Osaakos joku kertoa miten auton taka-akselilla oleva, takajarrujen tehoa säätelevä venttiili toimii. Siis se vekotin, joka lisää takajarrutehoa sen mukaan miten autossa on kuormaa.
Oletetaan auton takajarruille menevän vaikka 5cc jarrunestettä silloin, kun taka-akselilla ei ole kuormaa eli takajarrut toimivat vähäisellä tehollla. Sitten kun auto kuormattu, oletetaan takajarrutehon tuplaantuvan, jolloin 10cc jarrunestettä pitäisi päästä puskemaan jarrumäntiä.
Kysymys kuuluu, minkälainen venttili tuota nestevirtausta rajoittaa? Tarkoitan siis sitä, että kuristetaanko siinä jotain aukkoa, josta jarruneste virtaa läpi vai onko siinä jokin monimutkaisempi venttilisysteemi, joka päästää jarrua painettaessa vain tietyn tilavuusvirran kulkeutumaan lävitseen.
Oletetaan auton takajarruille menevän vaikka 5cc jarrunestettä silloin, kun taka-akselilla ei ole kuormaa eli takajarrut toimivat vähäisellä tehollla. Sitten kun auto kuormattu, oletetaan takajarrutehon tuplaantuvan, jolloin 10cc jarrunestettä pitäisi päästä puskemaan jarrumäntiä.
Kysymys kuuluu, minkälainen venttili tuota nestevirtausta rajoittaa? Tarkoitan siis sitä, että kuristetaanko siinä jotain aukkoa, josta jarruneste virtaa läpi vai onko siinä jokin monimutkaisempi venttilisysteemi, joka päästää jarrua painettaessa vain tietyn tilavuusvirran kulkeutumaan lävitseen.
Comment