Mahtaakohan Coupe Quattroon olla tarjolla kohtuuhintaisia (lähi)valoja, joilla näkisikin jotain? S2:n linssivalot varmaankin käyvät, mutta ovatko sen kummemmat kuin vakiot? Toisekseen mistähän em. kiesiin saisi kohtuuhintaiset vakiojouset ja -iskarit (60 mm madallettu alusta alkaa pikkuhiljaa ottaa hanurin lisäksi pattiin...)?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kunnon valot ja normaali alusta Coupe Quattroon
Collapse
X
-
Millaisessa kunnossa sulla on umpiot tällä hetkellä?
Uusin itse heijastimen ja lasin toiselle puolelle, toinen olikin hyvä, releytin sähköt suoraan laturilta ja polttimoiksi laadukkaat H4:set. Nyt lähivalot on valoteholtaan oikein hyvät, silmämääräisesti samanveroiset kuin tunnetusti hyvin kantavat Saabin valot.
S2:n linssivalot on aika hinnoissaan ja huomaathan että ne eivät vanhempaan typ89/b3:een käy suoraan. Ei istu kohdilleen vanhanmallisen maskin kanssa.
Talvella on aikamoinen merkitys sillä, että lamput ovat puhtaat. Viritin omaan coupeen kunnolliset pyyhinpesurit valoihin, on senkin osalta asiat kunnossa.
Jouko
-
Releytyksellä ja kunnon polttimoilla ja mahdollisesti uusilla umpion laseilla tekee ihmeitä. Releytys ~20e, polttimot ~30e, lasit ~120e
Linssivaloissa vähän paremmat lyhyet, mutta huonommat pitkät. Niin ja tosiaan pitää olla facelift että istuu keulaan.
Nimimerkki Anle kauppaa kierrosta S2 vakiojousia, kysypä häneltä vieteridiiliä.
Comment
-
Oli muuten aikamoinen ylläri, mutta niin se vain on: B3 Coupeen/90:een ei saa enää umpion laseja irrallisena! Niitä on vielä viime vuoden puolella saanut helposti, mutta nyttemmin on saatavuus nolla, kyselty maahantuojalta eikä Saksastakaan tärpännyt. Kokonainen umpio kustantaa rapiat 200 euroa ja jos siihen lähtee, pistää melkein mietityttämään linssivaloihin vaihto. Kyllä sen vanhanmallisen maskin saa muokattua B4:n valoille sopivaksi, mutta teettää askarteluvaivaa...
Releet on tosiaan helppo nakki kun tuosta laturiltakin saa vielä ihan vierestä sen "kovimman" jännitteen. Saapi nähdä miten Vision+:t kestää tuota täyttä latausjännitettä...
Tuo pyyhinpesurijuttu oli sellainen "pakkomielle" että pitäähän ne talviautossa olla. Pesurit on soviteltu Saab 900:sta. Ne menevät aika nätisti umpion taakse/alle ja asennus on ulkoisesti aika likellä "tehtaalta tullutta". Oli niissä suoraan sanottuna pirusti virittämistä kun kiinnitysraudat sai soveltaa, pyyhkijänmoottorin akseleita jatkaa ja etsiä sopivan luovuttajan pyyhinsulkia (Saab 9-3:n sulat sopii hyvin). Kun nuo nykyiset moottorit eivät tee ihan 180-asteen pyyhkäisyä ei lisäpitkien linssi tule kokonaan pyyhityksi mutta H4-osiot pysyvät kirkkaana. Tuokin on vielä virityksen alla, sillä 9-3-saabin pyyhkijänmoottorit tekevät tuon 180-asteen pyyhkäisyn. Moottoreita on helppo löytää useastakin erimerkkisestä autosta ja ne on melkein kaikki (euroautoissa) Bosch-valmisteita. Niiden sisuskaluissa on eroa lähinnä sen suhteen, miten laajan pyyhkäisyn moottori tekee. Eivät ole kalliita purkuautoissa sillä "ranet" lähinnä purkavat noita vanhoista peleistä, harva asentaa paikoilleen kun ei ole enää katsastusvaatimus.
Mutta en tuota projektia rohkene plug&play-projektina markkinoida, jos ei ole harrastusmieltä! Katson pari kuvaa kun kerkiän ne näppäämään.
EDIT: Tässä pari kuvaa pesureista. Asennuskuvia ei tullut näpättyä.
http://www.joiku.com/audi/audi1.jpg
http://www.joiku.com/audi/audi2.jpg
Jouko
Comment
Comment