Onko näillä nastarenkailla jokin käyttöikä joka päättyy 4 vuoden jälkeen? Ajamalla en ole niitä saanut läheskään loppuun. Katsastuksessa tuli hylky oikean takarenkaan takia, josta nastat olivat katkenneet ja sisäreuna kulunut. Korjaamolla todettiin, että renkaassa on kudosvaurio, langat tulevat ulos. Auraus oli säädetyissä arvoissa. Jos olisi kyseessä vain tämä rengas, niin en asiaa sen enempää ihmettelisi, mutta kun olen kerran jo uusinut koko vastaavan merkkisen rengassarjan saman syyn takia alle neljän vuoden käytöllä, niin en enää sattumaan usko vaan enemmäkin valmistusvikaan. Löytyyykö tähän vertaistukiryhmään muita joilla samoja kokemuksia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Hakkapeliitat
Collapse
X
-
Itse käyttänyt aina nokialaisia ja en ole ainakaan vielä törmännyt moiseen. kaikki nastakumit olleet alla yli tuon ajan ja ihan ajamalla kulutettu loppuun. myös muilla perheenjäsenillä nokian nastoja ollut aina alla ilman ongelmia.
Ainoa että hakkapeliitta 5 nastat olivat hieman susia, ne irtosivat todella helposti.
väkisin tulee mieleen että pyöränkulmissa tai ajotavassa on jotain outoa jos nastat kovin katkeilee ja kuluu reunasta. Se että kulmat on ohjearvoissa ei aina kerro kaikkea. Monissa autoissa on kulmia, joita ei voi normaalisti säätää ja siksi ohjearvot voivat olla tosi laajat. Itsellä scorpio, jonka pyörät olivat ohjearvoissa mutta söi takarenkaat sisäreunasta pahasti. piti muokata tukivarsia jotta sai kulmat paremmiksi ja kulumisen tasasemmaksi. Samoin orionissa takarenkaissa ei säätöjä mutta hieman prikkapeliä ja kulmat sai paremmaksi. Osaava säätäjä huomaa tuollaiset ja voi keskustella mihin suuntaan rengasta pitäisi saada jotta olisi oikeasti hyvä eikä vain ohjearvoissa.
-
Isällä hajosi Hakkapeliitta 5:stä runko, mutta rengas olikin jo lähes 7 vuotta vanha. Mielestäni 4v. vanhat nastat ovat joka tapauksessa vaihtokunnossa jos ovat vähänkään ajetut. Pito uusiin verrattuna on aivan onneton.
Comment
-
Comment
-
Itsellä ollut Hakka neloset, seiskat ja nyt toisessa autossa kasit. Neloset piti vaihtaa, kun pito loppui kymmenen vuoden jälkeen kovettumisen takia, pintaa oli kuitenkin vielä ainakin 6mm ja nastoista 99% jäljellä. Seiskat Audissa ja toimivat, en tiedä missä kunnossa ovat nyt. Kasit ovat olleet parhaimmat ja yhden talven jälkeen näyttivät olleen moitteettomassa kunnossa. Itsellä ongelmia tuoneet lähinnä Continentalin nastat.
Comment
-
kiitokset Jani! Lyhyesti: tässä kunnossa olivat molemmat takarenkaat yhtäaikaa noin neljä vuotta sitten. Uusin sen jälkeen koko rengassarjan vastaaviin Nokialaisiin. Nyt katsastuksessa hylätty oikea takarengas muistutti jälleen lähestulkoon tätä kuvaa. Ajoa renkailla max, 20000 km.
Comment
-
Näyttää kovasti samalta miten oma scorpio söi takarenkaita. Kaikki kulmat olivat tehtaan ohjearvoissa ja puslat ym. uudet.
löysin netistä vinkkiä miten saada säätöä paikkoihin, joissa sitä ei ollut ja pienen taistelun jälkeen renkaat saatiin vielä parempiin arvoihin. sisäreunan kuluminen väheni merkittävästi. Säätäjä oli osaava ja kertoi mihin suuntaan rengasta kannattaisi säätää kulumisen vähentämiseksi.
En sano etteikö renkaissa VOISI olla vikaa mutta tuo näyttää niin paljon pyöränkulma onhelmalta ettei tosi. Ja kun vielä tiedän että tehdasarvotkin voivat olla "pielessä" niin sinnepäin oma veikkaukseni viasta menisi.
Takapyörien auraus ja pystykallistus tuohon paljon vaikuttavat.
Comment
Comment