Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2002 4B ajovalojen korkeudensäädön calibrointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2002 4B ajovalojen korkeudensäädön calibrointi

    eli kun autoon on asennettu madallussatsi niin herjaa valojen korkeudensäädöstä. Oikealla edessä oleva anturikin ottanut siipeensä, se vaihdettu nyt uuteen ja nyt piippailee ajossa tasaseen kun korkeudensäätö ilmeisesti pielessä.

    Onko tuo iso homma tehdä osaavalta ihmiseltä? Paljonka se mahtaa kustantaa esim. käyttöautolla, tai onko etelä pohjanmaan alueella joku joka sen pystyis tekemään pientä korvausta vastaan?

    katsastuskin olis edessä niin siitähän se ilmeisesti narahtaa jos ei korkeudensäätö toimi.

    #2
    Edessä oikella ei pitäisi olla antureita. Vasemmalla kylläkin edessä ja takana. Käyttöauto ei asialle voi tehdä mitään, vikakoodin voi nollata jos sattuu just sillä hetkellä arvot olemaan säätörajoissa mutta vikavalo syttyy heti kun mennään säätörajoista yli ja sen jälkeen lamput kääntyvät näyttämään varpaisiin. Itse toteutin homman niin että porasin niihin anturitankoihin uudet reiät sille anturin vivulle niin että vivut ovat auto madallettuna samassa asennossa kuin olisivat muuten vakiokorkeudessa.

    Comment


    • #3
      Juu vasemmalla hyvinkin siis tuo anturi..

      Hyvä tietää tuo seikka, moni sanonut että ne voi uudelleenohjelmoida mutta lienee sitten huhupuhetta.
      Tarttee siis vain vaihtaa alusta takas vakioon, vaihtaa vakio renkaat ja kattoa missä asennossa anturin vipu on ns. lepotilassa. Pikkujuttu. :D

      Comment


        #4
        No se on puoliksi totta. VCDS:lla saa valot säätötilaan jossa voi hiukan vaikuttaa ja toisaalta siinä säätötilassa pitää tehdä mekaaninen perussäätö (umpion säätöruuveista) jos valot jostain syystä näyttää aivan päin persettä. Tähän säätötilaan ei kuitenkaan pääse jos tasonsäädön vika on päällä. Matalan auton kanssa vaatii hiukan kikkailua, vähemmän kuitenkin kuin koko alustan vaihto :)

        Comment


        • #5
          tietty jos olis joku vakio auto mistä näkis missä asennossa se anturi on normaalitilassa niin sais vähän osviittaa siitä paljonko se vipu on väärässä asennossa. Sen oon kyllä huomannu että valot näyttää mihi sattuu.

          Comment


            #6
            Ne arvot keikkuu vagcomin ruudulla ihan reaaliajassa, olettaisin että tasamaalla ilman kuormaa olevan auton anturien arvot pitäisi olla koko lailla keskellä sitä säätöaluetta.

            Se koko systeemi on aivan idioottimainen. Yhtä lailla se auto on plaanissa vaikka olisi eri korkeudella kuin tehtaalta tullessaan, jos anturit valvoisivat vain etu- ja takapään korkeuksien eroja niin homma olisi paljon helpompi.

            Comment


            • #7
              Omissa kulkineissa on ne vivut olleet lähes vaakatasossa kun ovat keskellä aluetta, VCDS näyttää jotain 4.5V luokkaa.

              Comment


              • #8
                Mitenkäs jos madallus on esim. 5cm, ja nostan autoa tunkilla sen 5cm niin eikös sen sitte pitäis olla "vakio tilassa"?
                Siitä näkis sen vivun asennon suunnilleen. Vai meneekö ihan metsään.. Renkaat kun on samankokoiset kuin alkuperäiset näin talviaikaan.

                Muokkaamalla sitä anturin kiinnityspeltiä, vois toki siihenki saada vähän varaa liikuttaa anturia ikäänkuin vinoon jolloin sais vivun asentoa vähän hienosäädettyä.

                Comment


                • #9
                  Kyllä se tunkilla selviää, renkaiden koko ei vaikuta akseliston ja auton korin väliseen etäisyyteen.

                  Comment


                    #10
                    Sen verran hienosäätöä tuohon tunkkitestiin tein itse että nostin auton kiinteille pukeille ja nostin tunkeillä jostain pyörännavan alta pelkkää jousittamatonta massaa. Sai vähän tarkkuutta ja kontrollia siihen hommaan. Koko auton tunkkaaminen millin tarkkuuteen osoittautui ainakin minun tunkeille turhan vaativaksi kun meni aina liikaa johonkin suuntaan.

                    Tuossa olisi varmaan paras vaihtoehto tehdä lyhyempi kustom välitanko siihen anturivivun ja alatukivarren väliin. Ihan tosiparas vaihtoehto olisi tehdä se osin vaikka kierretangosta ja jatkomutterista jolloin siihen saisi teoriassa säädön.

                    Comment


                    • #11
                      Mahtaisko se muovi kestää jyrsimistä?
                      Jos siihen keskelle jyrsis suoran linjan tyhjää tilaa niin sitte olis ns. portaaton säätö ja sais jollain mutteri pultti systeemillä sen kiinnitettyä tiettyyn kohtaan.

                      Pitääpä ihmetellä tuota ja laitella vaikka kuvia tänne jos tuohon jonkun fiksun systeemin keksii. Tiiänpähän nyt ainakin sen ettei kannata viedä käyttöautolle sitä ihmeteltäväksi kultaharkon tuntihintaan.

                      Comment


                        #12
                        Minä porasin ylimääräisen reiän siihen varteen. Puristusliitoksen lujuuteen en tuossa käyttökohteessa luottaisi, se muovi ei ole kovin vahvaa ja jos kovin pitkälle matkalle jyrsii kolon niin alkaa jo taipumaan.

                        Comment


                        • #13
                          Eihän se anturi toki kovin lujaa vastaan laita mutta täytyy koittaa ensimmäisenä sitä reijän tekemistä kun koittaa löytää sen oikean asennon ensin.

                          Eikös takana ole samanmoinen anturi? Sille varmaan sama homma tehtävä?

                          Comment


                            #14
                            On samanlainen takanakin.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla toimi korkeuden säätö alkuperäsillä valoilla, mutta kun vaihdoin noi Angel Eyes valot niin nyt ei toimi ollenkaan, tosin alkuperääsillä umpioilla kuskinpuoleinen liikahti vähän sitten ei enään liikkunut, mutta apumiehenpuolella toimi mutta nyt ei toimi kumpikaan. Katoin yleismittarilla sitä ja liikuttelin tuota säätö rullaa mutta mittäri näytti nollaa koko ajan, auto a4 b5 vuosimallia 97, mistä lähteä etsimän vikaa? Sulakkeet katottu ja kaikki ehjiä ja piutsasin vielä pinnat että saa kontaktia.

                              Comment

                              Working...
                              X