Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Katkenneen liukutapin irroitus.? Takajarru.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Katkenneen liukutapin irroitus.? Takajarru.

    Vaihdoin jarrupaloja taakse ja otti ja katkesi toinen tapin pultin pää.=((

    Auto on C4 2.6-94

    Olake tynkää jäljellä, mutta tuurnalla ei hievahtanutkaan..

    Siis mikä avuksi irroitukseen ?

    -Tappihan on aikas pitkä. tuli vain sellainen ajatus että, hion toiselta puolelta kiinnikettä reijän esiin ja lyön tuurnalla liu"un pois ja täytän reijän kemiallisella metallilla. ja uusi liuku paikalleen.
    Tuskin heikentää satulan kiinnikettä mitenkään, kun melkein läpiasti liuku on muutenkin.
    Tai antaa lämpöä ja koittaa paukuttaa liukua vielä pois.

    ehdotuksia/ajatuksia saa esittää.

    (jarrukiinnikkeen pultit näyttivät siltä, että voisivat jopa katketa kun availee kiinnikettä ja sitten se hauskuus lisääntyisi.)
    Viimeksi muokannut satanen; 11.6.2015, 22:49. Perustelu: lisäys

    #2
    Lämmittämällä sitä kannattaa varmaan ensin koittaa. Jos ei sillä lähde niin poraa sinne umpipäähän reikä ja irrotuksen jälkeen kierre reikään ja joku topruuvi lukitteella niin ei mene vesi poteroon.

    Comment


    • #3
      Itsellä oli sama ongelma joskus B5:ssa. Tapin läpi porattiin reikä, päähän rasvanippa ja painetta perään rasvaprässillä. Koputtelu/lämmitys tai irroitusöljyssä uitto paineen ollessa takana viimeistään irroittaa tapin pätkän.

      Comment


      • #4
        Koitan huomenna lämmittää tapin jämää ja koittaa pyöräyttää pihdeillä jos saa vain otteen. Muuten poraan tuurna reijän.
        Eikös tuo ole ihan rautaa eikä valua.?

        Ni tarkennusta että, satulan pultti lähti hyvin, mutta loppuosa jumissa ja katkesi kun yritin erisuuntiin väsyttää irti. on noin milli pihti varaa.

        Hauskuutta lisäsi se että, laitoin sen männän puristinen latan väärin päin kiertäessä mäntää sisään. Ei meinannu saada pois sitä mäntä työkalua.=)

        Comment


          #5
          Kannattaa sitten varoa lämmitettäessä, se pätkä saattaa lähteä sieltä tiiviistä kolosta vauhdilla, kun voiteluaine alkaa kiehua. Yhtä tappia jokin aika sitten lämmitin reilusti ja pyöräytin hieman, niin se lähti pistoolin laukausta vastaavan äänen säestämänä kohti bensatankkia. Onneksi oli muovinen sisälokari välissä niin jälki jäi vain siihen. :)

          Comment


          • #6
            Omassa porasin 8mm reijjän taakse pillillä kuumasi ja tuurnan kans hakkasin loppu pätkän pois. Saman toistin skodan takasatulan kanssa, tig, mig, puikko käy hyvin reijjän täyttämiseen.

            Comment


            • #7
              Jep. Homma kunnossa. Hioin tapin takaa auki ja porasin vanhan tapin pois.
              Oli sitten kuin olisi hitsattu kiinni, ennemmin olisi joku murtunut jos vielä olisi hakannut, ei auttanut lämpö jne. Kahdella terällä.
              Porakonetta joutu jäähdytteleen muutaman kerran. Kova homma sanoisin, lämpöäkin suorassa auringossa varmaan 35 astetta.=)))

              Reijästä tuli ainakin hivenen väljä, mutta eipähän enään koskaan jumiudu.
              Satula silti tiiviisti kiinni.!

              Ni reijän pään tiivistin kemiallisella metallilla, ettei shaissea pääse sitä kautta.

              Jos tappi vähänkin jumittelee, ni kannattaa hioa se tapin pääty auki ja tuurnalla pois. Helppo homma jos vähänkin tappi liikahtaa.

              Comment


              • #8
                Vastedes laittelet niihin liukuihin vaikka talvirenkaitte vaihdon yhteydessä uudet rasvat niin ei enää jumittele :)!

                Comment


                • #9
                  Tuo oli seissyt nelisen vuotta, niin ihmekkös jos jumitti. Nyt hyvässä rasvassa.

                  Comment

                  Working...
                  X