Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-60mm vieterit typ kasiysiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    -60mm vieterit typ kasiysiin

    Ei tuo 40mm jousisatsi näytä oikein miltään joten pitänee tontittaa lisää.
    Aika vähän näkyy katalogeissa 6senttiä pudottavia jousia..
    Tietääkö joku mistä saa laadukkaita tontitus vietereitä??
    Tai jos jollain on jouten niin vois kiinnostaa..
    auto on siis -87 1,8 kasikymppinen

  • #2
    Noin paljon madaltavisa jousissa on se ongelma että vakioiskarin varsi on suhteessa jo liian pitkä noin matalille jousille, eli tuollaiset jouset tulisi aina vaihtaa lyhempivartisten iskareitten kanssa. Vakioiskareiden normaali toiminta ei ole taattua kun mennään niiden vakion toiminta-alueen ulkopuolelle ja lisäksi kun auto nostetaan ylös, niin liian lyhyet jouset voivat pyörähtää jousijalassa ja mennä väärään asentoon.

    Em. syistä yli 40 mm madaltavat jousisarjat joko toimitetaan erikoisiskareilla tai käytetään alustasarjaa johon kuuluvat sovitetut jousi/iskariyhdistelmät.

    Comment


    • #3
      Juuri niin kuin Hannu kertoi, jousia löytyy tai voi tehdä mutta sopivien iskareiden löytäminen on juuri se ongelma. Iskareita yleensä vähätellään kun pitää saada auto matalaksi, voin kertoa pitkällä kokemuksella että toiminta-aluetta ei saavuteta jolloin auto muuttuu lähes aina huonommaksi jos iskareita ei vaihdeta samalla oikean tyyppisiksi. Noita supermatalia pompottavia autoja näkyy päivittäin liikenteessä.

      Itselleni vähän hymähdeltiin kun olin ensimmäisiä jotka madalsivat autojaan vähän reilummin, tuo oli -80 luvun alussa kun korotettu perä oli vielä suosiossa ja kiihdytyskisojen vanhat nauhatkin ovat aika huvittavaa katsottavaa.

      Comment


        #4
        iskari ongelma on kyllä tiedossa,ja tarkoituksena on vaihtaa ne.nyt kun oikein penkoi niin löytyihän Weiteciltä vieterit.Sieltä löytyy myös iskareita.Laikka madalluksiin en enää rupee,kun ne vasta ikäviä onkin...

        Comment


          #5
          Joo no mulla oli aikoinaan 626 mazda johon laitoin -40mm sarjan ja 15" 195/45 sarjan renkaat. Oli muuten matala.

          Katsastuksessa auto nous ilmaan niitten keskellä olevien rautojen päälle ja punanen tarra ikkunaan.

          Ei auttanu vaikka laitto hiekkasäkkejä takaloosteriin (takapää ei ollu ongelma, etupää vaan)

          Ei mahtunu nyrkki pystyssa auton alle.

          Comment


            #6
            Yli 40 millin madallus on vissiin muutoskatsastuksen paikka. Tuoreessa TM:ssä oli juttua alustavirittelystä ja säännöksistä.

            Comment


              #7
              Nyt on paikalla 40mm intrax:in jouset.takaa on hirvee maasturi ja edestä on välttävä.no ehkä keväällä jos vasta tiputtais lisää kun nykyset talvirinkulat on melko möhköt.tääkin jousisatsi on muutoskatsastettu,ja yli 50millisiähän ei kai sais laittaa.. ;)
              Kauhulla odotellaan kun mennään umpikaappi pakuvolkkarilla leimalle.edestä 150mm ja takaa 100. :)
              Tuossa kuvassa paku makaa vielä pohjaan lyöntitappien päällä,ja etusisälokarit muokkaamatta on vielä..

              http://fvwa.sitefactory.fi/data/2191.jpg

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja jpeltopuro
                Yli 40 millin madallus on vissiin muutoskatsastuksen paikka. Tuoreessa TM:ssä oli juttua alustavirittelystä ja säännöksistä.
                Kyllä se täytyy aina muutoskatsastaa jos alustaa madaltaa. ja 1993 ja uudempiin tarvii sitten sen TÜV- todistuksen, mutta jos jouset on asennettu ennen (aseta päivämäärä tähän) 1993 niin todistusta ei tarvita. ( <-- saa korjata jos meni pieleen) sitten niihin uudempiinkin autoihin (-97?-->) oli joku mutta sitä en nyt muista.. itse muutoskatsastin alkuviikosta -87 Sunnyni Weitecin -35mm jousille, ja katsastusmies mittasi etäisyyden pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan. mulla oli lukemat edessä: 340mm ja takana 320mm. eli nissaneille madaltaessa tyypillinen "keuliminen" on tapahtunut tässäkin.. =) Näin vanhaan autoon ei toki tarvita mitään TÜV-lappuja, pelkkä muutoskatsastus riittää.

                Comment

                Working...
                X