sopisi alle. No faktahan on se, että nyt kun lautaset on alla, niin todellakin sopivat alustaan ja tippuu muuten reilusti =)

                                                  Tämä homma vaan venyi turhan pitkälle, kun odotin että olisin saanu lautaset alle jo ennen juhannusta, mutta heti alkuun tuli hieman ongelmia kun tilasin lautaset. Saksalaiset lupasit puhelussa, että ei tule rahtia hinnan päälle näihin lautasiin vaikka suomeen tilaan (ihmettelin tätä hieman itsekkin). No tein tilauksen heidän nettisivuillaan ja maksoin lautaset (47,50e) paypal:lilla. Tuli kuitti sähköpostiin ja kaikki piti olla kunnossa. 3 päivää myöhemmin tuli sähköposti että lautaset ei lähe mihinkään ennen kuin maksan rahdin heille (26,50e)!! Eihän siinä auttanu kuin maksaa rahti ja toivoa, että tulevatkohan vielä sittenkään... 7 päivää meni siitä kun maksoin rahdin ja sitten lautaset tulivat kotiovelle =)

                                                  En alkanu itse värkkään lautasia alle, vaan annoin kaverin ammattikorjaamon tehdä homman. Ja rehellisesti sanottuna lopputulos on erittäin hyvä. Keula laski paljon enemmän kuin osasin toivoa =) 27mm laski lähtökohdasta. Kaverikin sanoi korjaamolla kun niitä asennettiin paikalleen, että tulee ihan varmasti laskemaan ainakin 20mm, koska on niin eri mallinen lautanen verratuna alkuperäiseen. Alla nyt siis Audi Sport-alusta + Eibach pro-kit + Supersport lautaset keulassa. Oikein tyytyväinen ulkonäköön, sekä ajettavuuskin loistava. Joku varmasti tykkää että keula on liian matala, mutta itse pidän lopputuloksesta paljon ;)

                                                  Barro: valitettavasti unohdin ottaa mittoja tolpasta :( mut ihan varmasti käy lautaset S-lineenkin!

                                                  Tässä linkit kuviin:

                                                  Ennen: http://kuvaton.com/k/Yov9.jpg

                                                  Jälkeen: http://kuvaton.com/k/YovV.jpg

                                                  Koko auton kuva: http://kuvaton.com/k/YovM.jpg

                                                  Etupää keskiöstä kaaren 336mm ja taka 351mm.
                                                  Viimeksi muokannut dtm4; 2.7.2012, 16:02.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    No sehän tipahti sit melko kivasti;)

                                                    Olikohan 4F:ssä sit tuon S-line ja Sport-alustan ero oikeesti missä?

                                                    Meinaan että tippuiko pelkillä jousten vaihdolla miten paljon aiemmin?

                                                    Koska itsellä S-line OEM ja nyt alla olevilla Eibachin vietereillä ei juurikaan ollut vaikutusta...ehkä keula-vaikutus oli psykologinen;)

                                                    Millä specseillä nuo sun renkaat ja vanteet on?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Pelkillä jousilla keula tippui 6-7mm ja takapää 4-5mm. Eli ei niin suuria muutoksia tullut sporttiinkaan. Kun sport-jouset ja eibach-jouset oli vierekkäin, niin jo siinä näki ettei jousissa ole suurta eroa korkeudessa. Varmaan tuo s-linen ja sportin ero just jousissa koska s-line on varmasti n. 10mm matalampi lähtökohtaisesti. Renkaat on 235/35/19.

                                                      Joko laitoit lautaset tilaukseen? ;)
                                                      Viimeksi muokannut dtm4; 1.7.2012, 15:41.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        En vielä ole ehtinyt;) Mut kyllä kuvasi antoi lisää syttyjä;)

                                                        Itsellä on 9x19" et 33 255/35-19 kumeilla, joten kaari on "ahtaamman oloinen, mutta jos lautasilla tipahtais vaikka sentti lisää niin ois oikein bueno.

                                                        Voi olla että S-line on tuon 10mm matalampi sportia, kun nyt sen voisi joku vahvistaa; itse kauppias kertoili tosiaan että ne olisi erilaiset.

                                                        Kehtaatko mitata kaaresta maahan tuon etäisyyden?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Itsellä 8,5x19" et 35. Totta, näillä kumeilla ei niin "ahdas", sais kyllä olla hieman ahtaampi, näyttää että sivuilla on ylimääräistä tilaa. Rengasliikkeessä suosittelivat em. kokoa, joten laitoin ne.

                                                          Kaaresta maahan 645mm. Veikkaisin, että sullakin tulee laskeen lautasilla enemmän kuin 10mm, varmaan lähempänä 20mm. Jos tilaat lautaset, niin laita sinäki joku kuva tänne, niin näen eron miltä näyttää noilla isommilla kumeilla, ok?

                                                          Comment


                                                          • #59


                                                            Kesäkuvassa highsportti 45-85mm, ruuvattu n puoleen väliin.
                                                            Talvi kuvassa vakio alustalla. vanteina 9,5/19" :)

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Kellään kokemuksia H&R:n -40mm setistä 4f quattrossa? Himppusen ehkä liian korkee omaan makuun tuolla s-line alustalla (vakiota jonkun 20mm matalempi kai?) B5:ssa oli oikein mainio kun oli edessä madaltavat jousilautaset, h&r:n 40mm jouset ja vakio sport iskarit . Omaan makuun riittävän matalalla liikkui, miten lie käypi kutvosessa... Lähinnä jos kuvia löytyis miten on pudottanu vaikka pelkät -40mm jouset.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X