Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8:in raidetanko vuotaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8:in raidetanko vuotaa.

    Rupesihan se vihdoin vuotamaan,ja oikein urakalla.
    Saakohan tuohon jostain korjaus-sarjaa?
    Ja onnistuuko tiivisteiden vaihto kotikonstein,onko kukaan tehnyt?
    Tarvitseeko jotain erikois välineitä.

    #2
    Petri Koskinen tuon on tehnyt. VuotaaVuotaa...

    Onneksi ei vielä oma vuoda...kopkop

    E: Ja nyt kun uudestaan lukee niin olithan sinä jo tuota kelannut ja Petri nimenomaan vaihtoi koko helapaketin vuotamattomaan. Väittäisin kuitenkin että korjaukseen tarvittavat tiivisteet löytyy kunhan joku vaan ne ensin mittaisi...

    Comment


    • #3
      kyselin sport autosta, uutta kampetta.Ja samalla josko korjaus-sarjaa jostain saisi, mut`ei.
      Aikaa tuon roplaamiseen ei ole kuin viikonloppu, mutta täytyypi katsoa jos sen auki saisi.
      Onhan sen joku kai kasannutkin... joskus... jossain... ehkä?
      Kyllä taas oikein sormet syyhyää, asennusta odotellessa! Ehtihän se, jo kauan pelatakin :)

      Comment


      • #4
        No nyt on tanko vaihdettu. Uudesta puuttui servotronic venttiili, mutta eipä näytä haittaavan.
        Mutta nyt ratti on ~20 astetta vinossa! Saako tuon korjattua vain päitä säätämällä, vai vaatiiko jotain muuta "säätämistä" ?
        Olen tänään menossa aurauksen säätöön, kun tuppaa hieman harittamaan. Mutta tulipa mieleen, että kannattaako edes viedä, jos rattia ei saa suoraan?

        Comment


        • #5
          Eihän se 20 astetta paha ole, sen verran saa helposti raidetangon päät vaihtamalla sotkettua.
          Ite säätelin niitä jonkun verran ensin käsin irrota/kiinnitä jumpalla jotta sain suunnilleen suoraan näyttää ratin ja auton menemään suoraan kans. Lopun säädön teki sitten Euromaster.

          Tuossa servotronicissa ei taida olla mitään yhteyttä mihinkää mokkulaan joka tulkittis että toimiiko tai ei?

          Mitäs maksoit uudesta ohjausvaihteesta?

          Comment


          • #6
            Ostin käytetyn 500e. Ja kävin euromasterilla säätämässä kulmat.
            Purin ton vanhan vaihteen atomeiksi. Eipä ollut kummonen homma, mutta venttiilihässäkän toimintaperiaate ei oikein meinaa valjeta.
            Ei ilmeisesti vuoda sylinteristä, vaan jostain venttiili karasta. Mutta se onkin jo hieman haastavampi purkaa, mutta koitetaan viikonlopun aikana selvittää.
            Jos sais vaikka nuo tiivisteiden koot ylös, niin ei aina tarvi ostaa uutta, kun lähtee vuotamaan.

            Tuossa vehkeessä on kyllä aika paljon teflon tiivisteitä, joten voi mennä sorvaus hommiksi, jos ei hyllystä löydy.

            Edit: Millähän pirulla, tuo sisempi sylinterin tiiviste on kiinni? Ei meinaa oikein irrota.

            Comment


              #7
              Otahan mahdollisimman paljon kuvia ja mittoja mm. karoista ja niiden tiivisteistä. Voin sitten katsoa n+miljoonan hydrauliikkatiivisteen joukosta joskohan ne olis irtokappaleina saatavissa. Kyllä uskoisin niiden olevan löydettävissä.

              E: Tarvittavia mittoja mm.: varren halk., tiivisteen pohjan halk., tiivisteuran lev., sylinteriputken halk. Ihan tönäritarkkuus riittää.

              Comment

              Working...
              X