Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruostuneet jarrulevyt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ruostuneet jarrulevyt

    Olisikohan kellään popaskonstia millä saisi estettyä jarrulevyjen ruostumisen, enkä tällä tarkoita kitkapintaa joka kyllä kiiltää kuin "kuukerin nelli kuutamossa".

    Kulkineessani on zimmermanin levyt, joista kerran hioin pinta ruosteet pois jolloin olivat ihan uuden näköiset, mutta melkein samantie ilmaantui ruoste takaisin. ...joten onko ainut keino poistaa kosmeettinen virhe vaihtamalla jarrulevyt parempiin?

    #2
    Nehän on käsittelemätöntä eli varmasti ruostuvat. Jostain kattelin kun oli myynnissä "metallipinta" maalia, eli se näytti aivan käsittelemättömältä valupinnalta. Kyseessä ei ollut vasaralakka :) Ellen ihan vääri muista niin se oli vielä lämpökestävää eli juurikin hyvää satuloihin jne.

    Comment


      #3
      Itsellä sama juttu. Zimmermannit alla viikon päivät ja mihin vanne loppuu niin siitä eteenpäin jo itse levystä n. 1cm matkalta jo oranssina (siis ei kitkapinnan suuntainen osa vielä vaan 'kaulus' tjsp.

      Sellaisen vinkin sain, että vasaramaalilla vetäisi tuohon kerroksen. Mitenköhän kestää lämpöä vain.

      Comment


      • #4
        Mun pitäis kans vetää etulevyistä n.10mm kitkapinnan sisäreunasta, kun noitten nykyisten satuloitten palat ei ota koko matkalta levyyn kiinni...

        Tota vasaralakkaa mulla ois kotonakin, et pitäisköhän sitä sitte kokeilla...
        Vai onko jollain jotain parempaa mielessä?

        Comment


          #5
          Jarrulevyihin laittaisin jotain kuumakestävää maalia. Levyt kuumenevat helposti useaan sataan asteeseen kunnon jarrutuksessa ja niissä lämmöissä tavalliset maalit ei oikein tahdo kestää.

          Comment


            #6
            Sellainen maali kuin "Termal" kestää aika pirusti kuumaa. Tuota on ainakin hopean värisenä, saattaa olla mustanakin. Sitä käytetään uuninluukkujen maalaukseen, ja löytyy Prismoista ym.

            Comment


              #7
              Tuo Termal kestää lämpöä kyllä punahehkuun asti, mutta korroosiota se pitää melko huonosti. Nimerkillä putkiston ja jarrusatulat sillä monesta kulkineesta maalanneena. Ai-niin, jossen ihan väärin muista niin se taisi olla jotain silikonipohjaista alumiinimaalia (tai näin muistelen purkissa lukeneen). Ite kyllä normaalisti tottunu karttamaan silikonia kaikissa muodoissaan autoympäristössä viimeiseen asti. Semmoista kumman hylkivää se nestemäinen osa siitä maalista, kannattaa sekoittaa ja hämmentää kunnolla, koska sattumat vajoaa pohjaan.

              Comment


              • #8
                Sinkkimaali pohjalle+esim. mustaa kuumankestävää maalia päälle.
                Sinkkimaalinkin voi varmaan jättää pois. Saa sitten laskea pörrällä kunnolla kiiltäväksi, ettei jää pikkusia ruostekikkareita pohjalle.Turhaan sitten kuorii tavaran ulos. Suosittelen putsaamaan (mahd. hyvin) myös levyn jäähdytyslokoset->sen jälkeen maalia sinnekin.
                Jonkinasteinen rasvanirroituskylpy olisi hyvä tehdä ennen teippailemista.Ohuet sormikkaat kädessä teippaamaan ne osat mihin maalia ei haluta.Aikaavievää puuhaa, mutta ah niin palkitsevaa :o)

                Comment


                • #9
                  Tuli tilattua foliatecin jarrusatulamaalia jolla meinasin satulat maalata. Mutta kysymys kuuluu, pysyykö kyseinen maali myös jarrulevyissä? Lämmönkestoksi luvataan 300 astetta, mutta levythän todennäköisesti lämpenee enemmän. Perus kuumankestomaalit ei kauaa kestä kun alkaa tulla ruostepilkkuja läpi.

                  Comment

                  Working...
                  X