Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 S2/RS2 hammastangon tiivisteiden vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    B4 S2/RS2 hammastangon tiivisteiden vaihto.

    Onko kukaan purkanut viimeisistä S2 tai RS2 malleista hammastankoa?
    Tanko on pöydällä, nyt pitäisi saada vain itse tanko pois kuoren sisältä.

    Se kiristyksen mutikka on otettu pois, samoin ohjausakselille menevän akselin kuori. Keskiosa ohjausakselin tumpista lähtee irti kun sokan poistaa. Nyt loput tuntuu olevan siitä isosta laakerista kiinni, se lienee ulosvetimellä, hieman erikoisen mallisella, vedettävissä ulos, jolloin hammaspyörät tulee mukana ja hammastanko tulee ulos kuoresta.

    Saako mistään niitä tiivisteitä, joille ETKA tai Partsbase ei anna numeroa.
    Stefan löytänee Tiivistekeskuksesta tai vastaavasta, sillekkään ETKA ei anna numeroa.

    Ja kaikki tämä vain rikkinäisen suojakumin ja iskarin vaihdosta.... kyllä minä niin mieleni pahoitin.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut pulla; 9.12.2014, 19:01.

    #2
    Joko käytit miten kovaa voimaa ? Akselista kiinni ja nuijjaa kuoreen pitäisi omasta mielestä lähteä noin ei tosin just tästä tangosta kokemusta.

    Oliskohan tiivistesarjan numero: 8A1498020. Löytyy 80 quattron alta.

    Comment


    • #3
      Mullakaan ei tosta, mutta niin se muissa on ollu.
      Joskus on joutunu liukuvasaralla nykäsemään irti, kun on oikein tiukassa on ollu.

      Comment


        #4
        Kai se on pakko kokeilla enemmän voimaa... ja samalla vilkuilla jo uuden tangon hintaa.

        Tuon osanumeron minäkin löysin foorumilta, mutta Partsbase näyttää sen vain 80-malliin, niin jäin arpomaan sen sopivuutta. Topikista josta numerot löysin, oli jo kuvat kadonnut, niin ei silläkään saanut varmuutta onko sama tanko.

        Comment


        • #5
          Mulla on tiivistesarja tallilla, tilasin sen joskus Tepolta. Voin siitä huomenna katsoa numeron.

          Comment


          • #6
            Tässä tiivistesarjan numero 8A1498020, DICHT.SATZ, tilasin tuon Tepolta n. 2 v sitten, hinta n. 50 €.

            Comment


              #7
              Eli on siis sama kuin tuo Sleepy2 laittama ja jota Partsbase ja ETKA tarjoaa kaikkiin muihin malleihin. Laitamme tilaukseen.

              Comment


                #8
                Jatketaas tänne, kun kyseessä sama hammastanko kuin viestin aloittajalla. Eli tämä tanko koki rempan jälkeen ensiasennuksen allekirjoittaneen toimesta.
                Putkeenhan se ei mennyt, koska asensin takaiskubanjon vahingossa paluulinjaan. Seurauksena moottorin ensikäynnistyksellä tanko työntyi automaattisesti oikeaan laitaan. Sammutus melko nopeasti ja banjojen vaihto ristiin.
                Uudelleen käynnistys ja ohjaus tekee sen, että kääntyy oikealle ja vasemmalle ei. Jos yrittää vasemmalle voimakkaammin, hammastangon vasemmasta päästä (ison korkin välistä) vuotaa nestettä.
                Tanko pöydälle ja vaihdoin tiivisteet uudestaan. Ongelma ei kadonnut.

                Tiivistesarjassa minkä sain, ei ollut rattiakselin suuntaisesti olevaan akseliin kolmea tiivistettä, joten niitä en vaihtanut (näkyy aloitusviestin ensimmäisessä kuvassa).

                Vinkkejä otetaan vastaan?

                Comment


                • #9
                  Mistä tuli tiivistesarja?

                  Comment


                    #10
                    S2forumilla tuli vastaan ja yksityiseltä ostin.

                    Comment


                      #11
                      Kokeile järjestelmän huuhtelua löpöllä.

                      Comment


                        #12
                        Löpöä joku muukin vinkkasi aiemmin. Sitä voisin kyllä koittaa. Voiko siis surutta kaataa pelkkää löpöä säiliön täyteen ja antaa käydä?

                        Comment


                          #13
                          Itse tyhjensin säiliön ja kaadoin löpöt tilalle. Käyntiin ja vähän ajan kuluttua puhtaat löpöt tilalle.

                          Comment

                          Working...
                          X