Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tolpan irroitus C4 S4

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tolpan irroitus C4 S4

    Eli pitäisi tolppa irroittaa, jotta saa viedä jonnekkin korjaamolle missä prässäävät uuden pyöränlaakerin paikalleen.
    Kertokaapa näin ensimmäistä kertaa audia ropaavalle että miten tuo tolpan irroitus onnistuu parhaiten.
    Kikat ja erikoistyökalut?

  • #2
    ensimmäisenä vetarin pultti auki kun auto on vielä renkaillaan maassa.. sitten rengas pois ja jarrut pois edestä. alapallonivel auki ja raidetangonpää irti tolpasta, piuhat irti mitä tolppaan menee. yläpäästä uloimmat pultit(3kpl) auki ja tolppa on sylissä.
    ja kannattaa tunkata molemmat puolet ilmaan niin ei kallistuksen vakaaja kampea vastaan alapalloa irroitettaessa.

    Comment


    • #3
      Jos ei saa molempia kulmia ylös samaan aikaan, niin kannattaa ottaa kallistuksenvakaajan runkotuki ao. puolelta irti....jeesaa mukavasti.
      nimim. 100kg pitkän rautakangen päässä on suht kevyttä kauraa audin kallistuksenvakaajan kanssa temppuiluun :o)

      PS: Ole varovainen ettet riko ABS:sän anturia kun nypit sitä irti.Voipi olla tiukassa.Jos ei ota anturia irti,se mene 100% varmuudella rikki laakeria vaihtaessa.

      Comment


      • #4
        Jeps, sain tolpan eilen irti.
        Nostin kummatkin kulmat ylös. Eipä tuo irroitus mikään ihmeellinen homma tosiaan ollut.
        ABS-anturikin lähti nätisti irti. Eriasia toimiiko sitten kun laittaa takas ;)

        Comment


        • #5
          Kaivellaan wanhaa topikkia.. Omalla kohdalla pitäisi saada tolpat tuosta V8:ta veks. Samat ohjeet taitaa toimia tähänkin? Paitsi että.. Mikä on vetarin pultti? Ja kuinka onnistuu, kun keula on jo ilmassa? Entä onko ufojen irrottamisessa jotain erikoisuuksia. Tuota kun pällistelin niin meinas jo heti mennä sormi suuhun...

          Comment


            #6
            Pulttimopolla saatat auki saada napapultin. Vetarin pultti on siis navan päässä oleva pultti joka sitoo vetarin päädyn napaan.

            Ufojen purku alkaa männän painamisella sisään, sisäpuolen jarrupala poies ja levyn saa irti (voi olla pienellä pultilla navassa, löytyy kahden vanteenpultinreiän välistä.

            Comment


            • #7
              Ai hitto kun nyt tuntuu siltä ettei kannattas edes ite yrittää. Pulttimopoa ei ole, eli pitäis renkaille saada että pultin aukasuun sais tarpeeksi voimaa? Hemmetti, onko tolpan irrotus ainoa keino jos haluaa vain jouset vaihtaa? Koska sitä tässä ollaan yrittämässä... Rahan antaminen jollekin vaihtotyön suorittamisesta alkaa houkuttaa :)

              Comment


                #8
                Ota hommaan kaveri joka painaa jarrua samalla kun itse väännät sitä vetarin pulttia auki. Tolppahan sieltä on irrotettava jos jouset haluaa vaihtaa, iskarin pystyy vaihtamaan tolppa paikallaankin.

                Comment

                Working...
                X