Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F:n madaltamisesta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 4F:n madaltamisesta?

    Moi

    Kesä lähestyy ja alle tulee 235/40/18 kokoiset renkaat. Se on selvä, että onhan toi A6 typerän näköinen, jos ei yhtään madalla.

    En oikein löytänyt searchilla riittävää vastausta, joten kysyn seuraavaa:

    1. Kuinka suuri madallus on tarpeen? (tietysti kauneus on katsojan silmissä)
    2. Mitä merkkiä suosittelette?
    3. Onko syytä vaihtaa myös iskarit, vaikka niissä ei olisikaan minkäänlaisia väsymisen merkkejä?
    4. Jos on syytä vaihtaa, niin mitkä ovat keskeisimmät perustelut

    Sulaispa tiet nopeesti...
    Viimeksi muokannut Killeri; 5.5.2017, 15:09.

  • #2
    H&R on hyvä samoin Eibach on kehuttu.Molemmista on kokemusta tosin eibachin kanssa tein seuraavan virheen edellisessä "autossa(rellu)":
    Suositus on että pamput vaihtaa myös koska vanha iskari jonka joustoalue muuttuu "totutusta"
    alueesta aiheuttaa monesti iskarin nopeamman kypsymisen.
    Muutenkin on hyvä vaihtaa pamput samalla ja sellaiset jotka on tarkoitettu käytettäväksi madallusjousien kanssa.
    H&R -30mm on alla parhaillaan ja toimii hyvin Bilsteinin sprintien kanssa.
    Ulkonäkö mun silmään on parhaimmillaan kun laittaa ihan tonttiin tietty mutta nykyistä on pudotettu
    maltilla koska ympärivuotinen käyttö kärsii muuten.
    Voisin mä elää ilman talveakin......

    Comment


    • #3
      Sulaispa tiet nopeesti...
      Voisin mä elää ilman talveakin......
      Ihan pakko sanoa tää vaikka meneekin reilusti ohi aiheen.

      quattrokuskin vastaavat lauseet:

      Jäätyispä tiet nopeesti...
      Voisin mä elää ilman kesääkin......

      Comment


      • #4
        No ei se nelikkokaan ilman pohjakosketuksia mene lumikinosten keskellä:)
        Kulkuongelmia ei vajaavetoisella ole ollut nyt kolmen talven aikana,muttakun olis kiva vetää ihan katuun tuo mutta talvi estää.
        Mutta joo kyllä tuo herjaksi tajuttiin;)

        Comment


          #5
          En mäkään tolla teiden sulamisella tarkottanut ajo-ongelmia liukkaalla. Nehän on hoidettavissa laadukkailla talvirenkailla. Ajettelin lähinnä ulkonäöksellistä vaikutelmaa...

          Pitääpä tutkia eri vaihtoehtoja madallussarjoista. Lienee kuitenkin parasta vaihtaa sekä jouset että iskarit. Ovatpahan sitten ainakin samaa settiä ja tarkoitettu toimivaksi yhdessä.

          Comment


          • #6
            Niin siis huumoriahan tuo oli. Kyllähän sitä etuvedollakin pärjää, mutta ei sitä talvea odota samalla tavalla kuin nelivedolla.

            Ja kyllä, itsellänikin aivan liian matala talviolosuhteisiin.

            EDIT: Jottei mene ihan turhanpäiväiseksi höpöttelyksi, niin itse ole ollut tyytyväinen omiin -30 H&R jousiin ja Konin Sport iskareihin. Jouset tosin madalsivat yli 30mm ja talvisin pienellä rengastuksella ei pohjakosketuksia voi välttää. Kovilla pakkasilla tuntuu myös Konit jähmettyvän enemmän kuin alkuperäiset iskarit.

            Comment


              #7
              Onko 20" liian iso vanne jos auto on madallettu n.25mm
              Ja toiseksi jos joku tietää mistä tohon uuteen A6:een saa madallussatseja ja tyrneitä vanteita.

              Ei perkele, eihän toi 25mm edes madalla kun kattoo noita kuvia A4:sta, eli kannattaa varmaan heti laskea sen 40mm.

              Comment


              • #8
                No se tehtaan sportti madaltaa sen 2cm ja silloin 18" kanssa auto ei näytä enää traktorilta, mutta ei kyllä matalaltakaan. Ehkä tyytyisin 19" vanteisiin ja isompaan madallukseen. Audiin sopii aina näyttävät BBS:n vanteet ja jos haluaa enemmän Bling, blingiä, niin ehkä kattoisin Königin suuntaan.

                LMS tarjoaa varmastikin hyviä alustaratkaisuja. Ja eiköhän tuohonkin ole jo saatavilla noita KW:n säädettäviä settejä.

                Comment


                  #9
                  kyllä ne 20" näyttää aika minimiltä (mikäli isoja miettii) tossa uudessa isossa korissa. madallusta suosittelen itse reilusti enemmän kuin tuo 20-40mm, ehkä 60-70mm eikä autosta tule vieläkään matala. 20" pyörät esim. 35-sarjan kumeilla tekee kuitenkin tehtävänsä tuon korkeuden kanssa.
                  KW alustaa pitäisi saada kaiken järjen mukaan jo hyvin varustetuista myymälöistä.. esim JPautotuning siilinjärvellä. Tuttavallani on juuri uusimman korisessa A6ssa 245/35-20" pyörät ET 40 ja näyttää erittäin sopivalta.

                  ps. ei tämä mun oma aiempi koppainen näytä ainakaan omaan silmään liian matalalta 20" pyörillä ja 7cm madalluksella. kuva

                  Comment


                    #10
                    20" minimi? Hehe, noh makuja on monia. Itelle ei tule kyllä isompaa ku 18" vaikka on isohko auto itelläki. Ihan tarpeeks isolta näyttää.

                    Comment


                    • #11
                      Minusta tuossa kuvan A6:ssa on se ongelma, että vaikka autoa on madallettu reilusti näyttää isot renkaat "nostaneen" autoa. Eli jotenkin omaan silmään vanteet ovat liian isot tuolle madallukselle ja näyttää hölmöltä.

                      Comment


                      • #12
                        ^ ^ Low, saako kysäistä rehellisesti minkälainen tuo sinun nätti A6 on ajaa kaupungissa/moottoritiellä ?
                        Kun alkuperäinen rengaskoko taitaa kuitenkin olla 205/55/16...

                        ; )

                        Comment


                          #13
                          Miten se nyt on, kehtaako tommoseen uuteen autoon heittää pelkät madallusjouset ja vai pitääkö myös vaihtaa iskarit?
                          Toi Low:n auto on just sitä tyyliä mitä ajattelen.
                          Mikäs muuten ton C6 pulttijako on?

                          Comment


                            #14
                            Lippiz: Mulla oli vielä hetki sitten 18" rissat alla joissa oli kyllä todella huonossa kunnossa olevat tilapäisrenkaat (225/40). Ne oli aika huonot ajaa.. nämä uudet 20" on tuntuu pehmeämmiltä ja miellyttävämmiltä käytössä, en sillä sano että kaikkien pitäisi hankkia itseleen isot pyörät.
                            Luulen että tuo suurempi pyörän halkaisija tekee oman juttunsa ajotuntuman pehmenemiseen, halkaisijan kasvaessa montutkin tuntuu pienemmiltä.. Kaupungissa muistaa varoa kanttereita taskupysäköinneissä niin siinä ne huomioitavat.. ja tietty isoimmat montut siinä missä muillakin matalaprofiilirenkailla.. moottoritiellä ne menee ihan siinä missä muutkin gummit.. Ei vetele urissa vaikka onkin 245 levee kumi.
                            Miinuspuolina sanottakoon että huomasin kyllä renkaiden painon lisääntyessä polttoaineenkin kulutuksen kasvaneen.. (helposti 16-17L/100km kaupungissa) sekä vähän huomaa kiihtyvyydessä hävikkiä isoilla pyörillä..

                            Kyllä ne enemmän kuitenkin hymyä hersyttää kuin kyyleltä poskille.... myös kanssa-autoilijoilta.

                            yhteenvetona: ei ole huono ajaa kaupungissa eikä motarilla.. tuntuu aika samalta kun muutkin matalaprofiilirenkaat. (vaikka moni toisin veikkaisikin)

                            Kaverillani on M5ssa 255/25-21" ja 295/25-21" ja nekin tuntuu aivan todella hyvältä kaikissa olosuhteissa.. vaikka luulin niiden olevan jo tooodella kovat. (ja niillä se hymy kadunvarsilla todella irtoaa) M

                            Risulasi: Vaihda vaan suosiolla koko alusta uuteen audiin.. ei kannata siinä kohtaa alkaa säästämään.
                            Kesällä vähän alemmas ja talvella vähän ylemmäs.. tai mikä vaan tuntuu milloinkin hyvältä. helppoa =) eikös se jako ole sama 5*112

                            Comment


                              #15
                              LOW, mitä kautta sä tilasit sun uudet vanteet?

                              Comment


                                #16
                                Harrilta tilasin www.harline.com tilasin.. Huomioi tilatessa et toimitusaika on aika pitkä.. 6sta viikosta lähtisin laskemaan.. tai lentorahtina viikossa +800? hintaan. omani tilattiin Miamista.
                                Kysele erikoisia vanteita myös http://specialprojects.fi/ negikseltä... tai www.chromon.com jarkolta.

                                Comment


                                  #17
                                  Thaks Low.
                                  Jos jollakulla tulee mieleen joku Saksalainen edullinen paikka mistä sais vanteita, niin linkkiä vaan tänne.

                                  Comment


                                    #18
                                    Luulen että tuo suurempi pyörän halkaisija tekee oman juttunsa ajotuntuman pehmenemiseen, halkaisijan kasvaessa montutkin tuntuu pienemmiltä.
                                    Tuotanoin, eikös se renkaan profiili muutu pienemmäksi samalla kun vannekoko kasvaa ja ulkohalkaisija (tai vierintäkehä) pysyy samana. Ei siinä kuopat yhtään sen pienemmiksi muutu. Ja merkittävä ulkohalkaisijan muutos ei taida oikein onnistua?

                                    Itellä on reippasti (liiankin) madallettu, käytännössä jotain 60 milliä, 45 profiilin 17-tuumaiset ja aika helvetin kovalta se tuntuu. Vaikka onhan sekin katsojan silmässä tai miten se sanotaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      onhan se aika pitkälti siitä kiinni mihin tottuu. tällä hetkellä esim 40 sarjanen 18" tuntuu oikeen hyvältä mutta kun sen laittaa talven jälkeen niin toki tuntuu hiukan kovalta. tuon pienempää en varmaan aiokkaan laittaa, on vielä aika mukava.

                                      Comment


                                        #20
                                        hannu: kyllä se vähän kasvaa kun otetaan vertailukohteiksi 225/40-18" joka on korkeudeltaan 63,7cm ja 245/30-20" joka on korkeudeltaan 65,5cm. ei se paljon muuta, mutta tuntee sen ajaessa ja ajokorkeudessa. nämä tiedot meille tarjosi http://www.rengaspari.fi/rengaslaskuri.php
                                        tämä muutos kuitenkin pysyy lain sallimissa rajoissa eikä mittarin heitto pääse kasvamaan juurikaan sallittujen rajojen yläpuolelle. enivei.. pehmeet ne on silti ajaa (kun tottuu mataliin kumeihin)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla on 18" ja -30mm sellainen kultainen sääntö, eli ne on maksimit.
                                          Audissa on tällä hetkellä 225/40/18 ja Passatissa 205/50/17. Audi on melko lailla äänekkäämpi ja vetelee paljon enemmän, on siinä rajoilla jo että on tullut harkittua 17" vannetta ja kaposempaa rengasta.
                                          Eilen ajoin isän autoa (Passat -01) pitkästä aikaa, siinä on 15" ja 195 levee rengas. Kyllä oli niin outoa kun ei paikkauksissa ja urissa tarvinnu peukalo-otteesta siirtyä nyrkkiotteeseen, meni kuin juna.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllä oli niin outoa kun ei paikkauksissa ja urissa tarvinnu peukalo-otteesta siirtyä nyrkkiotteeseen, meni kuin juna.
                                            Itselläni on 225/40 18 tuossa sigun autossa. Ei ilmene minkäänlaista vetelyä urissa eikä paikoissa. Onkohan sinulla renkaan kaikki kulmat kunnossa? Renkaan laadukkuus myös ratkaisee aika paljon ajokäytöksessä. Edelliset "halpis" 17 olivat paljon huonommat ajaa uraisilla teillä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kumhot on molemmissa autoissa. Eikä ole oma valinta kun oli molemmissa vanteissa ihan uudet kumit valmiina, niin ei viitsi nyt ostaa uusia. Että ei ehkä parhaat renkaat.
                                              Passat menossa kulmien säätöön torstaina alustasarjan asennuksen jäljiltä. Sama homma tulossa Audiin kunhan jaksaa laittaa jouset siihenkin.
                                              Ehkä siellä saattaa olla kulmat hieman pielessä. Tasaisella pinnalla menee kuitenkin työstämättä, heti kun tulee paikkaus tms. epätasaisuus niin vetäisee.
                                              Mutta jos porukka kirkkain silmin täällä väittää, että ei vetele vastaavalla rengastuksella niin pakko sen "vian" on olla renkaissa tai kulmissa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Janne, minä taas ajattelin, että vannekokoa kasvattaessa otetaan renkaaksi sellainen, joka on halkaisijaltaan mahdollisimman lähellä alkuperäistä. Jos se A6:ssa on 205/55R16 (631.9), niin lähinnä tuota olisi 245/25r20 (630.5) jolloin eroksi jää reipas sentti. Tosin pienempään päin. Tuolla 245/30R20 (655) ero on 23.1 milliä. Jos tuo pyörimään mahtuu, niin mikäs siinä, mutta ei tuo tuuman halkaisijan muutos vielä kuoppien kokoa kasvata. Vaikka samalla profiili hiukan kasvaakin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Nyt on pää tyhjä... mitespäin se ET menee, jos se luku on pienenpi ni vanne sillon
                                                  ulommas ko-kö??? Ja mitä ET:ä tossa Autissa voipi käyttää esim. 17" talvirenkailla (225)?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Nyt on pää tyhjä... mitespäin se ET menee, jos se luku on pienenpi ni vanne sillon
                                                    ulommas ko-kö??? Ja mitä ET:ä tossa Autissa voipi käyttää esim. 17" talvirenkailla (225)?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hei tässä kysyn ohi mennen kun en viitti luoda uutta aihetta että mikä on audi a6 pultti väli, onko se 5x112 vai mikä se on ?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        5x112 on pulttijako ja keskireikä lienee tuo "tuttu" 57,1 mm.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          A6 4F avanttiin alustasarjaa edullisesti?

                                                          Tuli ostettua n. kuukausi sitten tuommoinen 07 vuoden A6 4F avantti, 2 litrasella bensaturbolla, joka siis luonnollisesti on vajaavetoinen. Ajettu 150 tkm. Auto on muuten kyllä tosi komia mutta kauheen korkea on stance vakioalustalla.

                                                          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...419_132036.jpg
                                                          https://dl.dropboxusercontent.com/u/...419_132051.jpg

                                                          Tuossa muutama kuva^^

                                                          Noniin, eli tarkoitus olisi reilusti alle tonnilla saada audi mukavasti tonttiin. Pari vaihtoehtoa olen kaivanut esiin. jotka ovat:

                                                          FK Highsport coilover hinta: n.600€
                                                          Eibach Pro-Kit -30mm + Madaltavat jousilautaset + jotkut hyvät iskarit?? hinta n.360-???€
                                                          Heittäkää jotain hyviä vaihtoehtoja!?

                                                          FK:n sarjan jo hankkineet voisivat kertoa kokemuksiaan kyseisestä sarjasta ja kellä sitten ollut noita eibachin jousisarjoja, voisi valottaa omiaan.

                                                          Ja jos asennushommissa on on ollut jotain kommervenkkejä, niin niistäkin olisi kiva tietää :)
                                                          Viimeksi muokannut petzkub; 1.5.2013, 16:12.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Fk n highsportti tuli väännettyä alle n. kuukausi aikaa, ei viellä ainakaan mitään valittamista.. Ainoastaan takapään kierteissä oli valmistusvika, joten takapäätä ei voinut laskea ihan alas asti. Kierre toisesta päästä reilun millin korkeampi. Tehtaalle kuvat ja pitäs tulla uutta tilalle..

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X