Onko tuossa operaatiossa mitään erikoista? Ilmeisesti VCDS pitää käyttää apuna?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
4F takajarrupalojen vaihto
Collapse
X
-
-
Omaan tulevaan operaatioon varautuen, tuubista näyttää löytyvän jonkin verran videoita aiheesta, esim.
https://www.youtube.com/watch?v=cHJMI4QkSy8
Jotkut käsittääkseni ovat noita moottoreita pelkällä akullakin ajaneet ilman vcds:ää, mutta viisaammat voinee kertoa mahdollisista riskeistä.
-
Käyt vaikka Ross-techin sivuilta hakemassa ohjeet.
Ei siinä käytännössä muuta tehdä kuin ennen purkua ajetaan yhdellä komennolla palat auki.
Rempan jälkeen kiinni ja kannattaa ajaa myös se testi-ohjelma läpi pari kertaa.
Akkulaturi kiinni remontin ajaksi.
Niitä uusia paloja kannattaa varautua vähän hiomaan kynsistään, että saa menemään paikalleen.
Comment
-
Vieras
-
Minulla se on aina jäänyt vähän vajaaksi se männän sisäänpainuminen, Vcds jättää siis joitakin millejä liian kiinni uusille paloille. Sen vain sitten vähän puristanut jollain voimalla enempi lyttyyn, painuu hyvin!
Comment
-
Vieras
VCDS vapauttaa vain moottorin männän takaa, käsivoimin pitää painaa mäntä sisään. Eli VCDS ei tarkoitus imeä mäntää mukaan sisälle, vain vapauttaa säätömekanismi.
Comment
-
Noo tuo aiemmin linkkaamani video on Ross-techin laatima ja siinä on mukana vcds:n käyttö, joten pitäisi mennä sillä.
Comment
-
Tänään vaihdatin takapalat korjaamolla koska viime viikolla syttyi brake pads teksti mittaristoon ja katsastuksessakin tuli vähän aiemmin kehoitus vaihtaa kohta ne. Kuitenkin kun auton hain niin teksti ei ollut kadonnut mittaristosta vaikka palat oli vaihdettu eikä mitään erikoista kuulemma hommassa ollut. Mitähän siellä on munittu? Ilmaisimen johto katkaistu tai jotain muuta??? Pitää mennä huomenna korjaamolle kyselemään....Viimeksi muokannut e61D; 4.12.2017, 21:25.
Comment
-
Sisempi pala kuluu paljon nopeampaa vaikka ulommainen olisi vielä tosi hyvä nii sisempi voi olla jo melkein raudoilla. Riippuen siitä paljonko ja miten ajettu valon syttymisen jälkeen, eli etupalat kans vaihtoon!
Comment
-
No joo, takapalassa ei ollut johtoa. Sisemmät oli kuluneet ihan loppuun.
Etupaloissa on varmaan 1cm vielä pintaa ulkopuolella., mutta johto on poikki sisäpuolella, kesti n. 1.5 vuotta ajaa eli 40tkm.
Edit. Ja samalla todettiin että etulevyt (alkup. 194tkm) kuluneet loppuun eli nekin menee vaihtoon. Brembon levyjä tarjosivat 150e/pari.Viimeksi muokannut e61D; 9.12.2017, 11:23.
Comment
-
Keslustelua asiasta myös tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...palojen-vaihto
Video: https://www.youtube.com/watch?v=73rti98avNMViimeksi muokannut Killeri; 1.1.2020, 21:24.
Comment
Comment