Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kesärenkaat hakusessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Sleepy: Mikäs noissa Good Yeareissa mättää.

    Rengasmaailman ukko muuten piti Michelinin kumeja parhaana vaihtoehtona sporttiseen ajoon, radalle yms.

    On kyllä hankalaa tämä kesärenkaiden valinta. Liikaa vaihtoehtoja ja ihmisten mielipiteet tuntuu menevän melko sopivasti ristiin.

    Comment


    • #32
      Aika kovia olivat kulumaan nuo F1:set. Tietysti renkaat kehittyy joka vuosi vaikka malli pysyisi samana. Varmasti on olemassa myös paljon huonompiakin renkaita kuin mitä nuo Goodyearit.
      Noista Conteista erittäin hyviä kokemuksia itsellä ja hintaero tuohon Goodyeariin on niin pieni, että enemmin ostaisin Contit.
      Micheliineistä olen myös kuullut paljon hyvää, mutta niistä ei ole omakohtaisia kokemuksia näin pienissä profiileissa.

      Comment


      • #33
        F1:stä lähtee ratailussa ulkokantista "paloja". Ei siis voittajan valinta, jos aikoo radalla ajella.

        Sateella kyllä ihan loistavat rinkulat.

        Pilot sport kalliimpi kuin monet muut, mutta vaikuttaa hiljaiselta. Kamulla on, samanlainen auto.

        SC2 ollut itsellä ja kaikin puolin ok, mutta selkeästi kovempi meteli kuin misukoissa.

        Comment


        • #34
          Tuosta Toyosta olen myös kuullut positiivisia kommentteja näin niinku aktiivirenkaan käyttäjiltä.
          F1 on kyllä nopea kulumaan.

          Comment


          • #35
            Surffailin pari tuntia netissä ja etsin tietoja renkaista. Misukoista ei juuri kellään tuntuvat olevan pahaa sanaa sanottavana - tosin vähän epäilyttää, onko siinä pikkuisen formulahypeä mukana. Sport Pilot olisi kyllä mielenkiintoinen rengas, mutta sitä ei ole näköjään 16" koossa saatavilla.

            Mitenhän toi Misukan Pilot Primacy, onkos siitä kellään kokemuksia?

            GY F1:sistä tuntuu konsensus olevan; Loistava märkäpito mutta tosi uraherkät.
            Tyretest.com kyllä rankkaa ne korkealle. Tiedä sitten miten luotettava tietolähde toi nettisaitti on.

            Katselin noita Toyoja myös. Ei varmaan huono mutta taidan passata kuitenkin. Hankin mieluummin renkaat, jotka saa "mistä vaan", jos käy vaikka vahinko ja joutuu varakumin hankkimaan.

            Conti ois kyllä varmastikin hyvä vaihtoehto - eikös saksalaiseen autoon sopisi saksalainen gummi. Tosin yksi tuttu moitti noita Premium Contacteja, sulivat kuulemma alle parin kuukauden aikana ja uusimman Teknarin testissä niitä moitittiin kovasti vesiliirto-ominaisuuksista. Sport Contact 2 olisi tietysti eri rengas ja se oli ADACin vertailun testivoittaja parin vuoden takaa. Tosin jonnin verran ikääntynyt malli toi SC2 jo on.

            Mites Pirellit, kalentereita ne ainakin osaa tehdä, vaan miten on renkaiden laita? Joku P Zero -sarjan renkaista tai P7, P6000 kenties. Löytyykö Pirellin kannattajia täältä?

            Taitaa tulla suuren luokan arpajaiset tästä rengashankinnasta. Eipä luulisi pahasti menevän metsään, jos tunnetun valmistajan kumit ostaa.

            Comment


            • #36
              Ilkka, osta samantehoinen takavetoinen auto. Saat käräyttää 3 kierrosta takarenkaita kesässä, niin opit itse henkilökohtaisesti renkaiden erot kantapään kautta. Tai ainakin sen, että mikä haisee palaessaan pahalle, ja mikä ruusun nupulle. =)

              Comment


              • #37
                Mulla oli takavetoinen moottoripyörä renkaiden polttamista varten:]

                Comment


                • #38
                  Mitä, mitä... Kyllä itsekkin tuolla alitehoisella nelikollakin sai kolmea eri rengasta kokeilla viimekesänä :)

                  18" koossa kokemukset S2A:sta:
                  Star perfomer (selitys: edellisen omistajan ostokset), ihan ok suoraan ajettaessa, hiljaiset yms. Urissa vähän haki. Kuivalla pito ei erityisen hyvä, sateella täysin katastrofaalinen, no driftaaminen sujui sateella todella nätisti jos positiivista puolta hakee...
                  Pirelli P7000: Ei niin uraherkkä. Tuntui kovemmalta kuin kummatkaan, eli pikkukuopat tuntui herkästi (16" ei varmaan tätä ongelmaa). Muuten peruskauraa, ei hyvää eikä huonoa.
                  Dunlop SP Sport 9000: Uraherkähkö. Muuten hyvä, 'pehmeä' ajaa mutta ei löysä sivuttaisrunko. Miellytti paljon enemmän jokapäiväisessä ajossa kuin Pirelli P7000.


                  Nyt tulossa ensikesäksi kokeiluun Nexenit 225 ja 255 koossa, ja vertailu noihin vanhoihin on enää turhaa kun on talvi välissä. Mutta jos ne ihan huonot on niin eiköhän nekin savuksi muutu tai myydä pois jollekkin muulle. Kovin olen kuullut Saksalaisilta että olisi jopa ihan OK rengas

                  Comment


                    #39
                    Onko kellään kokemusta BF Goodrichin gummeista? olis 17-18" hakusessa..

                    Comment


                    • #40
                      Pari settiä BF Goodrichin Profileria kahdessa eri autossa ajanut, tukeva ja tarkka ajettava, hieman äänekäs kylläkin. Kestivät kohtuullisesti myös radalla ajelua.

                      Comment


                      • #41
                        Nyt tulossa ensikesäksi kokeiluun Nexenit 225 ja 255 koossa
                        Meinasitko laittaa Audiin nuo vai tuleeko kahteen eri autoon?

                        Comment


                        • #42
                          eikö tosiaan kellään ole kokemusta pirelli pzero nero renkaista? renkas testeissä näyttäis hyvi pärjänneen netistä ku kattonu

                          Comment


                          • #43
                            Rengaskauppiaden kiusaaminen jatkuu. Kävin parissa liikkeessä kyselemässä renkaista. Asiointia hankaloittaa, kun ne rengasdroidit alkaa selaamaan luetteloitansa A2-audin kohdalta, kun sanoo auton tyypiksi S2 -> ei löydy vanteita oikealla pulttijaolla:) Pitää tehdä reklaamaation Audille, kun menivät ryssimään autojensa nimeämispolitiikan aakkosaudeista alkaen.

                            Rengasliikkeillä yleisesti ottaen aika huonosti tietoa uusista renkaista/vanteista tähän aikaan vuodesta. Kunnon tarjouksia en saanut oikein mistään, kun liikkeet elävät vielä vuodessa -05. Sähköpostitse lupasivat tarjoukset jahka maanantaina saavat kyseltyä hinnat maahantuojilta.

                            Enpä hirveästi viisastunut tällä reissulla. Reissun anti oli lähinnä se, että kun pyytää parasta rengasta, niin tarjoavat silloin aina Misukkaa. Pitääköhän ton misukan ylivertaisuuteen alkaa uskoa, kun jo kolme liikettä sanoo sen olevan parasta mitä on tarjolla, vaikkei olisi edes kallein vaihtoehto. Mikä lie Michelin-conspiracy. Eräskin putiikki totesi Misukan olevan ainoa rengas jolle riittää yksi tasapainoituskerta. Muilla merkeillä kuulemma renkaan rakenne tuppaa muuttumaan sen verran ajan kuluessa, että tasapainoitus tahtoo kärsiä.

                            Joutuukohan tässä nyt kuitenkin menemään 17" vanteisiin, jotta saa noi Misukan Sport Pilotit alle. Mikä muuten olisi sopiva leveys/profiili 17" koossa? 235/45 taitaa olla se yleisin ja edukkain malli, 205/50 olisi myös mahdolinen, mutta on sen verran harvinaisempi koko jotta kalliimpi. Mahtuuko toi 235/45 17" koko hyvin S2:seen vai onko vaarana renkaan ottaminen kiinni johonkin töyssyissä yms. tilanteissa, niin ja mikä olisi sopivin vanteen ET, 35-37 vai jotain muuta. Autossa vakiokorkuinen jousitus?

                            Noh, katellaan minkälaisia tarjouksia kolahtelee sähköpostiin ja mietitään sitten asiaa uudemman kerran.

                            Comment


                              #44
                              Hyvin OT,
                              Kerpele ku osais päättää että ottaako 17 vaiko 18" kiekot autoon. edellisessä autossa huomattavasti pienemmät joten ei ole tietoa miten auto toimii isoilla, pää kysymyksenä on että tuleeko autosta "kova" jos alustan laskee vain jousilla ja pistää 18" alle, kivirekeä en siittä halua. Jos taasen pistää alle 17" ja alusta on samallainen, onko ero hirveä sitten taasen 18 tuumaseen rengastukseen..
                              Vai onko vielä jotain suunnattomasti vaikuttavia tekijöitä alustan kovuuteen..

                              Saako naapurin tontille rakentaa?
                              - Nimim. Turhaanko paalutin?

                              Comment


                              • #45
                                Ilkka, königilla näyttäis olevan noi GY F1 205/55/16 499,-
                                http://www.konig.fi/cms/etusivu/tarjoukset/renkaat.html

                                Comment


                                • #46
                                  Jos meinasit 17 tuuman vanteisiin siirtyä, niin järkevin/yleisin rengaskoko olis 225/45 R 17.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kohtuu hyvä tarjous Köningiltä. Hinta ei kuitenkaan sisällä rengastöitä/kierrätysmaksua eli jokusen kympin saa laskea tarjoushinnan päälle, ennenkuin renkaat on vanteilla - siis jos ei pysty itse tekemään rengastöitä. 17" Pirellitkin oli aika mukavan hintaisia Königillä.

                                    Sleepy: Miten 225/45 R17 mahtuu S2:seen. Tuleeko ongelmia sopivuuden kanssa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Kannataa kysästä hintoja drw.stä (Itäkeskuksen lähellä). Ite hain eilen sieltä Pirelli p7000 koossa 235/35/19 ja makso päälle väännettynä 980 Egee. Tosin vanteetkin on uudet ettei vanhoja tarvinnu repii pois. Muutenkin asiallinen paikka. http://www.drwheelgoods.fi/

                                      Comment


                                      • #49
                                        tulin semmoseen päätökseen meinaan kokeilla pirelli pzero neroja näkee sit millaset on :D

                                        Comment


                                        • #50
                                          Hyvin mahtu nuo renkaat pyörimään ainakin minulla. Vanteet oli 8 tuumaa leveät ja ET oli 38 ja alustana 150tkm. ajetut vakio vieterit ja iskarit.

                                          Comment


                                            #51
                                            pzero nero 235/35-19 ei valittamista vaikka olivatkin jo valmiiksi kuluneet.

                                            Comment


                                              #52
                                              Conti sportcontactia en voi kyllä itse suositella kaksi sellasta sarjaa loppun ajaneenea. Ajomelu aivan tajuton ja pito sadekelillä huono. Vesiliirtoon ne ei kyllä lähteneet helposti. Treadwear on yli 300 ja se selittää varmaan kovan melun. Molempien sarjojen kanssa kävi nin että joudun vaihtamaan ne pois vaikka pintaa oli vielä useita millejä. Kumi oli muuttunut niin kovaksi että sadekelillä pitoa ei ollut yhtään. Lopuks ne renkaat eivät kuluneet edes polttamalla. No voihan se jonkun mielestä olla hyvä ettei renkaat kulu. Nyt on alla kiekka kalleimpia renkaita mitä olen koskaan omistanut ja kaikeksi yllätykseksi ne on kumhot mallia mx. Noille ei oo varmaan ennustettavissa pitkää ikää eikä hyviä sadekelin ominaisuuksia mutta pito kuivalla pitäisi olla kohdallaan. Ens kesä näyttää millaset ne on ;)

                                              Edit: tällaset pläägät
                                              edit2: enpä saanu linkkiä toimimaan...

                                              Comment


                                              • #53
                                                Nyt tulossa ensikesäksi kokeiluun Nexenit 225 ja 255 koossa

                                                Meinasitko laittaa Audiin nuo vai tuleeko kahteen eri autoon?
                                                S2A:han tulossa tuollainen rengastus.

                                                235leveät gummit taakse S2A:han, taikka mihin vaan B4Q koppaiseen alkaa ilmeisesti lähentelemään absoluuttista maksimia. ET35-40 on varmaan passeli, siitä ei voi paljoa yhtään heittää (ei ainakaan pienemmäksi.). ET35 225 leveillä on ihan ulkoreunalla, mutta ehkä sinne vielä 235 mahtuisi. Eli peltitöitä melkeinpä tiedossa jos meinaa taakse leveempää läskiä laittaa, eteen kyllä mahtuu.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Toivottavasti vaihdelaatikko/torsen ei tykkää kyttyrää tuosta kokoerosta.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    255/35/18 omaa (korkeus 635mm) 1937mm vierintäkehän, ja 225/40/18 (637mm) 1943mm kehän. Tästä saadaan 3promillen ero pyörimishalkaisijassa, mikä on vähemmän kuin yleensä käytetyissä renkaissa... Eli kyllä se keskitorseni menee muusta syystä rikki jos on mennäkseen.

                                                    Eteen nuo 255:set nyt on menossa, tänään sovittelin ja ET27 vanteilla aika passelit varmuusvälit jää raidentangonpäähän. Isompaa tutkivaa tiedettä ulkoreunan 100% sopivuuden kanssa en harrastanut, mutta vaikuttaisi että mitään ongelmia ei tule, jos tulee niin sitten vaan hiukan vääntää kanttia ulospäin.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Luulin että kummatkin ois 40-sarjaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Jos taas jotain kiinnostaa renkaiden/vanteiden hintatiedot, niin sain tämän tarjouksen dr Wheelgoodilta:

                                                        16" Ultraleggera + Tyfoon Successor by Continental 205/55WR16 H. 1.085,-
                                                        / srj. sis. rengastyöt

                                                        16" Ultraleggera + Falken FK451 205/55YR16 H. 1.095,- / srj. sis.
                                                        rengastyöt


                                                        17" Ultraleggera + Tyfoon Successor by Continental 225/45WR17 H. 1.420,-
                                                        / srj. sis. rengastyöt

                                                        17" Ultraleggera + Falken ZE512 225/45YR17 H. 1.455,- / srj. sis.
                                                        rengastyöt

                                                        Pyysin tarjousta ns. laaturenkaista, mutta ilmeisesti heittivät hinnat alkaen tarjouksen. Edullisia noi Typhoon/Falken kumit on. Aina hieman epäilyttää, kun jotain pitää mainostaa tyyliin: Typhoon Successor by Continental.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Jos on varaa ultraleggeroihin, pitää olla varaa kunnon kumeihinkin :)

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            No, ei toi vanteen hinta ole mikään itseisarvo. Kevyt vanne kuitenkin on hakusessa ja tossa Ultraleggerassa näyttäisi olevan aika lyömätön hinta suhteessa painoon. Eikä se hinta tunnu niin pahalta, kun on vuoden verran säästellyt rahaa rengas/vannepakettiin. Suvikumien/vanteiden hankinta oli tiedossa, kun ton auton hankin. Aattelin kerrankin hankkia kunnon renkaat ja vanteet, kun aina aikaisemmin mun kesärenkaat on olleet vähän sitä ja tätä.

                                                            Vähän kyllä mietityttää, onko järjen hiventäkään pistää rengaspakettii reilusti yli kiloeuro rahaa. Tosin aina voi selitellä itselleen, että hyvälaatuinen rengas lienee eräs tärkeimmistä auton turvallisuustekijöistä.

                                                            Rengaslasista muuten tupsahti tälläinen tarjous:

                                                            (Heidän mukaansa Ultraleggeran ET koossa 16" on liian suuri mun autoon, joten 17" on ainoa vaihtoehto, jos niissä vanteissa pysytään.)

                                                            Renkaana esim.225/45R17 4kpl asenn.

                                                            Michelin Primacy W 740e
                                                            Nokia Z 650e
                                                            Contti Sport Cont. 650e
                                                            Contti Sport Cont 2 740e
                                                            GoodYear F1 gsd3 700e
                                                            Falken FK 512 550e

                                                            tai 205/50R17
                                                            Michelin Primacy 840e
                                                            Nokia Z 700e
                                                            Nokia NRvi 680e
                                                            SumitomoHTRZ2 450e
                                                            "Ensiasennus"Bridgeston 400e ( ajettu 300km).

                                                            Toi käytetty Bridgestone olisi kiinnostava hintansa puolesta. Tiedä sitten mikä kumi se on.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              mitäs maksoivat 17 tuuman ultrat halvimmillaan? kaksi vuotta sitten superleggerat 18tuumaa oli halvimmillaan 1200euroo.

                                                              Comment

                                                              Working...