Eikö ole yhtään kohtalon tovereita tuon ikäluokan a6? Ohjaus on kyllä kautta aikojen surkein. Vaeltelee sinne sun tänne, mutta kuitenkin menee suoraan, eikä katsurikaan löytänyt hätäisesti läpi katsottuna mitään väljyyksiä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F Quattro -10 ja holtiton ohjaus
Collapse
X
-
Auto menossa tutkimuksiin tiistaina Kokkolan Autohuoltoon. Veikkasi VAG-asentaja puhelimessa tosiaan puslia/heloja, mutta nosti myös vahvasti esiin jouset/iskarit, kun toimi kuitenkin jonkin aikaa. Mistähän noita alustasarjoja/alustan osia kannattaa rueta metsästämään, jos tosiaan S-Linen alusta on väsähtänyt? Vai kannattaako laittaa esim. Eibach Pro-Street-S? Suosituksia otetaan vastaan.
Comment
-
Auto kävi Kokkolan Autohuollossa ja VAG-asentaja totesi, että etupäässä puslavikaa molemmin puolin ( ylempien tukivarsien puslissa repeämää ja juurikin tuossa ttenhusen mainitsemasssa etummaisessa alatukivarren puslassa.) Lisäksi katsottiin iskari/jousitesterillä läpi nuo vieterit, niin 62-67% oli vielä poweria jäljellä, meinasi ettei ole vikaa niissä. Mielestäni lyö kyllä aika kovasti töyssyissä, mutta toki nuo renkaatkin on huonohkot ja matalat. Kannattaako vaihtaa? Jos vaihtaa, niin mitkä tilalle tuohon S-Linen alustaan?
Comment
-
Olen aikaisemminkin kirjoitellut tuosta ohjauksesta ja siihen liittyvistä murheista, mutta ongelma on jälleen samanlainen. Olen vaihdattanut hammastangon, raidetangon nupit, iskarit, 4-pyöräsuuntausta useampaan kertaan, taka-akselille tukivarsia ja puslia, ja hankookkien tilalle uudet linglongit. Ongelma on sellainen, että tuo auto seilailee tiellä minne haluaa ( epätasaisuuksien mukaan, toki suoraan menee). Olisiko mahdollista, että jouset tai apurungon puslat ovat entiset? Itse en tosiaan ole kerinny työkiireiden vuoksi vaihtaa kun nuo takapään tukivarret ja raidetangon nupit.
Comment
-
Ihan mielenkiinnosta: Mitkä vanteet alla? Leveys ja ET. Onko samaa ongelmaa myös talvirenkailla vai oletko päässyt ylipäätään tuota testaamaan?
Comment
-
Ei niistä luultavasti väljää löydy, mutta jo puslan pehmentyminen kilometrien myötä riittää aiheuttamaan ongelmia.
Omasa 4F:ssä renkaat kului mystisesti, vaikka kulmat oli kohdillaan. Täältä foorumilta sitten löytyi yksi ketju jossa mainittiin, puslien vaihdon auttaneen kyseisen kaltaisiin ongelmiin. -> Vaihdoin sitten kaikin puolin "ehjät" alatukivarret uusiin ja kas renkaiden kuluminen loppui. Viilapenkissä tuli noita vanhoja sitten väänneltyä hyvä tovi, mutta ei niistä mitään vikaa tuntunut löytyvän. Vasta kun vertasi uuteen, alkoi huomaamaan, että vanha jousti huomattavasti enemmän.
Comment
-
Kumma juttu. Omassa vanhuksessa on ollut uusia ja kuluneita talvikumeja Nokian R , 225/50/17 eikä puslatkaan enää kovin uusia ole vm2004/410 tkm (edestä jotain joskus jo vaihdettukin), mutta ei tuo nyt kovin ihmeellisesti vetele mihinkään suuntaan.
Emännän A4 oli kyllä todella herkkä varsinkin kuluneilla kesärenkailla vetelemään. Pienetkin urat laittoi auton heilumaan puolelta toiselle, sitten kun vaihdettiin uudet kesärenkaat niin rupesi kulkemaan suoraan.
Comment
-
Oma 4F meni kuin juna, oli sitten talvirenkaat tai suvikumit. Kesärenkaina oli 265/35/19" ja vanteet 9,5" leveät, et 35. Autolla oli rullattu noin 230 tkm, kun myin sen pois. Lämmitti mieltä, kun Audicenterissä huollon yhteydessä ukko kehui autoa uudenveroiseksi ajoltaan ja fiilikseltään, eli tuokin malli kyllä kestää aikaa ja kilsoja.
Ponttina nyt vaan se, että jotain feelua alustassa on, jos ajettavuus ei ole kohdillaan. Yksi halpa (muttei välttämättä hyvä) keino on katsurin kanssa vispaa alustaa nosturilla ihan huolella. Yleensä aina sieltä on jotain (ainakin) alkaavaa väljystä löytynyt. Bonuksena on sitten hylsy :)
Comment
Comment