Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Umpion irrotus B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Umpion irrotus B5

    Pitäis vaihtaa lasit etulyhtyihin, mutta en jaksanut eilen krapuloissa ruveta vänkämään. Miten umpiot kuuluu irrottaa oikea oppisesti? Päältä kaksi torxia auki ja sitten...

    Parempi kysyä kuin ruveta väkisin vääntämään. Koitin search mutta en löytänyt äkkiseltään.

    #2
    Alapuolella on kans 2 ruuvia... ei muistaakseni pääse käsiksi ilman puskurin irroitusta.

    Comment


    • #3
      Ei pitäis olla kuin kolmella kaiken kaikkiaan kiinni, jos yhtään mukailee konsernin autoja... Etuvilkut pitää ottaa kans irti ensin, niin mahtuu lamppu tulemaan paremmin ulos. Ja sit erityisen varovainen niihen ohjuritappien kanssa, menee kohtalaisen helposti rikki. Niihin on korjaussarja kuitenkin saatavilla, joten siinä mielessä ei tartte pelätä koko lampun uusimista jos menee rikki.
      Näin siis Passatissa mutta ihan sama se pitäisi olla muissakin suurin piirtein samaa sukupolvea olevissa.

      Lisäys: Tänään sitten huvikseni irroitin umpiot tuosta pirkka-Audistani, heleppoo kun heinänteko. Vilkut pitää irroittaa sen takia kun yksi ruuvi on siellä umpion sivussa jemmassa (ja eihän se umpio sieltä ulos edes tulis vilkku paikallaan), loput kaksi ruuveistahan on umpion päällä. Sanoisinko pari minuuttia/umpio kestää tuo homma.
      Revin sitten lasitkin (tai tässä tapauksessa pitäis sanoa kai muovit) irti ja pesin. Aika roisiin kuntoon on menny, eikä paljon enää ollu apuja toimenpiteestä.

      Comment


      • #4
        Siis jos ei ole facelift valot niin ensin vilkku pois, ja sen alta pultti irti. Sitten päältä ne kaksi pois, ja varovasti vetää sivulle ja kääntelemällä se sieltä tulee pois. Vähän voi olla ahdas, mutta lähtee kyllä. Ja on siis vain kolme pulttia.

        Ja se vilkkuhan lähtee kun sieltä päältä (näkyy yhdestä reiästä vilkun päältä) kääntää lukituksen ensin pois, ja sitten painaa sitä samalla alaspäin ja vetää sen vilkun ulos.

        Comment


        • #5
          Tuli noista kiinnikkeiden rikkoontumisesta mieleen, että kun niistä Passatin korjaukirjassa oikeen varoiteltiin, niin ei ihan ymmärrä miksi. Minä en edes huomannu mitään helposti särkyvää kun siksi helposti se sieltä tuli ja paikalleenkin meni.
          Mutta että mistä olet Antti uudet klasit löytäny? Minä en ainakaan tienny, että niitä varaosana sais, koko paketin joutuu ostamaan (jotka ei itse asiassa pasuunaan hirveitä maksa).

          Comment


          • #6
            Kolme vuotta sitten 90:n umpioihin vaihdoin lasit, merkkiliikkeestä sai (ei ollut tarvikkeena yhtään halvempia) hintaan 75e kappalellta. Olettaisin A4:ssa olevan hieman halvempi, en tosin tiedä.

            Comment


            • #7
              Ostin umpion lasit ihan osaset liikkeestä. Maksoivat huimat 51? /2kpl. Kyseessä siis H7+H7+H1 umpiot. Taisi niitä laseja olla H4 umpioihinkin. Näyttää motonetinkin listoilta löytävän.

              Comment


              • #8
                Kattos perhana, A6:een saa Motonetista myös 29e:n hintaan. Passattiin saa H7+H1 69,90e:lla vain koko umpion mutta sekin on kuulemma Hellan umpio, eli ei ole mielestäni paha hinta sekään.

                Comment

                Working...
                X