Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takaiskareiden yläpäänkiinnikkeet paskana(ruoste), A6 4b -00

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Takaiskareiden yläpäänkiinnikkeet paskana(ruoste), A6 4b -00

    Olipas ihmetys kun alustasarjaa autoon vaihdettiin niin ne takapyöräkotelossa olevat iskareiden yläpään kiinnikkeet ruostuneet niin pehmeeksi että hajosivat kappaleiksi.

    Ompas siinä suunnittelun kukkanen kun pääsee paska asumaan tonne.
    Kuvassa osa nro. 11 http://www.auto2.ru/epc/etka/B195/511100.png

    Onko muut törmänneet samaan?
    Saakohan mihinkään takuuseen noita, ei nyt kovin kuluvia osia nuo kun mitä kuusivuotta vanhoja autoja katsonut niin sääntöjään kyllä aivan ehjänä nuo iskarin yläpään kiinnikkeet.

  • #2
    Yrittäjäpalkinnon ansaitset jos saat mihinkään takuuseen.

    Comment


      #3
      Olen kyllä luullut että noi on alumiinia tai vastaavaa

      Comment


        #4
        Kävin tuossa laakkosella asiasta juttelemassa ja tuumasivat että aika harvinaista tämmöinen kiinnikkeiden hajoaminen.

        Sanoivat että kun ne on vaihdettu niin sitten ne vanhat huoltohistorian kanssa maahantuojalle korvausvaateineen. Saa sitten nähdä mitä maahantuoja asiasta tuumaa.

        Comment


        • #5
          Joo kevytmetallia ovat eli eivät ruostu. Korroosio voi silti iskeä.

          Comment


          • #6
            Vaihtotavaraa tuntuu olevan iskarin vaihdon yhteydessä. Otin omasta -02:sta auki ja syöpyminen on hyvällä alulla. Onneksi noi ei maksa paljoa, reilulla kympin/kpl jo saa Saksasta.

            Voi laittaa noi mun vanhat samaan pakettiin maahantuojalle.

            Comment


              #7
              Joo, ryhmäkanne - samalla voi laittaa kaikenlaisia muitakin rikki menneitä osia. :)

              32832 kpl erilaisia rikki menneitä Audin osia kuukaudessa maahantuojan reklamaatiotiskille.

              Comment


                #8
                No kyllä ois ryhmäkanne valmistajalle paikallaan. Laittaa nyt alumiiniseosta iskarin varren viereen. Kyllä jo peruskoulun kemialla tajuaa mitä siitä seuraa. Pentele!

                Ruoste ei iske mutta alumiini alkaa pehmenemään kemiallisen reaktion vaikutukset aika kivasti.

                No nyt on uudet kiinnikkeet ja toinen vanha kiinnike oli tosiaan syöpynyt ihan puhki siitä kupin pohjasta ja toinen oli aika valmis kyllä sekin. Kyllähän ne nuo alustanosat on kulutustavaraa mutta kyllä tuon osan kohdalla tuntuu että suunnittelukukkanen maksatetaan käyttäjillä.

                Ja eipähän tähän hätään kerinnyt saksasta tilamaan niin piti ottaa "elämä on ihanan laakkosta" osa :(

                Comment


                  #9
                  Jep, alumiini on todella huono materiaali alustanosissa, jos kaverina on terästä. Korroosio voi silloin iskeä alumiiniin todella rankasti. Yleensäkään alustassa ei kannattaisi liittää eri metalleista tehtyjä osia keskenään.

                  Comment


                  • #10
                    Etutukivarret on kaikki alumiiniseosta, samoin facelifting pyöräntuki. Eikä ne hapetu pahasti, jos ollenkaan.

                    Eli tuossa iskarin yläpäässä lienee materiaaliongelma, samoin taka-akselin puslien kanssa, ne on kans vaihtotavaraa, vaihdoin juuri uudet -02:een. Vasen oli vielä ehjä, mutta oikeasta sisäholkki oli jo vähän matkaa irronnut.

                    Hyvä idea laittaa paketteja Audin konttoriin. Laitetaanko kontillinen samalla?

                    Comment


                    • #11
                      Samaa vikaa tääläkin ,kun jousen vaihdoin. Mistähän noita uusia kiinnityksiä ois paras kysellä ? Ei kannata hitsailla,jos etuisasti saa uusia.

                      Comment


                        #12
                        Laitanpa pari kuvaa oman 300tkm ajetun C5:n takaiskunvaimentimen yläpään kunnosta. Ja tämä oli se parempi...
                        Attached Files

                        Comment

                        Working...
                        X