Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 etutolppa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 C4 etutolppa

    Hei vaan, sigun '92 2.3 aar vajaavetoisena päätti että matkaa on taas taivallettu liikaa ilman rakkautta jotenka, pelkääjän puolelta edestä alempi jousilautanen murtui kiinnityksestään.

    Hitsata tuota tuskin kannattaa, uutta tai uusvanhaa tilalle. Millainen tuo etutolpan rakenne on, onko yhtä puuta navalle vai onko sellainen että saa paloiksi, niinkös iskaritorni? pultattuna pyörän-navan sisältävään mötikkään?

    Pahoittelen puutteellisia termejä sekä mahdollisia kirjotusvirheitä, apu olisi kuitenkin tarpeen. Ei oikein inspiroi purkaa tuota kerrostalon parkille ennen kuin vähän tietää.

    #2
    Yhtäpuuta navalle.

    Raidetanko, alapallo, letku, abs-johto ja vetonivel irti. Sen jälkeen yläpään kolme m8 pulttia auki, niin putoaa käteen.

    Comment


    • #3
      No niimpä tietysti. Saako tuota uutena jostain, vai meneekö romis hommiksi? Kiitos.

      Comment


      • #4
        Tänne joku jo tarjosi, katosi syystä että? Pistä yvtä jos tolppa löytyy niin kattellaan.

        Comment


          #5
          Samalla sit hifistelee vähän ja tilaa coilover holkit niin saa korkeussäädön.
          Noh, perusautoon ehkä vähän yliampuvaa.

          Oliko se orkkis jousilautanen niin mätä ettei sitä saa korjattua?

          Comment


          • #6
            Itsellä kävi kerran samalla tavalla. Tilasin Bilbasen.se tolpan( hinta n.100€ rahteineen) ja ainakin on toistaiseksi kestänyt. Tolpan ikä pitenee kummasti, kun muistaa puhdistaa renkaidenvaihdon yhteydessä jousilautasen vedenpoisto reiät. Korjaajan mukaan taatusti lahoaa, jos vesi lilluu siellä koko ajan. Tolpan varaosa numero( tolpasta) kannattaa katsoa ennen tilausta, että tulee varmasti oikea. Itse tilasin ensin Etkan mukaan ja perseelleen tietysti meni. Oli erilaiset jarrusatulan kiinnikkeet.

            Comment


            • #7
              Mitkä näistä C4 koppasta tolpista mahtaa olla käypiä keskenään, purkupeleistä yrittänyt katsoa sopivaa.

              En ole sen enempää tutkinut, katsoin että lautanen ja rengas nojailevat toisiinsa ja jätin auton pihaan kirousten kera. Oletan ettei ole fiksua hitsailla kasaan jos lautanen on irronnut koko matkalta hitseistään.

              Comment


                #8
                Iskaritolpan hitsaaminen on käsittääkseni lähtökohtaisesti laitonta. Mutta kyllä se hitsaten on tehtaaltakin ja pysyy ihan hyvin, kunhan ei lautanen ole niin mätä että on jotain mihin hitsata.

                Comment


                  #9
                  Aika pitkälle tolpat ovat keskenään vaihtokelpoisia, varsinkin jos pysyttelet karvalakkimallistossa.

                  Ruotsin purkaamoilta toistaiseksi saanut poikkeuksetta parempaa palvelua kuin kotimaisilta romutrokareilta.

                  Comment


                    #10
                    Kyllähän joku näppärä varmasti hitsaiskin ton ehjäksi. Ehkä tavii vähä ylimääräistä levynpalaa jos kovin hapero. Jossain muistan törmänneeni irrallisiin/hitsattaviin jousilautasiin satkuaudiin, olisko ollu Biltemassa, mut voi tietty olla et muistan väärin tai on poistunut mallistosta..?

                    Comment


                    • #11
                      pahoittelut kun lainaan topikkia ku en näin yksinkertaisen kysymyksen takia viitsi tehdä uutta. sopeeko audi 200 vm. 90 etuiskarit tai vaihtoehtoisesti vain jouset 100 c4 avanttiin joka on vuosimallia 94? toisella puolella jousi poikki ja toisella puolen taas heikkotehoinen vaimennin ja lähellä ois tommonen kakssatanen purkuautona.

                      Comment


                      • #12
                        Homma loppusuoralla, uusi tolppa on nyt 2.6 etuveto manuaalista ja sama tolppa on kuin 2.3. Sellasta pientä vielä, alapallon kiinnityspultti, millä mitoilla sitä kannattaa hakea ja mistä, marmori vai löytyykö lähimmästä pulttikaupasta? Paikalla oli kokonaan kierteinen 8.8, tämä ei kai ole oikeanlainen, jossain luki 10.9 mutta jos nyt vielä olis muutenkin oikean kokonen eikä vaan heitetty lähintä pulttia sinne.

                        Comment


                          #13
                          Etkan mukaan M10x45 on oikea mitta, ja 10.9 oikea lujuusluokka. Itse olen käyttänyt 50mm pitkiä, 45mm pultilla Nyloc-mutterin nailoni jää vähän nuukasti kierteelle, pidemmällä pysyy varmemmin.

                          Comment

                          Working...
                          X