Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 ja työkalu keulan huoltoasentoa varten?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 ja työkalu keulan huoltoasentoa varten?

    Olisi siis kysymys että onko joku tehnyt jonkin kannatintyökalun tuota keulaa varten jos on sitä huoltoasentoon laittanut?
    Tuota viskopuhaltimen laakeria vaihtoa ajatellen on tarpeen tuo huoltoasennon työkalu
    sekä kun asennan lähiviikkoina myös ilmastoinnin.
    Haynesin oppaassa puhutaan kierretangoista ja muttereista muttei mielestäni ollut tarkempaa
    kuvausta.Onko joku siis tehnyt nuo työkalut ja voisi kertoa minkälaiset ne on, jotta saisin tehtyä itse valmiiksi ennakkoon?
    Miten keula puretaan huoltoasentoa varten?

    Olenko jäljillä:
    Puskuri irtoaa kun lokarin kaarista ottaa ruuvit pois sekä oikean ja vasemman ilmanottoaukon
    ritilän paikkeilla on myös ruuvit?Sitten pesurien letkut ja sumarien johdot irti.

    Keula muuten:Sivuilta pellistä ruuvit auki,valojen yläpuolelta ruuvit auki ja vielä sieltä valojen alapuolelta puskurikiinnikeet irti ja sitten pitäs tulla vetämällä tilaa?

  • #2
    Riittävän pitkä M8 pultti toimii kannatintyökaluna mainiosti, siis n. 20 senttinen.

    Olet jäljillä, nuo pultit (2 kpl) tulee sitten puskurin kiinnikepulttien tilalle, hoksaat kyllä kun puskurin nahka on irti.

    Comment


    • #3
      Kiitos!
      Teenkin nuo kierretangosta huomenna valmiiksi niin onhan sitten olemassa.
      Muistin että kesällä näin stockalla yhden vastaavan rassin hihnan vaihdossa ja siinä tuo keula taisi roikkua melko alhaalla lähes maassa.En tiedä oliko siinä mitään kannatinta mutta eihän tuo keula taida mitenkään suorassa pysyä.Ei kuitenkaan maahan asti tipu.

      Comment


        #4
        Miten tuo viskopuhallin(?) siis se flektin vieressä oleva puhallin irroitetaan V6 tdi:ssä? Joutuuko keulaa purkamaan enemmänkin? Ei nimittäin tahdo topata kiinni lämpimänäänkään siihen akseliinjoka sitä pyörittää. Voikohan sitä jotenkin kiristää tai jotain?

        Comment


          #5
          Tarvitset 2 kpl 32 (?) mm kiintoavaimia, luulisin että keulan joutuu laittamaan huoltoasentoon. Mitään säätöjä siinä ei ole, se joko toimii tai ei.

          Comment


            #6
            Puskurin kiinnityspultit käy aika hyvin tuohon huoltoasento "työkaluksi".

            Mihin siinä flektin kiristyksessä tarvitaan kahta 32 avainta? Ässässä ainakin tarvitaan vain yksi, ja toinen erikoistyökalu jolla vastakappale pidetään paikallaan.

            Comment


              #7
              V6 dieselissä pidetään toisella akselia paikallaan ja toisella löysätään visko.

              Comment


              • #8
                Itse vaihdoin 2.4 V6:een ja voin sanoa, että hankalaa oli saada se viskon mutteri irti.
                Sen saa kuulemma vaihdettua erikoistyökaluilla ilman puskurin ja syylärin irroitustakin, mutta kun omasta vajasta ei sitä löytynyt, niin vaikeimman kautta sitten.

                Eli ekaks vaan pyöränkoteloista pari puskurissa kiinni olevaa ruuvia irti ja sen jälkeen puskurin alta kaksi pitkää kuusiokoloruuvia irti. Sitten puskuri irti sivukannattimistaan voimalla kankeamalla alaviistoon. Pesurin letkut irti ja puskuri irtoaa tosi nätisti. Sitten vaan syylärin tyhjennys ja irroitus.
                Yritin löytää viskoa irrotettaessa näitä edellä mainittuja moottorin lukitusasentoja, mutta eipä onnistunut. Otin Terminator-asenteella isot tongit ja revin viskon irti, koska viskon laakeripesä antaa aika hyvin periksi. Kun visko oli irti, niin sitten vaan konehylsyllä mutteri irti. Huom! mutteri aukeaa sitten "väärään suuntaan".

                Koko urakkaan meni ehkä aikaa jotain 4 tuntia, josta varmaan kaksi tuntia kului paarmojen tappamiseen! Hikinen urakka, mutta loppupeleissä melko helppo hoitaa itse :-)

                Comment


                  #9
                  Nyt visko otti ja "leikkasi kiinni".

                  Kysymys nyt kuuluukin että käykö 2.6 tai 2.4 V6 bensakonneen visko tuohon V6 diisseliin? tai käykä R5 2.5 diisselin visko? kun noita löytys käytettynäkin.

                  Comment

                  Working...
                  X