Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A5: Etupuskurin asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A5: Etupuskurin asennus

    Vaihtelin viikonloppuna normipuskurin s-linepuskuriin alla olevan ohjeen mukaisesti:

    http://www.g-funktion.com/Audi_B8A5_...RS5_Grille.pdf

    Vanhan puskurin irrotus sujui ongelmitta, mutta ihan kohdilleen en uutta puskuria saanut, koska puskurin sivuille jäi pieni rako molemmille puolin lokasuojiin. Ongelmana olikin juuri nuo ohjeen kuvan 10 pystysuuntaiset ruuvit, niitä en meinannut saada mitenkään kohdilleen.

    Te, ketkä olette vaihtaneet A5:een etupuskuria, miten olette laittaneet uuden puskurin tilalle? Ekana mallanneet keskeltä ja sitten sivuilta? Mites tuo musta osa, joka pitelee noita pystyyn tulevia ruuveja, oletteko irrottaneet senkin vai jättäneet paikalleen puskuria vaihtaessa? Mites siinä olevat mutterit, oletteko irrottaneet ne kokonaan vai vain löysänneet?

  • #2
    Niitä muovisia päätykiinnikkeitä kannattaa käyttää irti ja puhdistaa kurat pois välistä ennen puskurin asennusta. Ne kerää niin paljon sontaa väliin että jää päädyt herkästi kantamaan ja raolleen. Sen puskurin totuin laittamaan niin että päätykiinnikkeet oli pultattu kiinni ja puhdistettu sitä ennen. Nostin puskurin keskeltä kohdalleen ja avitin valojen alta kohdalleen ne kohdat missä on päädyn vaakaruuvit. valojen sisänurkat paikalleen asti, mutta ilman ruuveja vielä. keskeltä alareuna paikalleen ja alhaalta päädyt oikeisiin väleihin. Eli puskuri menee sieltä yhden pohjamuovilipareen yläpuolelle. Sitten päädyt kämmenellä kevyesti lyömällä niihin kiinnikkeisiin missä pystyruuvit. Nyt sitten kaikki ruuvit kiinni.
    Jos sinulla lamppujen alla vakaruuvien kohdalla häröttää omituisesti niin puskuri on jostain väärässä välissä tai muuten ei ihan kohdallaan.
    Viimeksi muokannut LauriJT; 11.3.2015, 19:44.

    Comment


    • #3
      Kiitos nopeasta vastauksesta.

      Puskuri näyttää muualta hyvältä paitsi sivuilta, missä lokari ja puskurin laita kohtaa. Täältä tosiaan rako kasvaa selvästi lokaria päin mentäessä ja myös hieman puskuri tulee ulos reunasta.

      Kokeilenpa tuolla mainitsemallasi tavalla, kun seuraavan kerran kerkeän. Voi hyvinkin olla, että ongelma on noissa päätykiinnikkeissä, jossa on paskaa välissä..

      Ei muuten taida s-linepuskuriin sopia normipuskurin alla oleva muovisuoja, vaan siihen pitää ostaa uusi?

      Osaako joku kertoa, onko kummalla koodilla oleva s-lineen?

      8T0807233A

      8T0807233
      Viimeksi muokannut okkim; 12.3.2015, 07:59. Perustelu: Viestit yhdistetty.

      Comment


        #4
        8T0807233A S-line

        Comment


        • #5
          Tuli viikonloppuna taas puuhailtua etupuskurin parissa ja kuskin puolen sain kohdilleen LauriJT:n neuvoilla. Pelkääjän puolelle puskuri ei suostunut napsahtamaan paikalleen useasta yrityksestä huolimatta ja lopulta tuo muovinen päätykiinnike (guide piece 8T0807284A) antoi periksi ja murtui.

          Nyt yritin netistä löytää tuommoista uutta palikkaa ja ainakin slamit kertoo, ettei moista edes löydy. A4 B8:n "sama osa" on numerolla 8T0807284 ja A5:n faceliftin sama osa numerolla 8T0807284C. Slamitilta löytyy kyllä A4:n ja A5 faceliftin kiinnikkeet, mutta ei tuota haluamaani kiinnikettä.

          Osaako joku asiaan perehtynyt kertoa, käykö esimerkiksi tuo faceliftin kiinnike myös aiempaan A5:een? Osa on kuitenkin varmasti jonkin verran halvempi netistä tilattaessa kuin marmorilta.

          Comment


            #6
            8T0807284A numero vaihtunut 8T0807284C.

            Comment


            • #7
              Siellä puskurin päädyssä sisäpuolella on pystyssä lärpäke, mitä joutuu asentaessa vähän kädellä avittamaan sen päätykiinnikkeen taakse. Se voi huomaamatta pistää kunnolla vastaan jos sitä ei huomaa. Samoin sitä päätyä voi painaa hieman yli kun ruuvaa päätyyn ylimmän ruuvin paikalleen. Silloin se nurkka painuu hiukan syvemälle. Sitten siinä puskurin päädyssä on niitä neliskanttisia reikiä yläpuolella, mitkä tarttuu päätykiinnikkeen kynsiin. Niissä se ohut kohta saattaa kärsiä joskus ja jäädä huonosti hampaaseen kiinni.
              Vaikea selittää näin, mutta hoksaat varmaan mitä tarkoitan.

              Comment


              • #8
                Kyllä ymmärsin neuvosi ja niistä oli paljon apua, niiden ansiosta sainkin kuskin puolen täysin kohdilleen ja pelkääjän puolenkin suhteellisen kohdilleen, kun ottaa huomioon, että muovikiinnike murtui.

                Yhden täsmennyksen jos vielä voit kertoa; laitoitko päätykiinnikkeet aluksi muttereilla kiinni vain löysästi ja tiukkasit puskurin kiinnityksen jälkeen vai heti alusta asti mutterit tiukalle ja sitten puskuri kiinni?

                Comment


                • #9
                  Mutterit kiinni asti ja sitten puskuri läpsyllä kiinni. Vähän se on noissa pientä painamista ja vääntelyä saada se pää sinne kohdalleen, kun sovite on melkoisen tiukka. Niihin muttereihin on todella vaikea päästä käsiksi puskuri paikallaan. En myöskään löysää niitä irrottaessa. Se pää pullahtaa ulos pikku nytkytyksellä aina ilmankin.

                  Comment

                  Working...
                  X