Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 Madallusjouset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Iskarit on samat. Lähtötilanteesta muutosta kaaresta vanteen keskelle:

    Edessä: 363 -> 345
    Takana: 378 -> 315

    H&R FAQ:

    6) If the H&R springs are red does it mean that it’s they are Race Springs?
    No. Color does not indicate which springs you have. The part numbers printed on the springs and/or spring box indicate whether you have a Race Spring kit or otherwise. If you are not sure which springs you have please call H&R at (888) 827-8881.

    EDIT: Ja lisään vielä, että tuo keula on nyt mun mielestä hyvä. Sehän on todennäköisesti nyt sen 35-40mm alle vakion. Perä meni sitten tuon kolmisen senttiä turhan syvälle.
    Viimeksi muokannut op76; 28.11.2014, 22:20.

    Comment


    • #32
      etupäätä saa pudotettua sentin verran toisenlaisilla jousilautasilla.

      http://www.europaparts.com/lower-spr...d0412103b.html

      Noita on käytetty C5 prefacelift A6:ssa, siihen tuli faceliftin jälkeen sama lautanen, kuin B5:ssa.
      Itselleni vaihdoin vuosi siten nuo B5 lautaset eteen, kun keula putosi liiaksi Eibach alustasarjalla. nosti keulaa sentin verran.

      Comment


      • #33
        Eipä siinä nyt etupään pudottaminen auta, kun tuo perä on liian matalalla. Voiskohan iskarit olla takana niin heikot, että se vaikuttais jopa pari senttiä? Tää on nyt vähän paska homma, kun oli tarkoitus käyttää auto maanantaina leimalla ja torstaina nelipyöräsuuntauksessa. Nyt jos alkaa jotain uusia jousia odotteleen tai jotain, niin auton katsastus venyy...tai sitten tarvii hakea erikseen vikalista. Jälkimmäinen ehkä parempi, niin tietää, että mitä kaikkea kivaa se katsastusmies autosta löytää tän perheen joulubudjettia köyhdyttämään. Viimeinen katsastuspäivä on 15.12., eli siihen on kyllä vielä jonku verran aikaa.

        Eniten nyt kaikesta huolimatta ärsyttää tuo järkyttävä narina rattia kääntäessä. Ehkäpä sen syy selviää katsastuksessa, kun ei sitä muuten näköjään saa selville.

        Comment


          #34
          Eihän takaa ole jossain vaiheessa jääny pois se kumi jousijalan ja jousen välistä?

          Comment


            #35
            Vaikuttaako ne takaiskarit huonoilta? Jääkö perä hytkymään heiton jälkeen? Jos perä tuntuu jäykkydeltään hyvältä niin turha kai siihen uusia jousia on alkaa metsästämään. Muistanko oikein että alempi jousilautanen nojaa sellaiseen lukkorenkaaseen tai muuhun nystyrään? (vai oliko noissa Bilsteineissä jotka itselle laitoin?) Lautasen ja nystyrän väliinhän voi iskarin varteen sopivasta putkesta tehdä holkin jolla passaa korkeuden. Tai sitten jos löytää paksummat kumit jousen yläpäähän. Itse laitoin kumikakkarat noitten omien kumien lisäksi kun perä lyyhötti keulaan verrattuna. Nämä siis jos budjettiratkaisua haluaa ja alusta tuntuu muuten hyvältä.
            Eihän tuo perä hirveän alhaalla näytä olevan, ennemminkin keula ylhäällä. Keulahan saattaa vielä tippua kun ajelee muutaman päivän.

            Comment


              #36
              Bilsteineissä ainakin lukkorenkaalla ja niihin voi vaikka sorvauttaa puolen sentin välein uusia uria, niin saa passattua just oikealle korkeudelle... Orkkiksessa taitaa olla kiinteä alalautanen.

              Comment


                #37
                Niinpä taisi olla. Jokunen vuosi on tuosta iskarin vaihdosta. Yläpäällä saa sitten passattua jonkun verran.

                Comment


                • #38
                  Noniin. Sain kyseltyä asentajalta, ja ei ole kuulemma mitään kumeja edessä tai takana!? Missä väleissä siellä kuuluu niitä kumeja olla? Ja mistäköhän niitä edes saa? Vanhoista iskareita ehkä?

                  Comment


                    #39
                    Jousijalan ja jousen välissä.

                    Googlen kuvahaulla löyty tämmönen kuva. http://www.valitalo.org/images/bodyw..._installed.jpg

                    Comment


                    • #40
                      Eli onko ne tuossa jousen molemmissa päissä, vai vaan tuossa alhaalla? Noista ei kyllä senttiä enempää tule kuitenkaan. Onko etujousissa sama?

                      Comment


                      • #41
                        Mä sovittelin tossa h&r s4 b5 jouset niin takapää pomppas pystyy, mutta niin se oli vakio tehdasmadallus jousillakin. Johtuu siitä, koska auto on niin paljon keventynyt takapäästä.
                        Attached Files

                        Comment


                        • #42
                          Voi v*ttu että mulla niin keittää tän kotteron kans...ei yks h***tin asia voi onnistua kerralla, eikä tosiaan oo aikaa tai rahaa tämmöseen pelleilyyn =( Mitä kumeja mun pitää nyt tilata ja mistä, jos ei siellä tosiaan oo yhtään kumia missään välissä?

                          EDIT:
                          Tuolta löytyi jotain, mutta eihän noista voi ollenkaan tietää, että mitä tilaa?
                          http://www.nimark.fi/cars/AUDI/AUDI_...53-4620-10471/
                          Viimeksi muokannut op76; 30.11.2014, 19:49.

                          Comment


                            #43
                            Tästä selailemaan osia ja audilta voi tilailla.

                            Comment


                            • #44
                              No tuo oli kyllä hyödyllinen linkki, kiitos!
                              Viimeksi muokannut op76; 30.11.2014, 22:11.

                              Comment


                                #45
                                Tai tuosta: http://www.partsbase.org/audi/audi-a...ng-suspension/ Tuo osa 10, eli numero 8A0512297E. Tepolla http://speed-autoteile.fi/ 16.48€ marmorilla pari kymppiä.
                                Edessä on tuolleen: http://www.partsbase.org/audi/audi-a...anti-roll-bar/

                                Comment


                                • #46
                                  Kiitos. Miten paksu tuo mahtaa olla? Ei tuo kyllä pelkästään selitä tuota perän mataluutta.

                                  Comment


                                    #47
                                    Oiskohan jonkun 1,5-2 senttiä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      No sehän jo alkais olla aika hyvä, jos sais tuon 15-20mm ylös. Jos vielä keula hiukan painuu, kun saa haettua paikkaansa, niin olis jo oikein hyvä (olettaen, että perä ei painu).

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tuli vastaus tuolta myyjältä, että vika on bensatankissa!?

                                        "The problem is the gas tank. The lowering of the car is affected of the tank. This is written in the mounting guidelines."

                                        Onko joku oikeasti tehnyt jotain muutoksia tankin osalta?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mitäköhän muutoksia sille tankille voisi tehdä. Siirtää keulaan? :D Koita nyt laittaa ne puuttuvat kumit sinne.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Niin, tuota itsekki mietin. Varmaan se tankki pitäis ottaa pois ja korvata 10 litran muovikanisterilla. Tälläkö jousien valmistajat pesee kätensä, jos sattuu tulemaan valmistusvika...kirjoitetaan joku järjetön "guideline", jota ei varmasti kukaan ala toteuttamaan? Enkä kyllä tuollaista ohjettakaan onnistunut löytämään mistään. Täytyy vielä valittaa H&R:lle suoraan.

                                            Toki laitan ne kumet sinne taakse, mutta ei nekään yksistään riitä korjaamaan tuota vielä tasapainoiseksi. Asentaja meinasi, että jos sinne sorvattais nailonista 25-30mm holkit.

                                            Comment


                                              #52
                                              Kärkevillä kommenteillani tarkoitin juuri sitä että yritettäisiin löytää se ero mitä puuttuva ilmastointi aiheuttaa. Tuo 20 kg keulassa voi ihan hyvin tarkoittaa 10 mm tiputusta.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No mulla on ilmastointi, joten ei sieltä senkään takia puutu painoa. Ja tuo keulahan on ihan hyvä, todennäköisesti 30-35mm alle vakiokorkeuden.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X