mistä sais kohtuuhinnalla tuohon kaaraan kyseisen sarjan? Ja vielä toinen kysymys: onko kellään mielipidettä supersportin alustasarjoista?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
60/40 alustasarja b4:een
Collapse
X
-
Pikkuisen asian vierestä, mutta mielestäni 60/40 alustasarja madaltaa B4 koria tosi paljon, jos ko. sarja madaltaa suhteessa yhtäpaljon kuin H&R:n 35/35 sarja.
Itse asensin viimekesänä audiini H&R:n 35/35 alustasarjan vakio alustan tilalle ja mielestäni ko. sarjan madallus on juuri passeli.
ks. kuva
Auto ei tosin näytä hirvean matalalta, mutta kun katsotaan asiaa auton alta, niin katalysaattoreiden ja maan väliin jää vain noin 10cm ilmaa, kun rengaskoko on 225/40 18. 60/40 alustasarjalla ja pienemmillä renkailla jää rakoa luultavasti paljon vähemmän. Lisäksi alatukivarsien ja vakaajatangon väliin jää vajaa sentti rakoa. Muistaakseni joihinkin audeihin pitää vakaajatanko vaihtaa jos madallusaste on riittävän suuri. Tuo vakaajatanko juttu kannattaa tarkistaa jos aikoo ostaa 60/40 alustan.
Näin siis AAH moottorilla varustetussa etuveto kasikympissä.
Comment
-
Minun mielipide on taas, että 60/40mm alusta on ainut oikea vaihtoehto kasikymppiin. Itselläni vielä vakio alusta, ja keula on kyllä niin taivasta kohden, että se on saatava sieltä alas... Mutta itselläni kesäks 17". tekee varmaan tiukkaa sovittaa 18" kiekot mehevillä nakeilla jos on tuo 60/40 madallus.
Kaverilla 60/40mm alusta ja maavaraa on kyllä ihan tarpeeksi.
Mut jos autovarusteelta ei enää saa Fk:n alustoja, kait se on tilattava sitte Weitec jostain.
Comment
-
B4:n madaltamisesta
Kun tuli epäiltyä tuota 60/40 alustasarjan madaltavuutta, niin puidaan asiaa vielä täällä.
Tänään tuli käytettyä audia vuosikatsastuksessa ja hylsyhän sieltä tuli. Noh, ei se sinänsä mikään ihme ole, mutta yllätti kun hylkäyksen perusteena oli liian pieni maavara. Auto olisi kyllä muuten mennyt katsastuksesta läpi helposti. Maavaraa ei sen tarkemmin mittailtu, inssi vaan totesi, että auto pitäisi pystyä ajamaan nosturille ilman pohja kosketusta. Maavaran pienuutta epäilleenä suoritin illalla pienen testin. Kokeilin mahtuuko 75mm:ä ja 95mm:ä korkeat laudan pätkät tasaisella alustalla auton alle. 75mm lauta otti juuri ja juuri kiinni katalysaattoriin. Elikkä karkeasti arvioiden puoli senttiä uupuu lain vaatimasta 80mm:n vähimmäis maavarasta.
Katsastuksessa autossa oli alla tietenkin talvirenkaat, jotka ovat kooltaan 205/50 16. Kokoeroa kesärenkaisiin (225/40 18, alusta myös muutoskatsatettu ko. renkailla) on noin 2cm halkaisijan osalta. Ongelma ratkeaisi helposti jos menisi jälkitarkastukseen kesärenkailla, mutta kun jälkitarkastus on suoritettava kuukauden kuluessa, joten hyviä vinkkejä kaivataan.
Edelleenkään tarkoituksena ei ole mustamaalata 60/40 alustasarjaa, vaan kysyisinkin onko kenelläkään muulla ollut ongelmia 35/35 madallussarjan kanssa.
Comment
-
Autoa käytin katsastuksessa valtion konttorilla (A-katsastus, Prisman vieressä) ja albumi kuvissa ei vielä ole alustasarjaa asennettu.
Talvirenkaiden päivittäminen ei ole vielä ajankohtaista, joten en ainakaan vielä laske sitä ongelman ratkaisu vaihtoehdoksi. Pitää tässä vielä tutkia asiaa auton alta, josko putkistoa saisi sitä kautta hiukan nostettua. Tuo kesärenkaiden vaihtaminen jälkitarkastuksen ajaksi varmasti toimiva ratkaisu, mutta onhan se vähän ns. vippaskonsti, kuten paikallisesti on tapana sanoa.
Comment
-
Liittyen tuohon katsastukseen madallusjousilla.
Itse katsastin juuri pari viikkoa sitten H&R -40 sarjalla ja läpi meni vaikkei pystynyt ajamaan nosturille kokonaan. Inssi kyllä yritti temppua, mutta kovan rysäyksen saattelemana jätti asian sikseen.
Katsastuksen jälkeen kun tarkastelin pihalla, josko jotain oli hajonnut autostani, kun rysähti niin kovasti, niin inssi tuli vähän nolona viereen ja sanoi "vähän matalahan se on" ja vielä totesi että ei itse ainakaan huomannut että olisi hajottanut mitään. Eipä mitään onneksi hajonnut.
Tosiaan talvella on aika luvattoman matala, kun on nuo 195/55 R15 renkaat. Kesällä sitten jo mukavemmalla korkeudella 17 tuumasilla kiekoilla.
Comment
-
Nyt on weitecin 60/40 sarja alla. Soppelisti tippui, ei ota kiinni täydellä miehitykselläkään.
Kuvat ennen ja jälkeen
http://i2.photobucket.com/albums/y10...Kopioennen.jpg
http://i2.photobucket.com/albums/y10...100/jlkeen.jpg
Comment
-
no otetaas alusta ja yksinkertaisesti :D
eli, kuinka paljon kannattaa madaltaa 80 audia, jossa on talvella 15" vanteet joissa päällä 195/65/15 renkaat ja kesällä 17" 215/45/17. ajattelin vaan, että ei tuu liian matala talvella jos laittaa 60/40 ?
tuliko selvemmin? :)Viimeksi muokannut zorza05; 2.9.2007, 11:40.
Comment
-
-
oiskohan kukaan laittanu supersportin madallus jousia tai koko alustasarjaa typ89 audi 80:seen. itellä ois tarkotus ehkä ostaa jompikumpi. kumpiha ois parempi 60/40 vai 40/40. ja tuleekohaan mite onkelmaa ku kesärenkaat on 215/45-17 et 35 esim tolla 40/40 alustalla hankaako kaariin kiinni? mul on nyt vakioalustalla noi kyseiset renkaat ja jos on enempi painoo ni hankaa takaa kaariin sekä nopeissa jarrutuksissa eestä...:S paraneeko vai paheneeeko tolla alustan laitolla. ja onkos b4 typ89 mite paljo kaarissa eroa? ärsyttää myös kun auto näyttää ihan raktorille..
Comment
Comment