Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F:n madaltamisesta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Niin ei kellään oo hoo ärrää 4f:ssä? Toisena vaihtoehtona olis KAW 55/40 sarja, millä näyttäs aikasta näppärälle, mutta ainakin bemari pojat kertoili että olisivat vähän pintakovat? H&R:t oli b5:ssa mukavat, ja kaverin 4f:ssä myöskin tuntuvat miellyttävälle, mutta ei ollu varma paljonko puottava sarja siinä on.


    EDIT: Tilailin nyt sitten kaw 55/40 sarjan, viimestään keväällä tuntemuksia jos en innostu ennemmin vaihtamaan.
    Viimeksi muokannut Nikke_; 11.11.2012, 15:35.

    Comment


      #62
      Herätelläämpä tätäkin välillä. Jousien vaihto olisi tiedossa ja seuraava kyselen. Onko 4fssä edessä vielä ne kuuluisat alumiiniset ylätukivarret ja yhdistäjäpultti joka ei lähe kuin ampumalla.. Entä onko jotaki muuta erityistä?

      Comment


        #63
        Juu löytyy tuo ihanuus. Itse purin ylätukivarret sisäpäästä irti enkä juurikaan yrittäny ottaa yhdistäjä pulttia irti. Mulla ollu tunkeumanesteet pultin välissä muutaman kuukauden välillä lisäillen, mutta ei liikkunu milliäkään. Takapää paljonkin vittumaisempi jos ei oo kunnollisia puristimia.

        Comment


          #64
          Löytyykö kokemuksia Bilstein/eibach B12 pro kit alustasarjasta A6 audiin?

          Ei sais missään nimessä tulla kivireki alusta eikä liian matala, jostain lueskelin et tuo yhistelmä oli ainakin suosittu B8 a4 audiin.

          Nyt on vakio traktori alusta ja ei hyvä ,en melko pinta kova.

          http://www.ebay.de/itm/EIBACH-BILSTE...item460a063711

          Saksasta ainakin järkihintaan, onko suomen hinnoista tietoa..?

          Comment


            #65
            No Bilstein B12 pro kit alustasarja on nyt tilattu, onko tuon vaihdon yhteydessä jotain nippeliä mitä kannataisi uusia tai jotain hajoavaa niveltä,puslaa jne, mikä saattaa hajota tai jumittaa purkaessa, mitä olisi hyvä varata jo valmiiksi uutta?

            Comment


            • #66
              Mielenkiinnolla odottelen kokemuksia alustasta. Omakin traktori kaipaisi vähän madallusta ulkonäkösyistä, mutta näin vanhemmiten on tullut mukavuudenhaluinen että kivirekeä en halua. Edellinen kokemus bilstein sprinteistä ja jostain 40mm jousista Audi 80 ajoilta, ja se ei ollut kovinkaan mukavuuspainoitteinen.

              Vakio alustakin kolahtaa aikasta kovin varsinkin siltojen saumoissa, joten jos eibachilla mukavuus paranee niin täytyy pistää vakavaan harkintaan alustan hankinta.

              Comment


                #67
                Joo täytyy laittaa kokemuksia sulle sit kun tuon saa alle, näillä näkymin ensi perjantaina mikäli sarja vaan tullut.

                Laita mulle privana vaikka s-posti osoittees, niin voin laittaa sulle sit muutaman kuvankin mille korkeudelle tuo asettuu, jos tahot.

                Ihme kyllä, olis luullu et täälä olis ollu jollain kokemuksia noista Bilstein B8 iskareista 4f alla??Nyt menee vähän asenna ja kokeile touhux...:)

                Comment


                • #68
                  Re: A6 4F avanttiin alustasarjaa edullisesti?

                  Alkuperäinen kirjoittaja M-I Näytä viesti
                  Joo täytyy laittaa kokemuksia sulle sit kun tuon saa alle, näillä näkymin ensi perjantaina mikäli sarja vaan tullut.

                  Laita mulle privana vaikka s-posti osoittees, niin voin laittaa sulle sit muutaman kuvankin mille korkeudelle tuo asettuu, jos tahot.

                  Ihme kyllä, olis luullu et täälä olis ollu jollain kokemuksia noista Bilstein B8 iskareista 4f alla??Nyt menee vähän asenna ja kokeile touhux...:)
                  Mielellään niitä kokemuksia voisi jakaa tänne muidenkin nähtäväksi.

                  Comment


                    #69
                    Juu kyllä minä jaan kokemukset...täälä afc:llä ei kyllä oikeen tieto kulje, jos vertaa vaikka BTCF foorumiin:)

                    Tämmösiin saa kyllä vastauksia:

                    -minkä pyykin pesukoneen ostan?
                    -Mikä auto muijalle..?
                    -joko oot nähny kärpäsiä kaiteella?
                    -jne

                    Sit jos kysyy ETKA topicissa jäsenenä, että mistä voi katella noita varaosa numeroita vai voiko mistään niin , ei oikeen saa mitään vastauksia, vaikka sen moni tietää..? huvittavaa..

                    Ja sori off topicista

                    Comment


                    • #70
                      Oletko M-I saanut alustan asennettua? Mielellään kuulisin kommentteja eibahcista verrattuna vakioalustaan.

                      Nyt kun taas kesärenkaat alla niin kyllä huomaa tuon vakioalustan pintakovuuden siltojen katkos kohdissa. Auttaako madallusjouset siihen niin olisi mielenkiintoista tietää. Niin saahan tuota 4F:ää ilmajousilla...

                      Comment


                        #71
                        En oo vielä saanu, laitetaan 10.5 alle, silloin se pitäisi olla jo saapunut minulle..vaihdoin vielä nuo bilstein sprint iskarit Konin sportteihin, joissa on jäykkyyssäätö, ilmeisesti ulosvaimennukseen.

                        Laitan kyllä sit kokemuksia ilmanmuuta.

                        Comment


                          #72
                          No nyt on vihdoin Eibach -30mm + Koni sportit alla ja pirun hyvältä tuntuu ajella, tosin vasta n.40km takana, katellaan parin viikon päästä uudelleen kun on 2000km takana vielkö miellyttää!

                          Madaltu juuri sopivasti omiin tarpeisiin, edestä 3cm ja takaa 2cm, kai tuo tosta vielä muutamat millit ajan saatossa tippuu...?
                          Edessä oli mitta kaaresta navan keskelle 40cm nyt siis 37 ja takana 39 ja nyt myös 37.

                          Ja muutamat kuvat.

                          http://aijaa.com/kPnN1T
                          http://aijaa.com/ZPDKIE
                          http://aijaa.com/1hb8b0
                          http://aijaa.com/fGy97H

                          Comment


                            #73
                            No nyt tullu ajeltua n. 700-800km..pikkusen ongelmia etupään kanssa huomannu, n 20-60 km/h etupää nypyttää/pompottaa melkeen kokoajan ja on aika epämääräsen tuntuinen. + 80-90 vauhdeissa auto menee kuin juna.

                            Oisko kellää mitään ideaa mistä vois johtua?

                            Renkaat tuohon vaihdan perjantaina, josko niillä vaikutusta.

                            Jostain lukenut että jossain tapauksissa auto makais pohjaanlyöntikumien (ja tällöin pompottaa)varassa jos niitä ei lyhenetty, mutta kuulostas aika omituiselta?

                            Ongelmat vähän samantapaisia kuin tässä:

                            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=124311

                            Comment


                              #74
                              Ei nää edestä pohjaanlyöntikumeilla makaa ennen kuin on yli 100mm tiputettu.
                              BTDT
                              Mä luulen että on ominaisuus kyseessä eli noiden jämäkämpien iskareiden sisäänjousto on vähän "kulmikas" pienissä nopeuksissa.

                              Itellekin menee FK hailsport alle tänään. Jos vaikka sais pahimman q7-lookin pois. On meinaan aika vitun uunon näkönen 19:lla ja huonontien alustalla :)

                              Comment


                                #75
                                Eetulle toivon onnea FK;n kanssa. Nyt olen törmännyt kahteen Highsport sarjaan, joista alle 5000km kohdalla etu iskarit kolisee. Toinen B6 S4 ja toinen C5 A6.

                                Comment


                                  #76
                                  mulla on ollut noita aiemminkin.
                                  Ei niissä mitään ole ollut 40-50 tkm kestää ja sit etuiskarit vaihtoon...
                                  Tuurista kiinni sanoi Keskisen Vesa.

                                  JOS kaikki menee putkeen niin toi vaihtuu ens talvena pusseihin.

                                  Comment


                                    #77
                                    No en mää usko et toi vois johtua kulmikkaasta sisäänjoustosta,
                                    kun ei toi alusta kovin jäykältä tunnu, pintapehmeeltä ennemminki.

                                    Noita iskareitahan voisi säätää jäykkyytä, v..tu vaan kun ne pitää kaivaa auton alta pois tässä mallissa että voi säätää(tuli vähän yllätyksenä).

                                    Comment


                                    • #78
                                      Onko KONIt kaasu vai neste iskarit?
                                      Eibachin paketin mukana tulevat bilsteinit taitaa olla nesteiskarit?
                                      Muistelin että silloin kun oli B4:ssa bilsteinit alla niin talvipakkasilla alusta oli alkuun kyllä todella jäykkä.

                                      Toivottavasti M-I pääsee jumputuksesta eroon renkaiden vaihdolla.

                                      Sainoit alustan olevan pintapehmeä, miten verrattuna vakioalustaan?

                                      Comment


                                        #79
                                        Eipä auttanut renkaitten vaihto tuohon pompotukseen.

                                        Mutta otin tuossa pyörät irti ja tutkailin paikkoja, niin onko se mahdollista että tuo tosiaa olisi noitten pohjaanlyöntikumien varassa tässä tapauksessa..?

                                        Kertokaa viisaammat.

                                        Kuva 2 :mitta pohjaanlyöntikumin pohjasta Iskarin yläosaan

                                        Kuva 3: mitta kaaresta vanteen ylälaitaan auto tunkattuna ylös

                                        kuva 4: sama kuin kolme mutta auto omalla painolla

                                        http://aijaa.com/reIJU0
                                        http://aijaa.com/43oXJA
                                        http://aijaa.com/qgOiDO
                                        http://aijaa.com/lu9qQT

                                        Näin maalaisjärjellä, tuo painais 0.5-1 senttiä kumeja?

                                        Comment


                                        • #80
                                          alkaa muisti palailla pätkittäin. Jonkun alustasarjan yhteydessä mitkä on tullut vaihdettua piti leikata tuosta pohjaanlyöntikumista sen pari kolme senttiä pois. Oliskohan ollut ihan jonkun sarjan ohjeissa. Täytyy vaan ihmetellä että jos tosiaan makaa jo noin paljon kumien varassa.

                                          Eikös tuon voi todeta helposti siten että tunkkaa auton ylös, rengas irti, puu palikka tukivvarren alle ja laskee alas siten että jousi painuu normi asentoon, sitten varmaan pääsee kokeilemaan käsin liikkuuko se pohjaanlyönti kumi vielä.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Halvempien coil-over alustojen kanssa on ainakin ihan normaalia pompotus, josta pääsee eroon hieman askartelemalla pohjaanlyöntikumeja. Vaikuttaa ihan samanlaiselta ongelmalta tämä M-I:n kertomus vaikkei säädettävä alusta olekaan kyseessä.

                                            Comment


                                              #82
                                              Eipä lähtenyt pompotus hitaissa vauhdeissa kokonaan, 4 cm lyhennettiin kumeja.Parani jonkun verran , mutta ei se nyt tuollainen kuitenkaan pitäs olla...kovissa vauheissa menee hyvin.

                                              Ainut mitä tulee mieleen niin iskarin säätö on liian tiukalla, seuraavaksi vois sen sit kokeilla höllätä, mitään muuta ei tule enää mieleen??

                                              Renkaina uudet hankookit 245/40 R18 ja 2.8 bar painetta.

                                              Muita ideoita?

                                              Comment


                                                #83
                                                Mulla on pudotettu vakio alustasta 65mm ja iskareina sport alustan iskarit. Ei lepää kumien varassa ja joustovaraakin on aika reilusti vielä. Tuliko vanteet tarkastettua että onko ne suorat?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  No ei kyllä tullut, se täytyy kyllä vielä tarkastuttaa kun kerkiää.

                                                  Mutta tähän en usko että niissä ongelmaa, ei ainakaan vakio alustalla
                                                  pompottanut samoilla vanteilla.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    audi a6 4f avant quattro alusta?

                                                    sopiiko audi a6 4f avant q tarkoitettu alusta vastaavaan quattro sedan malliin? akselimassoissa on jotain eroa mutta voiko kyseisten mallien alustoja vaihtaa keskenään? olen myymässä avant quattron alustaa sedanin omistavalle henkilölle joka kysyi että sopiiko alusta sedaniin? eli apua tarvitaan vähän.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      A6 4F madallus KW Street Comfort

                                                      http://www.autoracing.fi/kw-street-c...er-sarja-22662

                                                      Olis tarkoitus madaltaa täysin orkkis alustaista A6 3.0tdi:tä.

                                                      Ei ole tarvetta saada autoa ihan tonttiin. Alle on kesäksi tulossa 18 tai 19 tuumaista kiekkoa ja tarkoitus ois saada kaaret kumin tasoon.

                                                      Eli riittääkö tuo -40mm madaltamaan tarpeeks vai pitäiskö ottaa joku enempi madaltava?

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Jää keulimaan. Mulla on kaw 55 40 ja omaan silmään istuu nätisti nyt. Näyteikkunasta löytyy kuvia..

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Tuossa alustasarjan huomautuksissa on, että ei autoihin joissa on automaattinen korkeussäätö. Ja tuossa minun kulkineessa on bi-xenon valot eli siinähän on sillo tuo korkeussäätö? Vai tarkoitetaanko tuolla huomautuksella edes tuota ajovalojen automaattista säätöä?

                                                          Huomautukset: 2),8),10),62)

                                                          Linkki huomatuslistaan: http://www.modificars.fi/Dokumentit/...lisatiedot.pdf

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tässä yhteydessä automaattinen korkeudensäätö tarkoittanee automaattisella korkeussäädöllä varustettua alustaa (ei siis ajovaloja). Toisinsanoen puhutaan ilmajousituksesta.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Ok kiitos vastauksesta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X