Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Maavara

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Maavara

    Terve

    Osaako joku sanoa mikä on A6 C6 maavara? Onko tyhjänä vai kuormattuna?

    Onko joku korottanut tuon kulkineen maavaraa? Löytyykö osia moiseen temppuun?

    Harkinnassa tuollainen auto mutta olisi kiva jos saisi vähän lisää tilla pohjan alle metsäteille.

    #2
    Ostat Allroad version.

    Comment


    • #3
      Näin se varmaan olisi viisasta. Tai sitten vaihdan merkkiä ja otan XC70 missä ei tarvitse pelätä kaasujousien laukeamisia :)

      Comment


      • #4
        Sillä voikin surutta metsään ajaa. ;)

        Comment


        • #5
          A6 C5 quattroon löytyi ainakin panssaroidun version jousia jotka oli melkolailla jäykempiä, lisäksi sinne sai Weitecin +20mm korottavia jousilautasia, ja kokonaisuudenhan voi viimeistellä vaikkapa 20-30mm halkaisijaltaan suuremmilla renkailla.

          Comment


          • #6
            C6:seen ei ole tainnut enää saada tuota huonontien(/heavy duty) alustasarjaa uutena. Taisi johtua nimenomaan tuon allroad mallin olemassaolosta. C5 korisissakin ne olivat todella harvassa ja ilmeisesti samasta syystä.

            C6 vakioalustan maavara on noin 130mm ilman kuormaa. Aika nihkeästi tämä ilmoitetaan missään, mutta tuollaisen luvun muistan löytäneeni.

            Itse vaihdoin tuon C5 korisen A6:sen Skoda Octaviaan jossa huonontienalusta(+24mm, vajaa 180mm) kun pitää päästä metsästysharrastuksen takia vähän huonompia teitä pitkin. Ei riittäneet rahat C6 allroadiin, mutta tarkoitus on sellainen hommata parin vuoden sisään.

            Comment


            • #7
              Kiitos tähänastisista vastauksista.

              Selvittelin noita korotuspaloja, mutta weitec ei tosiaan tee tähän malliin niitä.
              Laitoin sellaiset nykyiseen passattiin ja ovat kyllä hyvät. Jäykistyikin sopivasti ja maavaraa tuli lisää.

              Allroad yksi vaihtoehto mutta jotenkin en pidä sen ulkonäöstä. Volvo olisi siinä mielessä omaan silmään parempi.

              Onko nuo tippilootat kestäneet hyvin? Muistan että vagin automaatteja on parjattu mutta onko se sitten ollut se multitronic?

              Näyttää muuten olevan jostain syystä perus A6 2.7 tdin kaverina multitronic ja Allroadissa tiptronic

              Vähän menee offtopiciksi mutta menköön...

              Comment


              • #8
                Nelikossa on aina tippi. Multeissa on ollut ropleemaa, tipeissä ei taida kummoisemmin olla.

                Comment


                  #9
                  Jultsu, noi panssaroidun A6 C5 jousethan on kiinnostava vaihtoehto Allroadin rautajousiksi. Silloin ei tarvitsisi ostaa kalliita erikoissettejä vaan normi-iskarit voisivat riittää. Normi-A6-jousilla Allroad painuu liian alas.

                  Saakohan niitä enää mistään?

                  Comment


                  • #10
                    Saahan niitä, niin kauan kunnes VW pistää ETKAan C-merkinnän osanumerolle (Classic - ei enää tuotannossa)

                    Slamit / Speedautoteile tai sitten ulkomailta tilaamaan, maksavat satasen kieppeillä per nurkka. Noille panssarijousille oli omat iskarinsakin ja alajousituet, yläpäät on samat.

                    3BG nelikkopasuunaan olen tilaamassa noita kaikkein jämerimpiä takajousia, speksattu 913kg kappaleelta kantavuutta. Tahtoo nääs nykyjousista loppua liikevara kun kuljettelee isompia kuormia. Ja eteen samanlaiset vieterit toki myös, 1100kg kpl. Pitäis nousta kantavuudet akseleilla suhteessa yhtä paljon vakiojousiin verrattuna.

                    Comment


                    • #11
                      Mulla on tuo C6 ilmapusseilla eikä ole Allroad.. Mitä on täältä lueskellu niin ei taida olla kovin yleinen??

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä toi A6 C6 (4F) ilmajousituksilla ihan kohtuu yleinen., vaikka Allroad ei oliskiaan. Toki enemmistö on rautajousilla, mutta ei tuota ilmajousitusta ihan harvinaiseksi voi haukkua.

                        Comment

                        Working...
                        X