Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 Xenon- valojen korkeussäätö ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 Xenon- valojen korkeussäätö ei toimi

    Olen selaillut sekä suomalaisia, että ulkomaisia foorumeita, mutta ongelmaan ei vielä toistaiseksi ole löytynyt ratkaisua. Toivottavasti täältä löytyisi aiheen asiantuntija :)

    Minulla on siis vuoden 2002 B6 korimallin A4, jossa xenon- valot. Ajotietokone herjaa korkeussätöä ja valot eivät tee käynnistettäessä ylös-alas-liikettä (eivät ole mielestäni tehneet koskaan, en osannut asiaa autoa ostaessa ajatella, koska tämä on ensimmäinen xenoneilla), vikavalo syttyi kuitenkin vasta muutama kk sitten. Autosähköliikkeessä on tarkistettu johdotukset, anturit jne, mutta vian lähdettä ei vaan tahdo löytyä. Valojen ohjausyksikön(hanskalokeron takana) sekä säätömoottorit kokeilin myös vaihtaa, mutta moottorit eivät inahdakkaan. Vagcom antaa vikakoodeiksi "valojen korkeussäätö, oikosulku plussaan". Olisiko kellään kehittäviä ideoita, jotta auton saisi leimasta läpi?

    Kiitos jo etukäteen.

    #2
    Onko auto vakiokorkeudessa vai madallettu?

    Comment


    • #3
      Ovatko umpiot alkuperäiset vai esim. Depon tarvikkeet? Depon umpioissa joutuu korkeudensäätömoottorin pinnejä vaihtamaan. Ovat mokanneet jotain siinä johdotuksessa.

      Comment


      • #4
        Ei ole madallettu. Täytyy tarkistaa nuo umpiot, mutta epäilen alkuperäisiksi.

        Comment


        • #5
          Näyttäisi olevan Valeon umpiot, eivät siis ilmeisesti alkuperäiset?

          Comment


            #6
            Kyllä tehdas taitaa käyttää Valeota.

            Saisiko sen vikakoodin täydellisenä niin helpottaisi neuvomista.

            Comment


            • #7
              Tässä tämä vikakoodi: 55- Dynaaminen ajovalojen korkeussäätö,

              01534 030
              Valojen vasemmanpuoleisen korkeussäätömoottorin -V48 ohjaus
              Katkos/oikosulku plussaan.

              01534 030
              Valojen oikeanpuoleisen säätömoottorin -V49 ohjaus
              Katkos/oikosulku plussaan.

              Comment


                #8
                Ellei johdotuksista ole vikaa löytynyt niin moottorit rikki. Eikö anna poistaa vikakoodeja uusilla moottoreilla?

                Sitä ylös/alas liikettä ei taida tämän ikäluokan autossa vielä ollakaan.

                Comment


                  #9
                  Kyllä on ylös/alas liike käynnistäessä B6:n xenoneissa.

                  Comment


                  • #10
                    Uudet moottorit tilasin samoilla varaosanumeroilla jenkeistä, vika ei korjaantunut. Jälkikäteen tosin heräsi ajatus, että outoa jos molemmat moottorit olisivat rikki... Autosähköliikkeet nostivat hanskat pystyyn ja paikallinen volkkariliike antoi korjauslaskelman: kaikki osat vaihtoon, hinta +3000€, ei sisällä töitä. Mystistä.

                    Comment


                      #11
                      Onko siis mitattu että sinne moottorille asti tulee piuhaan virta?

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Ghousti Näytä viesti
                        Kyllä on ylös/alas liike käynnistäessä B6:n xenoneissa.
                        Kiitti, taas oppi jotain uutta.

                        Comment


                          #13
                          Turasin viime keväänä silloisen B7:n korkeudensäädön kanssa ja silloin tuli törmättyä B6:n valojen kuviin. Löytyvät tästä topikista.

                          Vähän jännältä tuntuu, että johdotus on muka kunnossa ja kaikki vaihdettu, mutta silti ei toimi. Mittari käteen ja purkin takaa sulkemaan asioita pois.

                          Comment


                            #14
                            A4 b6 täälläkin ja alkuperäiset valeon xenon-umpiot. Automaattinen korkeussäätö ei tee enää mitään, ei siis aja valoja alas ja ylös startissa eikä säädy kuorman mukaan.
                            Vikakoodia ei anna eikä VCDS:llä edes pääse tutkimaan koko xenon-yksikköä, heittää jonkun yhteyserrorin (xenon yksikköön ei saada yhteyttä ). Täytyy tutkia antureiden johdot, mutta jos olisi johto poikki niin luulisi kuitenkin vikakoodia antavan? Menikö tuon ohjainpurkki mykäksi vai voiko siltä vain palaa sulake?

                            Epäilen että ongelmat alkoivat laturin vaihdon jälkeen, mutta nyt vasta huomasin vian. Mikä piru tuolle tuli?
                            Viimeksi muokannut vV8m5; 30.7.2015, 00:59.

                            Comment


                            • #15
                              Kirjotellaanpa tähän vanhaan aiheeseen koska itsellä iski ajankohtaiseksi tämä valojen automaattisen korkeudensäädön ongelma.

                              Ajon aikana vika alkoi ilmetä, välillä toimi normaalisti ja joskus vika tuli päälle. Mittaristossa palaa korkeudensäädön merkkivalo ja vikakoodeista löytyy etuanturi sekä oikea ajovalo. Etuanturilta löytyi selkeä vika, 1 johto poikki. Tämä korjattiin mutta mitään muutosta ei tapahtunut. Pystyykö anturin liittimestä mittaamaan jotakin lukemia? tai jostain muualta? Pystyykö anturista tarkistamaan onko ehjä?

                              Apuja kaivattaisiin, auto siis a4 b6.

                              Comment


                              • #16
                                Jos anturista ei tule vikakoodia ja näyttää testerillä oikeita arvoja ni kunnossa.

                                Comment


                                • #17
                                  Koodeja ei ole luettu johdon korjauksen jälkeen, vaatiiko erikseen nollauksen että lähtis pelittään?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ei vaadi nollausta toimiakseen. Kannattaa vielä tupla varmistaa ne piuhat ettei ole lähes poikki tms. Ja ettei liittimissä ole hapettumia.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X