Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajovalojen/päiväajovalojen vaihto

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Ajovalojen/päiväajovalojen vaihto

Uutena audistina ihmettelen miten voi olla mahdollista että pelkkien parin euron päiväajovalojen vaihto voi olla näin vaikeaa. Ainakin A6, 3.0. tdi (-07) näyttää että joudun käymään vaihdattamassa sen. En todellakaan ole mikään autoasentaja, mutta kaikissa aiemmissa autoissani tämän olen aina pystynyt tekemään itse. Onko kenelläkään jotain vinkkiä aiheesta? Voiko olla totta kun vaihtaa 2 € osan pitää puskuri ym irroittaa? Ei jaksa kuunnella joka kerta käynnistäessä ajotietokoneen huutamista ja katsella keltaista merkkivaloa koko ajon ajan.

4F polttimonvaihto vaatii virallisen ohjeen mukaan tosiaan puskurin kuoren irroittamisen (joka tosin on melkko nopea homma, jos vaan viitsii sen tehdä.

Vaihtoehto umpioiden irrottamiselle on muutamien osien purku konehuoneen puolelta. Kartturin puolella pitää irroittaa ilmanputsarikotelo. Kuskin puolella taas kannattaa ohjaustehostinnesteen säiliö irroitta kiinnikkeistään ja työntää sivuun. Ei siellä siltikään ruhtinaallisesti ole tilaa, muttaitse vaihdoin keväällä tuosta välistä projektoritkin umpioon, joten kyllä pelkät polltimot sieltä onnistuu kohtuullisesti vaihtamaan.

Comment

Kyllä tuo lamppujen vaihto pitäisi onnistua ilman puskuriin koskemista, kun ei tuo virallinen ohje puhu mitään puskurin irroituksesta.
      Attached Files

Comment

Eipä olisi pitänyt luottaa pelkkiin kuulopuheisiin... Muutamat tutut siis sanoneet, että virallinen ohje olisi puskurin kuoren irroittaminen, mutta ilmeisesti tämä väärä tieto on seurausta siitä, että ihan kaikilla ei käsi taivu vaihtamaan polttimoita ilman umpioiden irroitusta. Itse ei ole tuon toimenpiteen osalta tullut tukittua virallisia ohjeita.

Eli tuo viralline ohje näyttää sittenkin olevan sama kuin tuo itse päätelty tapa.

Comment

Eihän tuonne aikuisen miehen käsi edes mahdu umpion sisään, vaikka irrottaisi tuosta tuon ohjaustehostimen säiliön ja taittaa sen pidikkeen minimiasentoon. Irroitin vielä varmuuden vuoksi tuon jäähdytinnestesäiliön ja löysäsin tuon vieressä olevan telinehäkkyrän. Naapurin poika kävi ihastelemassa samalla autoa ja sillä olis käsi mahtunukin tuonne pieneen koloseen vääntämään, mutta sen verta tiukassa oli ettei pojan voimat riittäny. :D Ensi kerran kun huoltoon vien niin saavat siellä vaihtaa... Ja samalla mahdollisesti pistää ledi-polttimot tilalle mikäli semmoisia Audi-ystävällisiä LEDejä täältä Suomesta löytyisi, hieman pitemmän eliniän varmistamiseksi...

Comment

Uskallanko kysyä sanoa... uskallan; molemmissa eturenkaiden koteloissal uukut valojen kohdalla yläreunassa, sieltä taitaa onnistua aika helposti vaihtaa jos ei molemmat niin ainakin toiset polttimot.

Comment

Ei mulla pääse sieltä luukusta vaihtamaan kuin vilkut... Päiväajovalon sain vaihdettua, halogeeniin jouvuin tyytymään. Kuitenkin samaisesta kuskinpuoleisesta umpiosta on palanu tuo parkkivalo kans, luovutin homman parempiin käsiin kun tuon pelkän päiväajovalon vaihdon jälkeen kädet näyttävät siltä kuin pari verenhimoista koiraa olisi mutustellut niitä tovin. :D

Comment

Itse ähersin viime kesänä melkein pari tuntia ja sain vaihdettua nuo 5W5 parkit, mutta noita päiväajovaloja en.

Menin pikahuoltoon ja kaveri siellä vaihtoi toisen noin 5 minuutissa; ensin hieman ilmanputsaria pois edestä ja vain väänsi kätensä sinne.

Omalla ranteella ja sormilla ei mitään jakoa - mutta tuolla kaverilla oli rutiini kohdallaan.

Comment

Working...
                X