Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohjaus muuttui jäykemmäksi (tehostinvika?) + jarruista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ohjaus muuttui jäykemmäksi (tehostinvika?) + jarruista

    Probleema 1: olin ajelemassa mettäteillä xenoneita taas testaamassa ja piti sitten kääntää auto ympäri ahtaassa paikassa. Haarautuva tie ei ollukkaan tie vaan moottorikelkkareitti (paskat xenonit kun ei tuotakaan nähnyt! :) ) ja uppos sitten eturenkaat aika syvälle lumeen. Vääntelemällä, kytkinjumpalla ja kääntelemällä pääsin siitä irti enkä vielä siinä vaiheessa huomannut mitään ihmeellistä.

    Motarilta liittymään kääntyessä ja kaupungissa ajaessa tajusin että ohjaus on jäykempi kuin aikaisemmin. Eron huomaa selkeesti ku tottunu ajaa vasemmalla kädellä kevyin ottein, ja käännökset tehny rattia painaen tai parilla sormella. Pysähdyksissä renkaat kyllä kääntyy, ja siitä vaikea sanoa onko miten paljon jäykempi kuin ennen mutta normaaliajossa tuntuma on aikaisempaa jäykempi.

    Menikö tuosta mikä nyt paskaks?



    Probleema 2: tämä on kestänyt jo pari kk, mietin vain että oisko näillä jotain yhteyttä toisiinsa. Eli jarrut tuntuvat muuten toimivan ok mutta liikennevaloihin lipuessa eli hiljaisessa vauhdissa vaimea jarruttaminen on epätasaista.. Jarrulevyt lopussa?


    Katsastus ja vuosihuolto oli reilu kk sitten, silloin 97tkm mittarissa (suomivempele, merkkihuollettu jne). Katsastus ok (jarrumittaus ok), vuosihuoltoselosteessa ilmoitus että alkavaa pykimää en muista missä puslassa/puslissa, huoltoäijä sanoi ettei tartte vielä vaihtaa mutta vuoden päästä sitten..nyt 100200km ajettu...


    Harmillista kun auto poissa arkisin 8-18 niin ei pääse oikein käyttämään nyt huollossa, ainakaan merkkihuollossa..joku paja varmasti lauantaisinkin on auki..

    #2
    Ohjauksesta tuli mieleen, että jos on servotronic niin oliskohan se ottanut jotenki nokkiinsa. Sille on oma sulake, jos nyt oikein muistan.

    Comment

    Working...
    X