eli mulla on lyhkäsissä xenonit projektoreiden kans ja pitkät on sitten ilman projektoria h7 polttimoilla. mietin että ostaisin h7 xenonsarjan ja laittaisin pitkille ne, onko kukaan muu tehnyt tätä? bi-xenoneita en ala laittamaan koska ovat niin hintavia, ebaysta xenonsraja 55w h7 20e. ja laillisuudesta on turha sanoa mitään tiedän että on kiellettyä mutta teen sen kuitenkin, joka vuosi sitten vaihtaa polttimot katsastukseen. jos joku on tehnyt näin niin kuvaa olis kiva saada valokuviosta ja valotehosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 xenonit pitkiin?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
-
Täältä löytyy bi-xenon umpiot mihin laitoin pitkiin vielä jälkkäri xenonit. Kaikki ballastit ja häiriönpoistajat mahtu mukavasti umpion sisälle, eikä tarvi ylimääräisiä reikiä tehdä. Huomiona se, että "lisä pitkien" valokuvio jää vähän liian lyhyeksi. Täytyisi purkaa umpio ja säätää pitkät näyttämään aavistuksen ylemmäs.
Comment
-
okei, no mites onko teillä h7 vai h7r polttimot? h7 on tarkoitettu projektoriumpiolle ja h7r:ssä on joku musta suoja polttimossa, tarkotettu tavalliselle umpiolle.
Comment
-
Minulla on jälkiasennetut xenonit. En tiedä mikä sarja on kyseessä, joku auton edellisistä omistajista on ne vaihtanut. Ballastit on umpioiden ulkopuolelle asennettu. Pitkien xenonit on siis ihan normi halogeeniumpiossa. Ei noista ole koskaan katsastuksessa mitään sanottu.
Valotehoa riittää pitkillä ajettaessa, mutta tuossa on yksi varsin ikävä ominaisuus. Kun kytket pitkät päälle, niin siinä menee se 1-2 sekuntia, että täysi valoteho saavutetaan. Tämän hetken tuntuu, että melko sokkona mennään, kun lyhyet putovat pois päältä ja pitkät kytkeytyvät päälle.
Comment
-
"Kun kytket pitkät päälle, niin siinä menee se 1-2 sekuntia, että täysi valoteho saavutetaan. Tämän hetken tuntuu, että melko sokkona mennään, kun lyhyet putovat pois päältä ja pitkät kytkeytyvät päälle. "
Ihanko totta lyhkäiset tippuvat päältä? En ole omassani sellaista huomannut.
Comment
-
kyllä mullakin palaa sekä pitkät että lyhyet kun on pitkillä. nyt oon tilannu xenonsarjan ebaystä 18e, 55w ja 4300k joka pitäis olla tehokkain värilämpö, vissiin vakio xenoneissakin on se? eli pitkillä mulla tulee nyt palamaan 4x xenon polttimoa, toivottavasti näkee nyt sitten!
Comment
-
No jaa, mahtaakohan ne lyhkäiset kuitenkaan tippua pois päältä. Enpä ole koskaan tsekannut - oletin vain näin. Pitääkin tutkia asia.
Joka tapauksessa hetki mennään "sokkona", kun pitkät laittaa päälle. Tai siis siltä tuntuu. Se voi tietysti olla vain kuvitelmaa, jonka omat aivot luo pitkien kirkastumista odotellessa.
Comment
-
Niin ainakin b6 S-Line/S4 tummapohjaisissa xsenon+ umpioissa itse xsenon polttimo pysyy jatkuvasti päällä, eikä sammu missään vaiheessa kun käyttää pitkiä (h7 halogeeneja). Siellä umpion sisällä on linssin edessä puolittain läppä peittäen heijastuksen, joka vain aukeaa kun siirrytään pitkille ja päin vastoin.
Comment
-
No joo. Tänään tutkin tarkemmin tuota valoasiaa.
Ei ne lyhyet putoa pois päältä minun autossa pitkät kytkettäessä. Pitkät on vaan ajovaloja niin pirusti kirkkaammat, että se aiheuttaa tuon efektin. Kun pitkät kytkee päälle, niin se valon määrä on niin suuri, että se jättää muut valot ihan paitsioon ja silmä ilmeisesti seuraa vaan sitä pitkän valokeilaa ja odottaa sen kirkastumista täyteen loistoonsa.
Comment
-
Lainataanpas tätä ketjua. Eli laitoin A4 B6 koppaseen xenonit pitkiin. Valot toimii muuten mutta päälle kytkettäessä usein sytyttää mittariin ABS, käsijarru ja luistonestovalot. Ottaako sen verran virtaa että joku boksi käy alijännitteellä? Muutamassa jutussa puhutaan että noihin väylähommiin tarvisi resistorit väliin noihin kiinan sarjoihin. Releytys auttanut joillakin. Kokemuksia?
Comment
-
Pahimmillaan voi olla että lyö takapotkuna semmoisen ylijännitepiikin että ei oikein ABS-boxi tykkää. -minulla teki satunnaisesti samaaa vaikka oli releytyksen takana suoraan akulta joten hommasin varmuuden vuoksi laadukkaamman -tai no ainakin kalliimman xenon-sarjan jolla homma kuitenkin korjaantui, suosittelen samaa ennen kuin jotain hajoaa.
Comment
-
Paha mennä muuta tuohon sanomaan kuin että minulla auto tunnistaa rikkinäisen xenon-polttimon (releyttämättömän) jälkiasennussarjan läpi. Releyttämällä voi polttimonrikkotunnistus toimia ilman herjoja mutta sitten ei kyllä enää rikkinäisiä polttimoita tunnista. Ja voihan siihen releen kaveriksi kytkeä vastuksen jos polttimonrikkotunnistus herjaa palaneista valoista, mikäs sen mukavampaa kun maksimimäärä sähkövirityksiä autossa.
Ballastit tulee suurelta laatuvalmistajalta, joka tekee ballasteja myös esim. Philipsille ja Hellalle.
Comment
-
Juu ei haittaa vaikka ei polttimorikkoja tunnistaisikaan en sen takia mitään virittele. Joo se tunnistus toimii varmasti juuri ilman releitä kun wattimäärä täsmää. Releyttämällä saattaa herjata turhaan. No yhtä kaikki hommaan paremman sarjan heitän tuolla vesilintua. Tuli vaan vanhasta tottumuksesta heitettyä keulalle sen ihmemmin tutkimatta asiaa ensin.
Comment
-
Mulla alko abs herjaa tulemaan kun vaihdoin halvemmat xenonpolttimot.. Lyhyillä sekä pitkillä.
Ballastit olleet koko kesän irti ja aikaisemmin ei ole ollut ongelmia(2vuotta ainakin). Luulisi että ne on ballastit mitkä sen häiriön tekee eikä polttimot? Ballastit samoilla paikoilla kun ennenkin.. Johdot voi mennä erikautta kuin ennen. Ideoita mitä voisi kokeilla?
Comment
Comment