Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrunestettä kuskin jalkatilassa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrunestettä kuskin jalkatilassa?

    Muutaman viikon olen joutunut ässään lisäilemään jarrunestettä. Sattumalta tänään vilkaisin kuskin maton alle ja siellä suorastaan lainehti pahanmakuinen neste. Ei ollut makeaa, ei. Jos olisi ollut, ikkunoitten huurtuminen olisi ollut nähtävissä jo aikoja.

    Mattoa auki repimättä Viledalla imin noin desin verran nestettä pois. Ihmetytti, sillä vain kaukalon pohja oli märkä, sivut olivat kuivat.

    Onko raadilla tietoa, kulkeeko jalkatilassa sisäpuolella jarruputkia? Yleensähän ne ovat korin ulkopuolella.

  • #2
    Käyttääkö kytkin jarrunestettä, kytkinsylinteri resuna?

    Comment


      #3
      Kytkin huudettu.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia vastauksista. Taitaa kytkimen työsylinteri ollakin se tod.näk. vikapaikka. Vai kumpiko se sisälle vuotaa, työ- vai pääsylinteri?
        Porukat onkin noita laitelleet kuntoon ja kuulostaa olevankin aika herkullinen vaihdettava, osanumero lienee 4A0721401.
        Muutenhan kytkin tuntuu toimivan normaalisti.

        Comment


        • #5
          Pääsylinterihän se sisälle vuotaa. Jos tuossa on sama männän halkaisija kuin S2:sen pääsylinterissä, niin sinne käy kuplan takajarrusylinterin korjaussarjasta kumit. Marmoritiskiltä ei ainakaan vuosi sitten saanut korjaussarjaa tuohon sylinteriin.

          Comment


          • #6
            Ennen kuin alan purkaa autoa atomeiksi, pitää kysymäni, että miten iso operaatio tuo tiivisteiden vaihto on? Pitääkö sylkky irrottaa vai saako tiivisteet vaihdettua paikallaan?

            Seuraava kysymys olisikin, että miten jarrunesteen saa pois auton matoista...

            Comment


            • #7
              Ei se nyt niin paha oo irrottaa, ettäkö rupeis tiivisteitä vaihtamaan paikalla ollessa!!!
              Itseltä katkesi se kytkimen ja sylkyn välinen tappi...

              Comment


                #8
                Hommasta tulee kertaluokkaa siistimpi, kun hommaat jarrunestesäiliön painestamiseen käytetyn ilmausvempeleen. Paineistat säiliön ~0.5 barilla, avaat työsylinterin ilmausruuvin ja annat jarrunestesäiliön tyhjentyä siihen asti kuin tyhjenee. Sitten letku irti säiliön kyljestä ja sinne letkuun vielä vähän paineilmaa.
                Näin konehuone ei ui jarrunesteessä, kun kuitenkin ko. letku tulee irroittaa. Paineistuskalu on ilmaushommassa ihan ehdoton joka tapauksessa.

                Comment


                • #9
                  Samalla paineistuslaitteella saa varmistettua vuotaako kytkin- vai jarrusylinteriltä.

                  Jarruneste lähtee matoista pesemällä. On sitten omantunnonkysymys ottaako matot pois vai putsaako paikallaan. Jarruneste tunnetusti syö maalia joten kaikki olis hyvä saada pois.

                  Comment

                  Working...
                  X