Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Plussan jarruongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Plussan jarruongelma

    Ensinnäkin pari kysymystä joihin en ole löytänyt vastausta. Onko kaikissa c4 koppaisissa sama jarrupääsylinteri? Vaihdoin A6:sta sylinterin tähän plussaan ja sehän meni heittämällä paikoilleen, mutta onko niissä sit jotain toiminnallista eroa? Ei meinaan parantunut tämä ongelma yhtään.. ongelmasta lisää alempana. Toinen kysymys: auto sammuksissa kun painaa jarrua ja sit käynnistää auton, niin polkimenhan kuuluisi painua heti alemmas? -> tehostin lähtee toimimaan. Mun tapauksessa näin ei tapahdu, vaan vasta sitten kun käyttää poljinta ylhäällä ja painaa uudestaan. Ja troubleema on se että poljin painuu lähes lattiaan asti auto käynnissä. Pumppaamalla sen saa normaaliksi, tosin huutomerkki alkaa vilkkuun näytöllä, mutta hetken odottelun jälkeen poljin menee taas pohjaan asti. Pommiko sit syypää?
    Nestettä ei häviä, ilmattu on, ja jarrutehoja kyllä löytyy. Katsastuksessa vaan setä meinas että liian alas se poljin painuu.. Kiitosta.

  • #2
    Tuskin on sama pääsylinteri kuin A6:ssa. Jos punainen huutomerkki alkaa vilkkumaan aina 30 sekunnin päästä virrakytkennän jälkeen, vika on pommissa.

    Comment


    • #3
      Huutomerkki ei ilmesty muulloin kuin jarrua pumppaamalla.
      Alkuperäisessä pääsylinterissä oli stefa selkeesti rikki siitä mihin tulee nestesäiliö. Mihin se sit vaikuttaa, ei vuotanut ainakaan ulospäin. A6 sylinterin stefa oli hieman erinlainen, joten en pystynyt vaihtamaan pelkästään sitä vaan vaihdoin koko sylinterin..

      Comment


      • #4
        Lisätäänpä vielä että auto sammuksissa poljinta kestää painella ainakin sen 40 kertaa ennen kuin muuttuu kovaksi. Eli tällä perusteella pommi kyllä pelittää hyvin. Mystiseksi taas menee tää homma. Pitääkö tuo vaan jatkaa ilmaamista, ei sieltä kyllä ilmaa tunnu tulevan enää..

        Comment


        • #5
          Pääsylinterissä on ilmaa?
          Laita joku painamaan poljinta ja menet itse ilmaamaan pääsylinterin jarruputkista (ellei pääsylinterissä ole ilmausruuvia) jotta saat ilman sieltä pois.

          Comment


          • #6
            Jees, ilmasin sylinterinkin mutta ei auttanut sekään.. sen tosin sain kaivettua selville et tosiaan tuo A6:n sylkky on eri kokoisella halkaisijalla, 23.8mm ja S6 sylkky on 25.4mm. Täytyy hommata uus ja oikea sylinteri niin ehkäpä se siitä sitten.. katsastus-setä nyt kuitenkin hyväksyi tällaisena tämän koska kuitenkin poljin ottaa jo ylhäältä ja asfaltillakin absit rutisee kun polkaisee lujaa. Mut lattiaan asti se poljin menee :|

            Comment


            • #7
              Päivitystä tänne, eli nyt on homma bueno! Vaihdoin vielä kerran pääsylinterin, ja tällä kertaa oikean ja ehjän sellaisen, jo alkoi toimimaan! Ilmaamistahan se myös vaati aika reilusti ja ei kyllä motonetin alipaine vehkeellä tehnyt mitään. Veti ilmaa letkun päästä vaikka aika tiiviin näköisesti se siihen nippaan asettui. Vaikee siinä sit on kattella et milloin jarruista ois ilmat veke..

              Comment

              Working...
              X