Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Gallup: montako sekuntia menee kunnes Xenonisi palavat 100%

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Gallup: montako sekuntia menee kunnes Xenonisi palavat 100%

* Kuinka monta sekuntia suurinpiirtein menee kun xenonisi saavuttavat "kylmäkäynnistyksellä" täyden tehon?

Huomasin tuon kyllä jo yli viikko sitten mutta mietin tänään että olisikohan tuo hidas syttyminenkin yksi merkki siitä että nuo ballastit ovat aivan lopussa ja/tai vaurioituneet, sen lisäksi ettei aina lamput syty ollenkaan.

Mittasin tänään nimittäin 4 aikaa niin että pidin usean minuutin tauon mittausten välillä. Jos lamput sytyttää heti tai melkein heti uudelleen on syttymisaika luokkaa 2-5 sekuntia.

Tässä omat tulokset:

1. 13.1 sek
    2. 12.9 sek
    3. 13.1 sek
    4. 12.2 sek

noiden aikojen jälkeen ei mielestäni valokeila enää kirkastunut. Harjoittelin muutamat ajat ennen noita että silmä tottu näkemään tarkemmin sitä 100% tehoa missä vaiheessa se tulee.

-edit- LISÄKYSYMYS:

Kuuluuko noiden sytyttimien muuten surista vielä syttymisen jälkeenkin aika kovaäänisesti? Mulla surisee/sirisee monen metrin päähän vaikka konepelti on kiinni ja sormella kun kokeilee on ne pinnaltaan lähes polttavan kuumia!!!

Kyllä sulla varmaan jotain pientä, siellä on.
    Mulla syttyy ~3-5 sec. Enkä ole mitään sirinää ikinä kuullut.Tai sitten se häviää muitten, äänien sekaan.
    Ja sytkät on vuodelta 95.

Comment

Jeps.. Sytyttimien on varmaan pakko olla ihan paskana...tuskin nyt joku johdotushommeli tällaista ihme oireilua aiheuttas..

Comment

Mulla on suhtkoht uudet jälkiasennus xenonit eikä liioin kuulu mitään sirinää ja valot syttyykin noin 5s kirkkaimmilleen...uudelleen sytytyksessä ne syttyy heti. Ainut mikä erikoinen homma mulla on että kun xenonit laittaa päälle niin joskus alkaa jarruvalo/esp palamaan taulussa??? Toimii kuitenkin taas kun käynnistää uudelleen...Joskus taas jos puhallin on täysillä ja laittaa valot päälle niin puhallin sammuu, mutta toimii taas kun käynnistää uudelleen??? Tuleekohan sieltä niin suuri virtapiikki ettei virta piisaa???

Comment

Varmaan auttais tuossa tuo releytys minkä ite tein eikä mulle tietenkään ollu siitä mitään apua tai sitten sulakkeet 10A->20 tai 30A ootko vaihtanu?

Comment

Mukana tuli kyllä sulake, mutta vanhakin on kestänyt niin en vaihtanut (pitää koittaa)...sulakeboxissakin on niin hämysti noi sulakkeet kun tuntuu että mikään ei pidä paikkaansa, ajovaloille ei edes löydy sulaketta?

Comment

Valojen päälle kytkemisestä ~ 3 sec. ilman surinoita.

Comment

Tuli muuten mieleen että näitten xenonsotkujen jälkeen oon saanu aina pienet sähärit ku koskettanu auton konepeltiin sitä avatessa tms.. Lieköhän ihan normaalia? Varaus purkautuu vaan.. vai oisko tuolla joku ihme ufo maadotushommeli?? Sitä vaan että aiemmin kun säätelin H4 valoja ja polttimoita en mielestäni ikinä saanu mitään sähäreitä..

Comment

Eikös niiden sulakkeiden pitäisi olla:
                  Paikat 18 ja 19 kaukovalot
                  Paikat 20 ja 21 lähivalot

Itselläni ei kyllä kestä kuin pari sekuntia tuo ensimmäinen syttyminen (täysi kirkkaus).

Comment

Varmistakaa maadotukset vähintään kaksi kertaa yleismittarilla varsinkin jos alkaa tulla tuollaisia "haamuvaroitusvalo" yms juttuja. Xenonit on nimittäin sellaiset EMC pommit että...

Comment

Working...
                    X