Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko tankille menevässä putkessa "rosvohaitat"?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko tankille menevässä putkessa "rosvohaitat"?

    Auto A6 1.9TDI -95
    Pitäisikö polttoaine putkessa (kyljestä tankkiin menevässä) sisällä olla jotain, jonka olisi tarkoitus esim. estää polttoaineen keikkaamisen tankista ?
    Illalla kun lähdin duuniin ja kävin tankkaamassa, niin ihmettelin kun tankilla naftapistooli pätki todella helposti.
    Kääntelin "pistoolia" eri asentoihin ja tuntui aivan kuin pistoolin putkenpää ottaisi kiinni johonkin putken sisällä olevaan "tukkeeseen"
    Jo aiemminkin tankatessa on naftaa saanut "lirutella" ärsyttävän hitaasti, kun on vähänkin reilummin yrittänyt lisätä, niin naftapistooli räpsäyttää lisäyksen poikki.
    Kiva yrittää lisätä n. 70 litraa naftaa tankiin, lähes "kusemis vauhdilla".
    Yritin kurkkia sinne putkeen, mut kylmä-aseman valaistus ei riittänyt, eikä ollut fikkariakaan mukana.

    #2
    Ihan sielllä polttoaineputken juuressa, tankin sisäpuolella on läpät jotka estävät takaisinvirtausta. Ei niitä tankkausaukon suulta näekään, kun on mutkia putkessa. Muistelisin, että omassakin c4-korisessa oli hiukan konstikas joillakin asemilla löytää se oikea asento että sai laskea pistoolin täydeltä. Saattoi olla niin, että nafta soljui paremmin kun ei työntänyt pistoolia ihan loppuun saakka tankkausaukkoon.

    Comment


      #3
      Tai lunta tai muuta kuraa siinä pistoolin suun yläosassa olevassa pienessä reiässä.
      Haistelee vissiin ilmanpainetta tai jotain ja jos se pikkureikä on tukossa niin ei tuu löpöä kun pätkimällä.
      C7:ssa ei muuten mahdu edes puolta litraa kun eka kerran pysäyttää, sitten tulee jo yli.

      Comment


      • #4
        Täällä myös C4-korinen, jonka tankkaaminen on hieman aikaa vievää. Jos tankki on lähes tyhjä, niin pystyy tankkaamaan noin 40-50l liipaisin pohjassa, kun työntää pistoolin niin syvälle kuin se menee. Loput täytyy sitten liruttelemalla tankata, en ole vielä ainakaan löytänyt semmoista asentoa, että voisi nuo loput tankata liipaisin pohjassa.

        Comment


        • #5
          Kiitos vastauksista.
          Mulla tuntuu et se "liruttelu" alkaa heti, riippumatta siitä paljonko tankissa on ennestään tavaraa.
          Pistoolin liipasinta voi painaa todella vähän, muuten katkaisee lisäyksen, todella veemäistä tankata isompia määriä
          kun vähänkin liian syvälle (naftapistoolin) liipasimen painaminen katkaisee lisäyksen samantien.
          Kerran jätin jo tankkauksen kesken, olin tankkannut noin 40 litr. kun meni hermot siihen lirutteluun.

          Tartee kurkkia vielä sinne polttoaine putkeen, josko siellä näkys jotain kun ainaski viimeksi naftapistoolin kahvassa tuntu ihan siltä
          et pistoolin pää ottas putkessa johonkin kiinni, kun kääntelin pistoolia eri asentoihin putkessa..

          Comment


            #6
            Miulla edellisessä c4 koppasessa 2.5tdi:ssä ei ollu mitää ongelmia tankatessa. Yleensä vielä painoin kuorma-auto asetuksen päälle mittarista...

            Comment


            • #7
              Omassa d3 audissa pitää pistoolin tulla yläviistosta (kello 10) niin sitten tulee pätkimättä diesel.

              Comment


                #8
                Kerran yritin tankata firman transportteria nesteen D-asemalla, taisin saada viisi litraa tankattua ja viisitoista minuuttia ajassa kun meni hermo ja lähdin etsimään tavan asemaa jostain muualta. Transit tankkaantuu rahtari pistoolilla ihan mukisematta mutta volkkari ei.

                Comment


                  #9
                  Urssia tankatessa ei saa tuupata pistoolia sinne putkeen ihan tuppea myöten tai saa koko ajan tapella naksuvaa liipaisinta vastaan. Kun vetää sen pistoolin muutaman sentin ulospäin niin se jää nätisti jonkun pykälän taakse, pysyy siinä vaikka omalla painollaan ja saa kerralla täyteen.

                  Comment

                  Working...
                  X