Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 (C6) etuiskarien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 (C6) etuiskarien vaihto

    Pitäisi vaihtaa 2008-malliseen A6 quattroon etuiskarit. Voisiko joku homman tehnyt heittää kommentit pähkinänkuoressa asian hoitamiseksi. Paljon näitä olen vaihdellut mutta tähän korimalliin en koskaan.

    Ilmeisesti alatukivarsi kannattaa irroittaa sisäpäästä ja kallistuksenvakaajan linkit luonnollisesti myös. Mutta eniten arveluttaa yläpään purkaminen? Onko ylätukivarsien pitkä (ulkopään) yhdyspultti pakko saada irti ennenkuin iskaripaketin pystyy pudottamaan pois? Tämä varmaan on melko jumissa, joten millaiseen työkaluarsenaaliin pitää varautua? Vai saako ne ylätukivarret näprättyä sisäpäästä irti?

    Itse iskari-jousi-pakettia ei ilmeisesti saa pudotettua siten että se ylätukivarsia yhdistävä "ylälautanen" jäisi paikalleen?

  • #2
    Lainataanpa taas ketjua, kun tällainen valmis täältä löytyy..

    Pitäisi vaihtaa A6 Avant 3.0 TDi C6/4F:ään etuiskarit. Iskareiksi tuli tilattua nämä Sachsit.

    Löytyisikö jostain ohjeita, miten nuo vaihdetaan? Youtubea olen jo yrittänyt kaluta läpi.

    Etuvakaajan tuki pitäisi vaihtaa samalla oikealle puolelle.

    Comment


      #3
      Eikös näihin päde aikalailla myös edellisen mallin (C5) kasausohjeet? Niitä ohjeita on netti pullollaan. Yläpaketti pitää purkaa kokonaisena. Se ylätukivarsien yhdyspultti on tuskainen. Laittakaa reilusti irrotusöljyä useasti monen päivän ajan. Ja silti sen saattaa joutua katkaisemaan pulttipäästä ja vetämään pois toisen pään mutterilla ja sen alle lisätyillä prikoilla.

      Comment


      • #4
        Meneekö se näin?

        http://www.jakoavain.net/audi-a6-etu...en-vaihto.html
        Viimeksi muokannut okkim; 19.11.2015, 08:43. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus. Mieti mitä tarvitsee lainata!

        Comment


          #5
          Ei, koska aivan erilainen pyöräntuenta. Tämä b6 A4:n video on ainakin lähempänä oikeaa.
          https://www.youtube.com/watch?v=0FWI-yuf3V0

          Comment


            #6
            Joo, toi b6 video on pääpiirteissään oikein, mutta pari huomiota:

            -Raidetangon ulkopäätä irrotettaessa sen korkeusasema suhteessa olka-akseliin pitää ottaa huomioon. Eli ensin irrotetaan tuo pikkupultti sieltä yläpuolelta kuten videossa, sitten mitataan tönärillä tms. ylhäältäpäin että miten syvällä tuo rt-pään tappi on siellä poterossa, merkataan syvyys muistiin ja vasta tämän jälkeen irrotetaan isompi pultti. Kokoonpantaessa rt-pää asennetaan samaan korkoon missä se oli, jotta bumpsteer-ominaisuudet eivät muutu. Itse kun vaihtelin omaan 4-äffään tukivarsia tuossa kesällä, niin en käyttänyt rt-päitä auki ollenkaan. Minulla oli tosin taaempi alatukivarsi pois, joten voi olla että jos tukivarret on paikallaan niin rt-pää pitää irrottaa.

            -Selvää lienee, että tuo ylätukivarsien pitkä pultti ei aukea noin vaan kuten aiemmin mainittua on todennäköisesti helvetin tiukassa/täysin jumissa. Kannattaa ostaa uudet pultit varalle.

            Comment


              #7
              En tiedä 4f:stä, mutta B5:stä tuo paketti tulee ihan sujuvasti pois irroittamatta raidetangon päätä ja alatukivarsia.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                Joo, toi b6 video on pääpiirteissään oikein, mutta pari huomiota:

                -Raidetangon ulkopäätä irrotettaessa sen korkeusasema suhteessa olka-akseliin pitää ottaa huomioon. Eli ensin irrotetaan tuo pikkupultti sieltä yläpuolelta kuten videossa, sitten mitataan tönärillä tms. ylhäältäpäin että miten syvällä tuo rt-pään tappi on siellä poterossa, merkataan syvyys muistiin ja vasta tämän jälkeen irrotetaan isompi pultti. Kokoonpantaessa rt-pää asennetaan samaan korkoon missä se oli, jotta bumpsteer-ominaisuudet eivät muutu. Itse kun vaihtelin omaan 4-äffään tukivarsia tuossa kesällä, niin en käyttänyt rt-päitä auki ollenkaan. Minulla oli tosin taaempi alatukivarsi pois, joten voi olla että jos tukivarret on paikallaan niin rt-pää pitää irrottaa.

                -Selvää lienee, että tuo ylätukivarsien pitkä pultti ei aukea noin vaan kuten aiemmin mainittua on todennäköisesti helvetin tiukassa/täysin jumissa. Kannattaa ostaa uudet pultit varalle.
                Olisiko tätä mahdollista havainnollistaa jotenkin? Ei sano tällaiselle amatöörille mitään. :)

                Comment


                  #9
                  Tehtaan manuaalia tuossa lueskelin ja sen mukaan ei tarvi irrottaa alatukivarsia eikä rt-päätä. Ylätukivarret irti olka-akselista ja sitten koko iskaritötterö pois tukivarsineen.

                  Voitko Akoponen täsmentää mitä halusit havainnollistettavan?

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
                    Tehtaan manuaalia tuossa lueskelin ja sen mukaan ei tarvi irrottaa alatukivarsia eikä rt-päätä. Ylätukivarret irti olka-akselista ja sitten koko iskaritötterö pois tukivarsineen.

                    Voitko Akoponen täsmentää mitä halusit havainnollistettavan?
                    Ylätukivarret irti olka-akselista ja sitten koko iskaritötterö pois tukivarsineen.

                    Tuota esim.

                    Voitko sanoa esim. osien numeroita tästä (tai havainnollistaa jostain toisesta kuvasta)?

                    http://www.partsbase.org/audi/audi-a...ividual-parts/

                    Comment


                      #11
                      Laitetaas tämmöinen kuva. http://www.partsbase.org/audi/audi-a...anti-roll-bar/
                      Eli osasta numero 13 irroitetaan ylätukivarret nr 14 ja 15 jotka on sillä pahamaineisella pitkällä pultilla kiinni. Näkyi tuossa videossa. Sitten edelleen videon tapaan konehuoneen puolelta ne pultit (32) millä yläkolmio (29) on korissa kiinni. Ja iskaritolppa alatukivarresta irti. Eli sinun kuvan pultti 11. Sitten kun tuo iskaritötterö on saatu ulos autosta, niin rutistetaan videon lailla jousi kasaan ja löysätään mutteri 9 ja otetaan jousi ja muut irtoavat pois ja uuden iskarin ympärille osat kiinni. Ennen osien kasaamista uuteen iskariin pitää muistaa puristella iskaria kasaan joitakin kertoja. Ite oon painanut kymmenkunta kertaa pohjaan. Ja loput päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Ei tuo oikeasti mitään rakettitiedettä ole. Oikeastaan sinne pyöräkoteloon kurkkaamalla asia selviää aika hyvin ja kuvista katselemalla loput.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viesti
                        Laitetaas tämmöinen kuva. http://www.partsbase.org/audi/audi-a...anti-roll-bar/
                        Eli osasta numero 13 irroitetaan ylätukivarret nr 14 ja 15 jotka on sillä pahamaineisella pitkällä pultilla kiinni. Näkyi tuossa videossa. Sitten edelleen videon tapaan konehuoneen puolelta ne pultit (32) millä yläkolmio (29) on korissa kiinni. Ja iskaritolppa alatukivarresta irti. Eli sinun kuvan pultti 11. Sitten kun tuo iskaritötterö on saatu ulos autosta, niin rutistetaan videon lailla jousi kasaan ja löysätään mutteri 9 ja otetaan jousi ja muut irtoavat pois ja uuden iskarin ympärille osat kiinni. Ennen osien kasaamista uuteen iskariin pitää muistaa puristella iskaria kasaan joitakin kertoja. Ite oon painanut kymmenkunta kertaa pohjaan. Ja loput päinvastaisessa järjestyksessä takaisin. Ei tuo oikeasti mitään rakettitiedettä ole. Oikeastaan sinne pyöräkoteloon kurkkaamalla asia selviää aika hyvin ja kuvista katselemalla loput.
                        Suuri kiitos! Kokeillaanpa tällä.. :)

                        Comment

                        Working...
                        X