Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F Quattro -10 ja holtiton ohjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eikö ole yhtään kohtalon tovereita tuon ikäluokan a6? Ohjaus on kyllä kautta aikojen surkein. Vaeltelee sinne sun tänne, mutta kuitenkin menee suoraan, eikä katsurikaan löytänyt hätäisesti läpi katsottuna mitään väljyyksiä...

    Comment


    • #32
      Homma selvisi, hammastanko jälleen paskana... Tai sitten oli se "käytetty 100tkm ajettu" valmiiksi väljä. Nyt tapellaan FINNTAKUUN kanssa, että mitä tehdään... Taitaa uusi olla n. 1600€..

      Comment


      • #33
        No johan on. Tässä on ollut kyllä tuuri kohdallaan. Onhan noiden uudempien ohjausten kanssa ollut jotain napinaa, mutta ei kai sentään ihan niin paljon. Kuinkahan yleistä tuo oikeastaan on?

        Comment


        • #34
          On se aika yleistä. Sähköinen tehostaja kun tuli alkoi nämä "mutteri" ongelmat...

          Comment


          • #35
            Finntakuu hoitaa homman, 150€ omavastuulla uutta hammastanko ja yksi tukivarsi.. Kokkolan Pörhöllä tekevät remontin, pitäisi olla tänään valmis. Ilmoittelen kuinka käy :)

            Comment


            • #36
              Toivottavasti ongelma poistuu:)

              Comment


              • #37
                Toivottavasti korjataan tosiaan vika eikä oiretta.

                Comment


                • #38
                  Kyllä hammastanko oli väljä, nyt ei vaeltele tiellä.

                  Comment


                  • #39
                    Hieno kuulla:) jospa se nyt kestäis!

                    Comment


                    • #40
                      Vitun mahtavaa! Homma toimi hienosti tähän asti, mutta nyt on taas ilmennyt seilailua.. Eli vetelee sinne tänne, mutta ohjaus on kuitenkin vielä tunnokas.. Oliskohan joku pusla / jouset / iskarit?

                      Comment


                      • #41
                        Etummaisen alatukivarren sisäpusla on aika kriittinen jos alustaa on madallettu tai renkaat oivat tavallusta leveämmät.

                        Kannattaa pitää aika korkeat rengaspaineet ja vähentää aurausta jos rengasta on levennetty tai ET:tä pienennetty.

                        Comment


                        • #42
                          Orkkis S-Line, 245/40R18 gummit ja paineet on tällähetkellä 2.7

                          Comment


                          • #43
                            Auto menossa tutkimuksiin tiistaina Kokkolan Autohuoltoon. Veikkasi VAG-asentaja puhelimessa tosiaan puslia/heloja, mutta nosti myös vahvasti esiin jouset/iskarit, kun toimi kuitenkin jonkin aikaa. Mistähän noita alustasarjoja/alustan osia kannattaa rueta metsästämään, jos tosiaan S-Linen alusta on väsähtänyt? Vai kannattaako laittaa esim. Eibach Pro-Street-S? Suosituksia otetaan vastaan.
                            Viimeksi muokannut Mirtti; 20.5.2015, 06:00. Perustelu: lisäystä

                            Comment


                            • #44
                              Eibach on ollut ihan hyvä vaihtoehto noista jälkiasennetuista. Tehtaan sportit on perinteisesti olleet aika hyviä nekin. Iskareihin kannattaa panostaa, jos niitä tarvitsee lähteä vaihtamaan. Vähän kyllä epäilen.

                              Comment


                              • #45
                                Auto kävi Kokkolan Autohuollossa ja VAG-asentaja totesi, että etupäässä puslavikaa molemmin puolin ( ylempien tukivarsien puslissa repeämää ja juurikin tuossa ttenhusen mainitsemasssa etummaisessa alatukivarren puslassa.) Lisäksi katsottiin iskari/jousitesterillä läpi nuo vieterit, niin 62-67% oli vielä poweria jäljellä, meinasi ettei ole vikaa niissä. Mielestäni lyö kyllä aika kovasti töyssyissä, mutta toki nuo renkaatkin on huonohkot ja matalat. Kannattaako vaihtaa? Jos vaihtaa, niin mitkä tilalle tuohon S-Linen alustaan?
                                Viimeksi muokannut Mirtti; 28.5.2015, 07:23. Perustelu: lisätiedustelua

                                Comment


                                • #46
                                  Mitkähän iskarit tuohon nyt kannattaa vaihtaa, jos vaihtaa? Blisteinin B8 Sprintit vai jokin muu?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Olen aikaisemminkin kirjoitellut tuosta ohjauksesta ja siihen liittyvistä murheista, mutta ongelma on jälleen samanlainen. Olen vaihdattanut hammastangon, raidetangon nupit, iskarit, 4-pyöräsuuntausta useampaan kertaan, taka-akselille tukivarsia ja puslia, ja hankookkien tilalle uudet linglongit. Ongelma on sellainen, että tuo auto seilailee tiellä minne haluaa ( epätasaisuuksien mukaan, toki suoraan menee). Olisiko mahdollista, että jouset tai apurungon puslat ovat entiset? Itse en tosiaan ole kerinny työkiireiden vuoksi vaihtaa kun nuo takapään tukivarret ja raidetangon nupit.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Apuja kaivattaisiin, josko löytyisi kohtalontovereita tai neuvoja hyviä... Onkohan mahdollista, että nuo apurungon puslat ovat antaneet periksi n. 200tkm ajetusta vai onko nuo jouset tuohon syylliset?
                                      Viimeksi muokannut Mirtti; 2.10.2015, 13:09. Perustelu: lisäys

                                      Comment


                                      • #49
                                        Ihan mielenkiinnosta: Mitkä vanteet alla? Leveys ja ET. Onko samaa ongelmaa myös talvirenkailla vai oletko päässyt ylipäätään tuota testaamaan?

                                        Comment


                                          #50
                                          Mulla rupesi tuntemaan urat,kun vaihdoin A5.sen rengaspaketin joissa et.28

                                          Comment


                                          • #51
                                            Enpäs nyt muista ulkoa et:tä, mutta 245/40r18 kumit ja vanteet muistaakseni 8" leveät audin orkkikset. Talvitassut audin 17" alkuperäisillä vanteilla, 225/50r17 kumeilla samanlainen vaikutus.
                                            Viimeksi muokannut Mirtti; 5.10.2015, 06:00. Perustelu: lisäystä

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mitkä renkaat noissa talvikumeissa on? Kuluneet?

                                              Comment


                                              • #53
                                                3kk ajetut hakka 8

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Onkohan se edes ylipäätänsä mahdollista, että väsyneet jouset(200tkm ajettu) aiheuttaa tuollaista seilausta ohjaukseen, vai onko vika tosiaankin renkaissa/vanteen et:ssä?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Mulla on omassa 360tkm ajetussa 4F:ssä tukivarsien puslat aika önvähtäneet ja nyt kesällä rupesi vetelemään urissa ja hakemaan tietä aika rajusti. Uudella pinnalla menee kuin juna mutta 95% suomen teistä on uraisia paskoja.. :D

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Pitänee vielä tarkistaa nuo alatukivarret edestä, vaikkakin kahdella eri (merkki)korjaamolla eivät kuulemma vikaa niistä löytäneet. Alatukivarsissahan ei kuulemma välttämättä näy kovin herkästi se välys.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei niistä luultavasti väljää löydy, mutta jo puslan pehmentyminen kilometrien myötä riittää aiheuttamaan ongelmia.

                                                        Omasa 4F:ssä renkaat kului mystisesti, vaikka kulmat oli kohdillaan. Täältä foorumilta sitten löytyi yksi ketju jossa mainittiin, puslien vaihdon auttaneen kyseisen kaltaisiin ongelmiin. -> Vaihdoin sitten kaikin puolin "ehjät" alatukivarret uusiin ja kas renkaiden kuluminen loppui. Viilapenkissä tuli noita vanhoja sitten väänneltyä hyvä tovi, mutta ei niistä mitään vikaa tuntunut löytyvän. Vasta kun vertasi uuteen, alkoi huomaamaan, että vanha jousti huomattavasti enemmän.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Mulla menee tukivarsia vaihtoon edestä ja arvelin kokeilla samassa jumpassa punaisia strongflexin uretaani puslia. Sen verran painava rotisko tuo on että saapi olla jämyt puslat.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kumma juttu. Omassa vanhuksessa on ollut uusia ja kuluneita talvikumeja Nokian R , 225/50/17 eikä puslatkaan enää kovin uusia ole vm2004/410 tkm (edestä jotain joskus jo vaihdettukin), mutta ei tuo nyt kovin ihmeellisesti vetele mihinkään suuntaan.

                                                            Emännän A4 oli kyllä todella herkkä varsinkin kuluneilla kesärenkailla vetelemään. Pienetkin urat laittoi auton heilumaan puolelta toiselle, sitten kun vaihdettiin uudet kesärenkaat niin rupesi kulkemaan suoraan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Oma 4F meni kuin juna, oli sitten talvirenkaat tai suvikumit. Kesärenkaina oli 265/35/19" ja vanteet 9,5" leveät, et 35. Autolla oli rullattu noin 230 tkm, kun myin sen pois. Lämmitti mieltä, kun Audicenterissä huollon yhteydessä ukko kehui autoa uudenveroiseksi ajoltaan ja fiilikseltään, eli tuokin malli kyllä kestää aikaa ja kilsoja.

                                                              Ponttina nyt vaan se, että jotain feelua alustassa on, jos ajettavuus ei ole kohdillaan. Yksi halpa (muttei välttämättä hyvä) keino on katsurin kanssa vispaa alustaa nosturilla ihan huolella. Yleensä aina sieltä on jotain (ainakin) alkaavaa väljystä löytynyt. Bonuksena on sitten hylsy :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X