Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 jouset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 jouset

    Kertokaas mistä saisi ostettua S4 vakiojouset? Oon tässä selannut ebayta sekä muutamia nettikauppoja tuloksetta, joka paikassa tarjotaan vain madaltavia jousia. Alkaa usko loppua pikkuhiljaa.
    Edit. Jouset olis tulossa a4 b5:een
    Viimeksi muokannut tw74; 16.2.2015, 12:29.

    #2
    Mikset osta käytettynä? Varmasti löytyy nurkista noita kotosuomesta sixpäkin hinnalla.

    Comment


    • #3
      Juu kyllä käytetykin käy. Ei nyt ole sattunut vielä yhtään käytettyäkään settiä vastaan, siksi kyselin mahdollisia nettiosoitteita jos ei käytettynä löydy.

      Comment


      • #4
        Osto ilmotusta rustaamaan niin saattaa hyvinki joltain löytyä.

        Comment


        • #5
          S4 vakiojouset lienee jonkinlaiset sporttijouset eli -20mm madalluksella? Ja jos ostaa 200tkm ajetut jouset niin takuuvarmasti ne menevät enemmän kasaan kuin täysin bränikät -30mm vieterit.

          Comment


          • #6
            Tilannehan on se, että laitoin vasta autooni sporttialustaa vastaavat iskunvaimentimet ja siihen sitten h&r -40mm madaltavat jouset. Lopputulos oli se että kääntyessä rengas otti kaareen kiinni ja iskarit pohjasi edessä pienimmässäkin kuopassa tai töyssyssä. Nyt kokeilussa on kaverilta lainaan saatu s4 avantin -30mm jousisarja jolla joustovara nousi hieman, mutta sama ongelma on edelleen kuin niillä h&r jousillakin. En olis uskonu miten vaikeaksi voi asia mennä iskarin vaihdon myötä. Ja sehän minua vähän arveluttaa käytetyissä että onko jouset kovin kuoleutuneet jos sellaiset jostain löytää.

            Comment


            • #7
              Ymmärtäisin käytettyjen jousien hakemisen ja asentamisen johonkin 1000e kauppakassiin, mutta että ässäläiseen...

              rengaskoko lienee vakio?

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti
                Ymmärtäisin käytettyjen jousien hakemisen ja asentamisen johonkin 1000e kauppakassiin, mutta että ässäläiseen...
                Luen 15 - 17 vuotta vanhan ässäläisen nykyään ns. tonnin autoihin, joihin ei todellakaan kannata ostaa kaikkea uutena.:)

                Niin ja sanoiko aloittaja että jouset tulee siis ylipäätään edes tähän huippukalliiseen ja moderniin B5 ässäläiseen?

                Comment


                • #9
                  Sehän se unohtuikin mainita, jouset on tulossa a4 b5:een, ei ässään. Rengaskoko talvella 215/55-16 ja kesällä 225/45-18 Aiemmalla alustalla ei pohjannut eikä ottanut kiinni mihinkään. Nyt kun vaihdoin alustan alkoi ongelmat. Ennen oli FK-highsport tolpat alla. Oli mielestäni hyvä alusta mutta toinen etupatruuna päästi mehut pihalle. Siihen settiin on etsinnässä ehjä vaimenninosa. Vaihtuu heti takaisin jos vaan löytyy.
                  Viimeksi muokannut tw74; 16.2.2015, 12:35.

                  Comment


                    #10
                    Keulaan löytyisi 1,5 cm korottavat b6 jousilautaset jos haluat kokeilla.

                    Comment


                    • #11
                      No niitähän pitää kokeilla jos kerran sellaiset löytyy.

                      Comment


                        #12
                        Käy ohi kulkiessasi hakemassa.

                        Comment


                          #13
                          Mulla olisi hyllyssä vakio RS4 jouset. Melkein uudet. Käyneet vain alla. Tosin en osaa sanoa onko nuo samalla korkeudella kuin orkkis S4 jouset.

                          Comment


                          • #14
                            Kokeilen nyt ensin Tumin tarjoaman jousilautas vaihtoehdon, mutta pidetään mielessä nuo RSn jousetkin. Hyvä olla kuitenkin vaihtoehtoja. :)

                            Comment


                            • #15
                              Lainaanpa tätä keskustelua kysyäkseni että onko Koni:lla jokin vaimennin mistä kävisi se vaimenninpatruuna suoraan FK-highsport tolpan sisään?

                              Comment


                                #16
                                nyt kyllä aloittaisin syyn etsinnän ihan rengaskoosta ja vanteen ET luvusta.

                                Ylikoko renkaat on meinaan alla.

                                Comment


                                  #17
                                  No halkaisijassahan ei vakiokokoon 205/55-16 ole kuin 1.1cm eroa eli säteessä 5.5 milliä. Ei tuon pitäisi niin radikaali heitto olla. ET:hän Tomilla taitaa olla 42. Sekin siis alkuperäisen luokkaa. Eikös ne siun vantet ole nämä: http://www.original-felgen.com/8e0601025bz17.html .Entisellä alustalla samoilla renkailla ja vanteilla ei ollut mitään ongelmaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo, juurikin tuo Japin mainitsema vannemalli alla. Suurin ongelmahan se onkin että vaimennin lyö pohjaan ihan pienestäkin kuopasta tai töyssystä, ja tähän vuoden aikaan niitä riittää. Samaten jos kääntää autoa vaikkapa parkkipaikalla ja on jonkilainen korkeus ero niin jo vain ottaa rengas kaareen kiinni kun rengas on käännettynä. Nyt onneksi löytyi yhdet ehjät vaimentimet niihin fk:n tolppiin niin saa vaihtaa sen korkeus-säädettävän sarjan takaisin alle. Olisin kyllä luullut ettei tälläista ongelmaa tule uusilla vaimentimilla ja vain -30mm madalluksella mutta näin vaan kävi. Ne sasch:n iskarit toimisivat varmaan vakiojousilla niinkuin pitääkin mutta ei madaltavilla vaikka ovatkin sport alustaa vastaavat.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X