Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F:n madaltamisesta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Takapään jouset vaihtuu mukavasti ja helposti kun rohkeasti tiputtaa apurungon irti siltä puolelta millä puuhailee. 2x18mm + 2x16mm pultit apurungosta ja iskarin alapään pultti vaan irti ja melkein naurattaa kun on niin helppoa jousien vaihto. Ei tarvii puristimen kanssa pelata kun ei ne sinne kuitenkaan sovi mitenkään järkevästi. Apurungon pultit lähtee hyvin auki kun eivät pääse ruostumaan, iskarin pultti voi olla hyvin tiukassa.

    Sattuuko jollain olemaan osanumeroa/valmistajaa tiedossa jonka madaltavat jousilautaset menisi prefaceliftin alkuperäisiin Monroen punaisiin iskareihin? Vaihdoin juuri uusimpaan hankintaan (-06 3.0tdiq) H&R -40mm jouset ja keulimaan se taas jäi hieman.

    Comment


    • Itsellä odottelee H&R -40 satsi kevättä tallin nurkassa pääsyä -06 2.0 tdi:n alle. Kuinka helposti näistä porsii noi vakioiskarit tollasen sarjan kanssa? Saako tehdä syksyllä koko homman uudestaan vai vaikuttaako juuri mitään? Turhaan ei viitsisi toisia ostaa, mutta ei sitä moneen otteeseen haluaisi viedä kättä lompakolle vaihdon oheiskustannusten takia.

      Comment


      • http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=18420

        Olin asentamassa kyseisiä jousilautasia mutta iskarini halkasia on 51mm ja iskarin pääty hiukan paksumpi mitä toi 51. Nuissa reikä on ~51mm ja kavennus ~47mm. Autossani ei pitäisi ainakaan olla sport/s-line alusta(tehtaalta lähtiessään). Iskarissa ollut ovaalin muotoinen tarra, osanumeroa en tähän hätään saa.

        Onko kenelläkään hyvää arvausta nuilla epämääräisillä tiedoilla mitkä iskarit siellä vois olla?

        EDIT: Eli iskarit mihin eivät passanneet olivat Monroe:n valmistamat. Tilasin Sachs:in tarvike iskarit joihin lautaset sopivat hienosti.

        EDIT2: Eipä sopineetkaan lautaset Sachin:in iskarit, Eibachin -30mm jousien kanssa. Tai sopi mutta lautanen tiputti liikaa ja jousi oli sitten liian lyhyt. Mutta mitä olen lukenut nii porukka käyttänyt just tuota komboa eli madaltavat jousilataset ja -30mm Eibachin jouset (?) Noh täytyy kasata nyt loppuun vakiolautasilla ja katsoa paljonko se jää keulimaan. Täytyy alkaa katselemaan säädettävää alustaa...

        EDIT3: Asiahan selvis lopulta että autossa oli kuitenki sportti alusta joten lautaset eivät luonnollisesti sopineet.
        Viimeksi muokannut Keke67; 26.3.2017, 23:34.

        Comment


        • Nyt on ollu rapiat 2000km alla Eibachin -30mm jouset, alusta on tehtaan sportti mallia. Kyllä toi on jonku verran jäykempi mitä alunperin mutta ei liian kova. Ongelma on vaan että edessä navasta pyörän kaareen on 360mm ja takana 380mm, edessä on just sopiva madallus mutta takaa pitäs saada tiputettua pari senttiä mutta sehän ei oikein onnistu mitenkään.... Pitääkö tässä suosiolla tilata säädettävä alusta vai antaa mennä persepystyssä :D Onhan toi toki parempi kuin keuliminen

          Comment


          • Audi 4f 2.4 Vm.2006

            Tietäiskö joku onko säädettävää sarjaa millä saisi talveksi vakio korkeuteen ja kesäksi joku -30. Yritin etsiä mutta löysin vain missä ei saa normaali korkeuteen. Ja tietysti pitäis olla halpa ja hyvä :)

            Comment


            • Kyllä säätösarjoissa yleensä riittää vara myös ylöspäin mentäessä. Esim. Eibach Pro Street S on halpa ja hyvä sarja.

              Comment


              • A6 4F sline takaiskunvaimennin suosituksia?

                Täytyisi uusia 4F:ään iskunvaimentimet taakse.
                Autossa on s-line alusta jossa -40mm h&r:n jouset.
                Minkälaiset sinne olisi nyt järkevä laittaa?
                Ja onko vakioissa ja s-line vaimentimissa eroja?

                Kiitos jo etukäteen!

                Comment


                • Laittaisin Bilstein B4, vai olivatko nyt nuo mutta jokatapauksessa maltilliselle madallukselle tarkoitetut versiot.

                  Comment


                  • Joo että taas onnistuin. Tulipa tilattua avantin jouset sedaniin 4f 3.0tdi q. Eibach 30mm jousisarja.
                    Ilmeisesti erona on tuo hieman isommalle painolle speksatut jouset?
                    Mitenkäs jos kuitenki laitan nuo alle, niin kävisikö niin ettei keulimis ilmiötä tulisikaan? Tosin perä ei laskisi tietenkään aivan sitä 30mm....ehkä.
                    90 kg tais olla eroa tuossa takajousien spekseissä.

                    Comment


                    • Tällainen A6 4F tuli hankittua ja sellainen hieman ihmetyttää että perä on melko tontissa ja keula ilmeisesti lähellä vakiota. Navan keskeltä kaareen: edessä 39 cm ja takana 36 cm. Mistään auton papereista ei käy ilmi että olisi ainakaan madallettu. Voikohan vakio 1BA alusta painua kasaan noin ja jousi/iskari jumpalla alkuperäinen korkeus takaisin?

                      Comment


                        Vai voisiko olla että kun ne eturenkaat kääntyy niin siellä on lokarinkaari alkujaan vähän korkeammalla? Mutta tuon lisäksi voi painua.

                        Comment


                        • Juu totta, voihan tuo olla. Kattelin vaan tästä ketjusta noita kohta 10v vanhoja viestejä ja tuo takapään korkeus osuisi aika hyvin mitattuihin madallussarjojen korkeuksiin ja keula taas vakiomittaan.
                          Viimeksi muokannut Killeri; 27.9.2021, 07:58. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                          Comment


                          • Onko muilla ollut BC-Racing BR/V1 sarjan kanssa ongelmaa, että takapää on todella matala korkeimallekkin säädettynä? Lisäksi tuntuu ettei jousen esijännitystä saa säädettyä BC:n ohjeen mukaisesti? Vaikuttaa että iskari olisi liian lyhyt jouseen nähden ja puristaisi sitä kasaan (iskari pyöritetty luonnollisesti pisimilleen).

                            Olisi talveksi mukava saada perää hieman nostettua ja tuntuisi oudolta, että keulan ja perän säätöalue olisi noin erilainen. Nyt keula pitää säätää lähestulkoon matalimmalle, jotta auto olisi tasapainossa.

                            Mahtaako tässä nyt olla joku kikkakolmonen mitä en ymmärrä?

                            Comment

                            Working...
                            X