Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Halogeenivaloumpion purku ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B6 Halogeenivaloumpion purku ?

    Eli kyselisin onko joku purkanut A4 B6 korisen halogeenivalo umpion, vai onko se edes purettavissa.
    Tarkoituksena olisi vaihtaa pelkkä "lasi" ja vaihtaa se toiseen umpioon ?
    Lisäksi olisin kiitollinen neuvoista miten sen saa purettua, onko esim. liimattu vai lähteekö jollain kikalla "klipseistä", jos siis ylipäätään lähtee irti ehjänä....

  • #2
    Itse käytin talttapääruuvaria ja kuumailmapyssyä. Maalasin sen kromisen levyn sisältä mustaksi(s4look) Possuliimalla takas kiinni.Ruman näköseks jäi sauma kun avaa pellin.

    Comment


      #3
      Jep eli selvis että toi oma "varaosa" jonka hommasin ei ollutkaan tehtaan jäljiltä kiinnitetty...Ilmeisesti oli kanssa käytetty auki joskus aikanaan ja vedetty ihan liimalla sitten kiinni kun oli jäänyt kaiketi irvistämään yhdestä nurkasta...Mutta eipä siitä enempää täytyy ostaa uusi/käytetty ehjä umpion jonka vaihtaa kokonaisuudessaan...

      Comment


      • #4
        Aikani etsiessä en löytänyt parempaa keskustelua kyseisestä aiheesta joten käytetään tätä hyväksi kun samaa aihetta koskee.

        Autossa on paikallaan halogeeniumpioissa jälkiasennusxenonit ja mielestäni valoteho ei ole lähellekkään sitä mitä pitäisi olla. Samat xenonit oli entisessäkin autossa (vw golf) ja olivat huomattavasti kirkkaammat kuin nykyisessä autossa.

        Eli tarkotus ois tehdä valoille täydellinen purkaminen atomitasolle sekä puhdistaa heijastinpinnat ja linssi. Samalla voisi hieman korjata parilla prikalla pitkien/lyhkästen valojen korkeuseroa jotta pitkillä näkis hieman pidemmälle eikä vaan siihen asti minne lyhkästen valojen raja kulkee. Minkäslaisia työkaluja umpioden purussa tarvii ja lähteekö linssipaketti takakautta pois ilman että joutuu kuumailmapuhaltimella purkamaan koko umpion halki?

        Comment


        • #5
          Jos kerran samat olleet jo entisessäkin autossa niin etteivät polttimot vain alkaisi hiipua?

          Comment


            #6
            Muutenkaan noihin B6:n halogeeniumpioihin asennetut jälkiasennus xenonit eivät valaise kovinkaan hyvin, varsinkaan pitkissä. Itellä verrokkina B5 facelift umpiot, joissa pitkillä näki huomattavasti paremmin. Molempiin tuli laitettua uudet sarjat.

            Comment


            • #7
              Tuossa on diy valon purkamiseen, itse joskus moista operaatiota suunnittelin ja työmäärän huomattuani jätin ajatuksen tasolle:

              http://www.a4mods.com/index.php?page...tml&category=3

              Comment


                #8
                Ostakaa umpioita purkavat/korjaavat joku multa _halvalla_ pois ylimääräinen väärän puolen liikenteeseen tehty kuskin puolen umpio, varsin hyvässä kunnossa. Suurin osa ellei kaikki osat samoja, eli varaosiksi sopii mainiosti. (Pirun ebay-myyjä katsoi osanumeron väärin, piti olla oikeanpuoleisen liikenteen xenonumpio ja tuli UK mallin halogeeni...)

                Comment


                • #9
                  Jos kerran samat olleet jo entisessäkin autossa niin etteivät polttimot vain alkaisi hiipua?
                  Eli entisessä autossa oli pitkissä/lyhyissä xenonit ja siirsin siintä autosta tuohon nykyiseen samat polttimot ja vaihdoin polttimoiden paikkaa lyhyet pitkiin sekä pitkät lyhyiin jotta lyhyiin tulisi ne huomattavasti vähemmän käytetyt polttimot. En usko että noi alkaa iha vielä hiipumaan.

                  Muutenkaan noihin B6:n halogeeniumpioihin asennetut jälkiasennus xenonit eivät valaise kovinkaan hyvin, varsinkaan pitkissä.
                  Omassa kulkineessa pitkät ovat todellapaljon kirkkaammat kuin lyhyet vaikka on saman merkkiset/värisävyn polttimot. Joten ois kiva kuikata sitä linssiä ja takana olevaa heijastinpintaa että onko siellä kuinka paljon pinttynyttä likaa. Elikkä lähteekö nuissa halogeeniumpioissa se linssipaketti takakautta irti ihan kiltisti?

                  Comment


                  • #10
                    Ei lähde, pitää lasi irrottaa. Ohjeita löytyy kyllä haulla.

                    Comment


                    • #11
                      Piru ärsyttävä homma purkaa tuo umpio ..
                      itse purin kuumailmapuhaltimella ja talttameisselillä :)
                      Viimeksi muokannut meitsiii; 30.12.2011, 00:01.

                      Comment

                      Working...
                      X