Päätti sitten yhtäkkiä tuo oma A5 3.0tdiq -08 oksentaa ohjaustehostimen öljyt hammastangon oikeasta päästä ulos. Kaupan pihasta lähtiessä ihmettelin pientä ylimääräistä ääntä (aivan pientä ulinaa), joka kuului pyöriä kääntäessä. Ajelin siitä sitten kotiin n. 3km ja ääni voimistui niin, että talliin vekslatessa sen kuuli jo ihan hyvin. Tehostus kuitenkin vielä toimi ihan ok. Tallissa sitten kurkkasin ohjaustehostimen öljysäiliöön ja eipä tikkukaan kastunut...pikainen vilkaisu auton alle paljasti öljyjen kadonneen hammastangon oikeasta päästä ...eli siis sieltä päästä vuotaa öljyä, joka sitten puskee haitarikumista ulos.
Onko tuon kuntoon saamiseksi ainoa keino ostaa uusi ohjausvaihde/hammastanko vai saako sinne jotain korjaussarjaa?
Paljon on täälläkin noista ongelmista kirjoiteltu, mutta ei osunut kuitenkaan b8-koriin liittyviä ongelmia (muutakuin "mutteriohjaus" joka nyt on sitten eri juttu). Ilmeisesti ohjausvaihde on kuitenkin sama A4- ja A5:ssa, joten kokemuksen osoittamana luulen, että tieto saattaisi löytyä paremmin A4:sen omistajilta... niitä kun on enemmän maailmalla ;)
Onko tuon kuntoon saamiseksi ainoa keino ostaa uusi ohjausvaihde/hammastanko vai saako sinne jotain korjaussarjaa?
Paljon on täälläkin noista ongelmista kirjoiteltu, mutta ei osunut kuitenkaan b8-koriin liittyviä ongelmia (muutakuin "mutteriohjaus" joka nyt on sitten eri juttu). Ilmeisesti ohjausvaihde on kuitenkin sama A4- ja A5:ssa, joten kokemuksen osoittamana luulen, että tieto saattaisi löytyä paremmin A4:sen omistajilta... niitä kun on enemmän maailmalla ;)
Comment