Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 perän nosto, miten?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 perän nosto, miten?

    Koska autoharrastukseen kuuluu se että autosta pitää saada omasta mielestä täydellinen, niin itseäni on alkanut häiritä se että urssin keula on liian korkealla verrattuna perään. Pitäisi siis keksiä joku tapa nostaa perää sentin tai pari korkeammalle. Keulan laskeminen ei tule kysymykseen, koska omaan filosofiaan ei sovi nelivedon madaltaminen, ja muutenkin keulassa on uutta Bilstainin iskaria, jota ei huvittaisi siksi heti vaihtaa muuhun, kun taasen takana on kaikki orkkista joten osien vaihto sinne ei tuota henkistä tuskaa.

    Itellä ei ole aiheesta mitään käsitystä tai kokemusta, mutta olen pyöritellyt mielessäni seuraavia vaihtoehtoja:
    1: Korkeussäädettävä sarja pelkästään taakse. Ei varmaan kukaan myy puolittaista sarjaa...
    2: Iskarit joissa on irtonainen jousen alalautanen, ja sorvata joku palikka väliin jolla se lautanen nousee. Itelle epäselvää onko se lautanen irtonainen missä malleissa, ja missä ei, vai kaikissa irtonainen, vai kaikissa kiinteästi iskariin hitsattu.
    3: Iskarin yläpään jousilautasen lasku. Onnistuuko ja miten?
    4: Jotain kumikamaa lautasen ja jousen väliin joko ylä- tai alapäähän, kuullostaa vähän kötvältä.
    5. Joku muu ratkaisu, mikä?

    Vinkkejä, ohjeita ja neuvoja otetaan vastaan. Osiakin saa tyrkyttää.

    #2
    www.ratakettu.fi myy spaxin korkeussäädettäviä tolppia taakse erikseen.

    Comment


      #3
      Ja kyllähän esim. Bilsun takaiskareihin löytyy kierreholkkeja ja niille kynäjouset vaan kaveriksi.

      Comment


        #4
        Lainataan vähän aihetta.. Myykö kukaan näihin säädettäviä etutolppia ilman että täytyy lähettää etuset valmistajalle?

        Comment


          #5
          Ei mitään oikeaa coilisarjaa. Jos siis ei laske noita ta-technix(vai mitä ne oli?) halppis sarjoja, joissa siis tulee vain iskari, kierreholkki ja jousi.

          Comment


            #6
            Joissakin takaiskareissa on irrallinen lautanen, esim. Koni sport. Omassa c4:ssä oli bilsut ympäriinsä, mutta enpä nyt äkkiseltään muista oliko bilsussa irtolautanen. Kannattaisin kyllä sellaista vaihtoehtoa, että laittaa samaa satsia olevat iskarit ympäri auton. Toki takaiskarin ylälautasen ja korin väliin voi myös laittaa vähän shimmiä, joskaan ei ehkä kymmentä milliä. Joku Bilsun jälleenmyyjä varmaan osaisi kertoa miten on?

            Comment


              #7
              Bilsteinissä on irtonainen lautanen jonka alla on "päätön" lukkorengas. Lukkorenkaalle voi sorvata uusia uria vaikka 3mm välein ylös ja alaspäin. Omaani tein näin kun jäi perse ylös iskarien ja jousien vaihdon jälkeen. Nyt hyvin balanssissa. Jos uusia uria sorvailee iskariin niin muistaa vaan huolella ruoste suojata ne käyttämättä jääneet urat.

              Comment


                #8
                Jos ylöspäin tarttee saada, niin saattaisin mieluummin sorvata siihen väliin holkin, niin ei tarvisi iskariin kajota.

                Comment


                  #9
                  Onko takaiskarin yläpäätä katsottu mitä sieltä löytyy. Eikös näiden yläpään kumeissa ollut jotain eroja malleissa kuten sport ja normaali ?

                  Comment


                    #10
                    Onhan niissä eroja, mutta en ole varma onko korkeudessa. Sport-mallisessa on keskireikä isompi kaikissa niissä kilkkeissä mitä siellä on. Löytyy muuten hyllystä semmoset jos on tarvetta.

                    Comment


                      #11
                      Korkeudessakin on eroja, ~2cm.



                      Comment


                      • #12
                        Näyttäisi olevan kolmea tyyppiä noita iskarin yläpääsysteemejä. Matalan vaihtaminen korkeaan nostaisi sopivasti sen pari senttiä tosiaan, iskari vaikuttaa olevan molemmissa sama, joten pitäisi kai sopia suoraan. Yhtä (vähän)käytettyä Konin keltaista iskariakin kysyin, mutta siinä on kuulemma kiinteä lautanen. Sitten taas alkuperäisessä iskarissa on kuvan mukaan irtolautanen.

                        Comment


                        • #13
                          Höpöhöpö. Tuota iskaria antaa vagcat kuutta eri mallia. Muilla eroilla ei juuri ole väliä, mutta sportissa on 12mm iskarin yläpää ja normaalissa 10mm. Tämä tarkoittaa, että normaaliin yläpäähän tarttet jonkinlaisen adapterin normi-iskarille.

                          Comment

                          Working...
                          X