Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 (B8)/A5 ohjausvaihde/hammastanko vuotaa öljyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 (B8)/A5 ohjausvaihde/hammastanko vuotaa öljyä

    Päätti sitten yhtäkkiä tuo oma A5 3.0tdiq -08 oksentaa ohjaustehostimen öljyt hammastangon oikeasta päästä ulos. Kaupan pihasta lähtiessä ihmettelin pientä ylimääräistä ääntä (aivan pientä ulinaa), joka kuului pyöriä kääntäessä. Ajelin siitä sitten kotiin n. 3km ja ääni voimistui niin, että talliin vekslatessa sen kuuli jo ihan hyvin. Tehostus kuitenkin vielä toimi ihan ok. Tallissa sitten kurkkasin ohjaustehostimen öljysäiliöön ja eipä tikkukaan kastunut...pikainen vilkaisu auton alle paljasti öljyjen kadonneen hammastangon oikeasta päästä ...eli siis sieltä päästä vuotaa öljyä, joka sitten puskee haitarikumista ulos.

    Onko tuon kuntoon saamiseksi ainoa keino ostaa uusi ohjausvaihde/hammastanko vai saako sinne jotain korjaussarjaa?

    Paljon on täälläkin noista ongelmista kirjoiteltu, mutta ei osunut kuitenkaan b8-koriin liittyviä ongelmia (muutakuin "mutteriohjaus" joka nyt on sitten eri juttu). Ilmeisesti ohjausvaihde on kuitenkin sama A4- ja A5:ssa, joten kokemuksen osoittamana luulen, että tieto saattaisi löytyä paremmin A4:sen omistajilta... niitä kun on enemmän maailmalla ;)

  • #2
    Kuulemani perusteella tuo ohjausvaihde jää suurimmassa osassa tapauksista vuotamaan, kun sitä aletaan korjailemaan.

    Koko ohjausvaihde näyttäisi olevan 500-700e

    http://www.autonvaraosat24.fi/audi/a...svaihde-pumppu

    Comment


      #3
      Paljonkos täytyy varata ohjaustehostimen öljyä tohon vaihto-operaatioon?
      ...en äkkiseltään elsasta löytänyt :(

      Comment


      • #4
        Olisiko tuossa oikea osa. Hinta 290 + 10 rahti Suomeen.
        http://www.ebay.de/itm/LENKGETRIEBE-...47d4a#shpCntId

        Comment


          #5
          Joo, näyttäis olevan korjattu. Itse kuitenkin ostin tällä kertaa uuden, saksasta sekin.
          Ei ollut ollenkaan paha homma vaihtaa...kerrankin joku osa on audissa sijoitettu niin, että siihen pääsee käsiksi purkamatta puolta autoa ;)
          Ja mitä tuohon öljyn määrään tulee, niin sekin selvisi. Kahdella litran pönikällä pärjäsi oikein hyvin ja jäi vähän varallekin.

          Comment


          • #6
            Kiva, jos se on helppo vaihtaa myös A4:ssä. Ostin sellaisen eilen ja ohjauksen nestesäiliö oli miltei tyhjä.

            Comment


            • #7
              B8:ssa ja B6:ssa on hammastanko eri kohdassa. B8:ssa se on tosiaan oikeastaan heti hollilla kun pohjapanssarin pudottaa akselilinjan etupuolella apurungossa kiinni, mutta vanhemmissa se kulkee perinteisemmin akselilinjan takapuolella. Vanhemmissa joutuu siis purkamaan paljon, ja B8:ssa ei juuri mitään.

              Comment

              Working...
              X