Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton ikkunoiden hionta ja pinnoitus.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auton ikkunoiden hionta ja pinnoitus.

    Kevät koittaa ja pimeys väistyy. Ainoa negatiivinen puoli tässä on se, että huomaa talven jäljiltä tulleet vauriot. Käyttis-Honda on korimuodoltaan sellainen, että on kerännyt kivistä ja nastoista varsin kattavan naarmukavalkaadin sivuikkunoihin. Kysymys kuuluukin, että onko kukaan käynyt hiomassa ikkunoitaan? Onko jälki yleensä hyvää? Niin ja suositelkaa ihmeessä paikkojakin.

    Toinen kysymys kuuluu, että saako ikkunoita pinnoitettua ulkoa? Olisihan se mukavaa, jos tuo hiontatulos säilyisikin. Erittäin häiritseviä nuo pitkät ikkunanaarmut auringonvalossa tällaiselle auton ulkoasuperfektionistille.

    Pikaisella googletuksella löytyi ainakin seuraavanlainen firma Vantaalta: http://www.novus.fi/fi/lasihionta. Vaikuttaa ainakin lupaavalle.

  • #2
    Jotain vikaa asiassa?
    Mikään firman linkki ei toimi - ei edes novuksen pääsivun kautta.

    Comment


    • #3
      Voi hioa ja tulee hyvä jos osaa asiansa. Voi myös pinnoittaa.

      Tuskin naarmut tulleet kivistä tai nastoista SIVUikkunoihin? Oletettavasti skrabattu likaista ikkunaa.

      Comment


      • #4
        Ihan mielenkiinnosta on kysyttävä, että mistä pinnoituksesta tässä nyt puhutaan?

        Comment


        • #5
          Tarkoitin ikkunoiden pinnoitusta esim. kalvoilla tai aineilla ulkoapäin, niin että suojaisi vähän lasia, kun emäntä hioo jääskraapan kanssa sivuikkunaa. Jotain aineita kuulemma on ja löysinkin jopa, mutta onko kukaan ikinä kuullut pinnoitettavan esim. kalvolla tms. niinkuin maalipintaa? Ihan mielenkiinnosta mietin.

          Comment


          • #6
            Osta jäänsulatus ainetta niin ei tarvitse raapata.
            http://www.motonet.fi/fi/tuote/60273...istoaine-500ml

            Comment


              #7
              Kyllä mä oon joskus fk 1000p:llä vahannu sivulasit. Vesi ainakin juoksi mukavasti pois sivulaseista :)

              Comment


              • #8
                Mun ex kippoon laitettiin Nanolex Ultra Glass Sealant, sitä ennen toki puhdistus ja kiillotus. Ei paljoatarvinnu pyyhkijöitä käyttää. Youtubesta löytyy noita videoita miten moinen tökötti toimii. Voin suositella.

                Comment


                • #9
                  Tässä puhuttiin ymmärtääkseni nyt jostain ihan muusta, kuin vesikarkotteesta.
                  Vesikarkotteitahan on saatavilla useilla eri kauppanimillä, mutta ei niillä aikaansaada hionnan jälkeistä suojausta siinä mielessä kuin alunperin oli kysymys. Toki pintaan saadaan hydrofobinen ohutkalvo ja raappaamisen tarve siltä osin hieman vähenee, muttei poistu kokonaan. Itsekin olen käyttänyt erästä todella hyvin toimivaa ja lasissa kestävää (~30tkm) valmistetta jo yli 7v ja en suostu enää ilman olemaankaan.

                  EJH007, mitä pinnoitusta ajoit takaa, vai tarkoititko juuri näitä pinnoitteita?

                  Comment


                    #10
                    Mikä mahtaa olla tämä salaperäinen kestävä pinnoite?

                    Comment


                    • #11
                      Tuossa Mikolle yksi hyvä vaihtoehto http://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2-view-20-ml

                      Comment


                      • #12
                        Niin tuokin oli vesikarkote, yksi monista. Kts. viesti 9...

                        Comment


                        • #13
                          Juu Jari, meni off topiciksi mutta vastasin edelliseen viestiin (#10) kun siinä selvästi kysymys esitettiin joka ainakin mielestäni viittasi edellisen viestin loppuosan tekstiin. Vaikka olikin viestiketjun aiheen sivusta.

                          Comment


                            #14
                            Kannattaa sitten katsoa mitä vesikarkoitetta käyttää. Mä pilasin yhden uuden lasin bilteman sellaisella. Muistan jostain lukeneeni positiivisia kommentteja tuosta tavarasta ja ajattelin koittaa. Heti lasinvaihdon jälkeen käsittelin lasin ja perhana, kun en olis tehnyt niin... Olis se tyhmemmänkin pitänyt tajuta, että perseelleen menee, kun tuolla putiikissa asioi. Talven suolapaska tarttui pinnoitettuun lasiin niin tiukasti kiinni, että sitä ei saanut enää millään irti siitä. Ihan selvä ero pinnassa pyyhkijöiden alle jäävän alueen ja loppualeen välillä. Koitin putsata glymin fast glassilla, kaikenmaailman liukkareilla ja ties millä, mutta se saakelin tökötti istui kiinni lasissa kuin p*ska junttilantuvan seinässä. Edes kynnellä raapimalla se ei lähtenyt siitä pois. Semmonen maitolasimainen pinta jäi. No se auto on myyty ja vahingosta viisastuttu.

                            Comment


                              #15
                              Rotary, pieni huopalaikka ja Ceri-glass. Sillä ainakin antautui Gtechnicin G5 lasipinnoite ja pyyhkijöiden jättämät raidat hieman väheni, aika kauan vaan sai kihnuttaa että jotain tapahtui. Omassa audissa Wolfsin nano glass sealant, kestää puolisen vuotta tuulilasissa muissa laseissa noin vuoden tällä omalla käytöllä.

                              Comment


                                #16
                                Mulla on toiminut Bilteman rain off (jota ei enää saa). Estää suolan tarttumisen.

                                Comment


                                  #17
                                  http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...epellent-3640/

                                  Syystä tai toisesta mulla suola "paloi" ihan helvetin tiukkaan kiinni lasiin. Oliskohan ollu litku viallista...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Omassa autossa on tuulilasi pientä kiveniskemää täynnä. Siis ei mitään häränsilmiä, vaan sellaista kuin olisi "hiekkapuhallettu". Muuten ei huomaa, mutta aurinkoa vasten näkee.
                                    Miettinyt tässä, että pystyyköhän tuota hiomalla elvyttämään vai pitääkö vain vaihdattaa tuo lasi. Onko kenelläkään kokemuksia mistään pääkaupunkiseudun firmasta joka tuollaista tuulilasin myllytystä tekisi? Ja mitä mahtaa kustantaa? Jos on lähellekään uuden lasin hintaa niin ei kannata. Onko kukaan esim. tuolla Novuksella käyttänyt autoa?
                                    Lisäksi pinnassa on sellaista ihmeen pinttymää, onko sitten suolaa tai jotain kalkkeumaa mikä ei normiainella lähde minnekään.
                                    Gtechniq G4 Glass Nano Polish puhdistusaine olisi hyllyssä, joten ajattelin sillä koittaa noita pinttymiä putsata, jos en ala vaihtamaan tai hiotuttamaan sitä.
                                    Jos tuon saa hyvin elvytettyä niin sitten ajattelin vetästä Gtechniq G5 Water Repellent Coatingin pintaan. Tai sitten jos vaihtaa lasin niin laitan heti uutena tuon.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuo tänätalvena käytetty suola on kyllä ainakin omissa autoissa ottanut lasiin kiinni ihan järjettömän kovin. Varsinkin toinen auto joll päivittäin ajetaan moottoritietä oli lasi jatkuvasti ihan samea. Talven aikana tuli lasi kiillotettua 5 kertaa, kun ei tuo sameus millään puhdistusaineella enää lähtenyt.

                                      Parhaiten tuntui suolaa kestävän ihan vaan tavallinen vaha. Toinen millä lasi pysyi kohtuullisen puhtaana oli kun lasin pesi Wurthin lasinpesuspraylla joka aina töihin/kotiin tullessa jos pyyhkijöitä oli joutunut matkalla käyttämään.

                                      Tuo lasin kiillottaminen ei yleensä pysty nittä pieniäkään kiveniskemiä poistamaan. Lähinnä siis pois saadaan pyyhkijöiden/jääskrapan jättämät naarmut. Nuo pinttymät kyllä lähtee hyvin pois kiillotuksessa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X